השוק

המחאה הכלכלית: מפגינים חסמו כבישים והתעמתו עם שוטרים

אחרי שתמה המחאה בכיכר רבין, מאות מפגינים חסמו רחובות וצמתים מרכזיים בתל אביב.  זגוגיות של סניף בנק נופצו ופחי אשפה הוצתו. אבנים ובקבוקי מים נזרקו וגז פלפל רוסס על שוטרים.  19 מפגינים נעצרו. 3 שוטרים נפצעו
אילן שניג | 
ההפגנה בכיכר רבין, הערב (צילום צילום מסך, חדשות N12)
ההפגנה הגדולה ביותר מאז פרוץ המגפה הגיעה בעקבות זעם של בעלי העסקים והעצמאיים על טיפול הממשלה במשבר הכלכלי - הם דרשו להוציא לפועל תוכנית שיקום כלכלית לעסקים שנפגעו מהמשבר תוך שהם צועקים: "הון-שלטון-עולם תחתון" ו"ביבי, הביתה".  אבנים ובקבוקי מים נזרקו וגז פלפל רוסס על שוטרים.  19 מפגינים נעצרו. 3 שוטרים נפצעו. 
הקורונה הכלכלית איחדה את העצמאים והשכירים להפגנת מחאה גדולה אמש בכיכר רבין. כאות הזדהות, יותר מאלף עסקים נסגרו בכל רחבי הארץ. המארגנים סירבו לבקשת פוליטיקאים לנאום: "זו מחאה של העם".  המפגינים קראו לממשלה להוציא לפועל באופן מיידי את תוכנית הסיוע לעצמאים ושכירים, שנפגעו בחודשים האחרונים מהמשבר.
ביום שישי נפגשו נציגי העצמאים עם ראש הממשלה נתניהו, שהבטיח להיפגש עמם מעתה בכל יום שישי. בפגישה, נתניהו הנחה להקים באופן מיידי פורום שולחנות עגולים עם נציגי העצמאים ובעלי עסקים כדי לפתור את הסוגיות שעלו. המארגנים סירבו לבקשת פוליטיקאים לנאום: "זו לא הפגנה של ימין או שמאל, אלא של העם".
מאות שוטרים הוצבו במתחם לטובת אכיפת הגבלות הקורונה, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה. ברקע התיעודים האחרונים של מעצרים אלימים של אזרחים, במשטרה קראו לכוחות בשטח להימנע מעימותים ככל הניתן ולוודא שהאכיפה תתבצע ברגישות, תוך שמירה על הסדר הציבורי.
בני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, אמר עם תחילת ההפגנה: "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת, ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת. עלינו, כממשלה, מוטלת האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות".
ועד פעולה תעשיית התרבות והאירועים מסר כי "מחאת העצמאים הערב היא תולדה של ארבעה חודשים של תסכול וכאב ציבורי אמיתי אשר נבע מתחושה קשה של חוסר מענה אמיתי למצוקה הכלכלית של הציבור מצד ממשלת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה