השוק

הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לאל על בהיקף 400 מיליון דולר

לפי המתווה, האוצר ירכוש במסגרת הנפקה של 150 מיליון דולר סכום של כ-75 מיליון דולר, ובהמשך יעמיד ערבות של 75% לנטילת חוב בהיקף 250 מיליון דולר. בתוך כך, איש העסקים דוד ספיר הגיש הצעה משופרת לרכישת השליטה בחברה
מערכת ice | 
אל על (צילום סיוון פרג')
הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לאל על בהיקף של 400 מיליון דולר. לפי המתווה שאושר, האוצר ירכוש במסגרת הנפקה של 150 מיליון דולר – סכום של כ-75 מיליון דולר, ובהמשך יעמיד לחברה ערבות של 75% לנטילת חוב בהיקף 250 מיליון דולר.
על החברה להנפיק את מניותיה עד ה-15 בספטמבר, והחזקת המדינה תהיה פחותה מ-50% לאחר רכישת המניות שהציבור לא יקנה. המדינה תמכור את מניותיה תוך 18 חודשים ממועדן הנפקתן לציבור. עד למתן הערבות, אל על לא תבצע הקצאת ניירות ערך בדרך אחרת ללא אישור האוצר.
בתוך כך, איש העסקים ד"ר דוד ספיר, שלח לדירקטוריון אל על הצעה משופרת, הפעם לרכישת השליטה בחברה, שתהיה תקפה רק במידה שלא תתקיים הנפקה ציבורית לפני כן. ספיר הציע השקעה של 70 מיליון דולר בשתי הקצאות – הראשונה בסך 42 מיליון דולר והשנייה בסך 28 מיליון דולר. הצעתו הקודמת של ספיר הייתה לרכישת כ-28% ממניות החברה תמורת 51 מיליון שקלים ושליטה משותפת עם בעלת השליטה הנוכחית, תמי מוזס בורוביץ'.
לפני כחודש וחצי איש העסקים אלי רוזנברג הציע לרכוש 45% מאל על תמורת 75 מיליון דולר, ובהמשך העלה את הצעתו ל-101 מיליון דולר, בעקבות תחרות שבאה מכיוון איש העסקים מאיר גורביץ' - שפנה אף הוא בבקשה להיתר החזקה בחברת התעופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה