השוק

למרות הגידול ברווחים: ענקיות האופנה שלחו את העובדים לחל"ת

למרות שהציגו צמיחה של עשרות מיליוני שקלים ברווח הנקי, הקמעונאיות הגדולות מוציאות את העובדים לחופשה ללא תשלום בשל סגירת המסחר בסגר השני. המנכ"לים ויתרו על 50% מהשכר 
אנגלינה יוסים | 
רון רוטר, הראל ויזל, אלי שפיר (צילום אביב חופי, שוקה כהן)
ענקיות האופנה הישראליות – גולף, קסטרו-הודיס ופוקס, הודיעו על הוצאת העובדים לחל"ת וסגירת הסניפים לזמן הסגר. בעקבות החלטת הממשלה על הטלת סגר כללי נסגרו כל הקניונים ומרכזי המסחר בישראל, תוך הגבלות משמעותיות על ההתקהלות מיום שישי האחרון ולמשך שלושה שבועות.
לאחר הסגר הראשון הועברה ביקורת על הרשתות בגין הוצאת העובדים לחל"ת, חלק ממנכ"לי הרשתות הפנו אצבע מאשימה לאוזלת ידה של הממשלה. למרות הסגר, הרבעון הסתיים בצמיחה של עשרות אחוזים ברווח הנקי של הקמעונאיות הגדולות, האם הסגר השני יביא אף הוא להגדלת הרווחים של הרשתות?
פוקס סגרה את הסניפים לתקופת הסגר והוציאה כ-8 אלף עובדים הוצאו לחל"ת. עובדי ומנהלי הקבוצה יצאו לחופשה ללא תשלום עד לתום תקופת הסגר, וזאת למעט מספר של עובדים ומנהלים, לרבות במטה הקבוצה, שיעבדו במתכונת חלקית הן מבחינת היקף ושכר, לצורך מה שהוגדר "המשכיות עסקית". מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה, הראל ויזל, הודיע כי ימשיך למלא את תפקידו תוך ויתור מחצית משכרו במהלך תקופת הסגר. מנהלים בכירים נוספים, לרבות נושאי משרה בחברה, הודיעו אף הם כי מוותרים על מחצית משכרם במהלך תקופת הסגר.
פוקס של הראל ויזל, סיכמה את הרבעון עם גידול של 55% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במספרים, פוקס עלתה מרווח של 58 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ל-90.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2020 –קפיצה של 32 מיליון שקל.
קבוצת גולף, ועדיקה שבבעלותה, הודיעו על סגירת הסניפים והוצאת עובדי חנויות החברה וחלק מעובדי המטה לחופשה ללא תשלום עד לתקופת סיום הסגר. בנוסף, הקבוצה פועלת לצמצום או ביטול תשלומים לצדדים שלישיים לרבות משכירים, זאת בניסיון להגיע לסיכום תנאי הקלות לתקופת הסגר, חלק מהמשכירים שלחו מתוויי הקלות עבור חודש ספטמבר 2020.
חברת גולף, בניהולו של אלי שפיר, שאליה הצטרפה בחציון האחרון רשת 'עדיקה', הגדילה את רווחה הנקי ב-42.9%, מ-16.3 ל-23.3 מיליון שקל.
קסטרו הודיעה כי עוברת לפעולת במתכונת מצומצמת, בעיקר דרך אתרי האינטרנט ושירות הלקוחות. סניפי הרשת נסגרו, והעובדים הוצאו לחל"ת. הנהלת החברה בהם מנכ"ל החברה, רון רוטר, ומנכ"ל קבוצת הודיס, יוסי גביזון, ויתרו על 60% ו-50% משכרם בהתאמה.
עולה כי חברת קסטרו-הודיס שילשה את הרווח הנקי שלה בהשוואה לרבעון המקביל, ועלתה מ-11 מיליון שקל לרווח נקי בסך 33 מיליון שקל. קסטרו חייבת נתח משמעותי בעלייה לגידול שחל בפעילות המקוונת שלה – בשיעור של 400%-1,800% עבור מותגי הקבוצה השונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה