השוק

באמ"ן מעריכים: הטיסות לא יתחדשו ב-1 באוגוסט

החופשה מתרחקת: במרכז המידע למערכה בקורונה מתקשים להאמין שישראל תצליח לפתוח את השמיים מול מדינות האיחוד האירופי כמתוכנן אם גל התחלואה יימשך בשבועות הקרובים
אילן שניג |  1
ביטולי טיסות (צילום pixabay)
שמיים סגורים: מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן פרסם היום מסמך פסימי לגבי היכולת של ישראל להפעיל טיסות כמתוכנן ב-1 באוגוסט. במסמך נכתב כי אם מגמת התחלואה תימשך כפי שהיא בשבועות הקרובים והמגיפה לא תרוסן, ישראל תתקשה לפתוח את השמיים מול מדינות האיחוד האירופי.
"השלכות אי-הכללת ישראל ברשימת ה׳מדינות המותרות׳ אינן חד-משמעיות מבחינה פורמלית, בין היתר לאור העובדה שהרשימה מהווה המלצה לא מחייבת" נכתב בדו"ח. במרכז המידע מעריכים כי "הדבר ישפיע לרעה על הנכונות של מדינות האיחוד להתיר כניסת תיירים ישראלים (להוציא ישראלים בעלי אזרחות אירופית, שככל הנראה יהיו רשאים להיכנס למדינות אירופה ללא קשר לתושבות) ולכל הפחות עשוי להביא להשתת תנאי כניסה מחמירים (כגון התניית הכניסה לבידוד)".
במכתב גם ממליצים על פעולות שצריך לנקוט בהמשך: "בהסתכלות ארוכת טווח יותר, אנו ממליצים לבחון מסרים דיפלומטיים לגבי יכולתה של ישראל להכיל את גל התחלואה הנוכחי וכן להפגין שקיפות כלפי הנציבות האירופית, גם ביחס למדיניות הכניסה לישראל עבור אזרחי האיחוד - שכן אלה משתנים שיילקחו בחשבון בהחלטות הנציבות. בכל מקרה, מומלץ להמשיך ולקדם את התוכנית לפתיחת התעופה הישראלית למול מדינות האיחוד, מתוך הנחה שנתוני התחלואה בישראל יפחתו בהמשך השנה, ושניתן יהיה לקיים הסכמים בילטרליים עם מדינות שאיתן תרצה ישראל לקיים הסכמי שמיים פתוחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל ביבי הבטיח... מאד לא אופייני לו להפר הבטחה
    חושם 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שזו פעם ראשונה שזה קורה. בן אדם כל כך ישר ואמין. סמל לטוהר מידות ונקיון כפיים.
    סגור