השוק

בדרך לעסקת ענק בענף התעופה הישראלי? משפחת נקש מציעה למזג את ישראייר וארקיע

קבוצת אחזקות תעופה שבשליטת המשפחה ומחזיקה בארקיע, מעריכה את שווי ישראייר לצורך המיזוג בכ-140 מיליון שקל. במקביל: תמי מוזס בורוביץ' מציעה לרכוש את ישראייר 
שרון טל | 
האחים נקש (צילום אביב חופי, פייסבוק/ארקיע, iStock)
קבוצת אחזקות תעופה בבעלות משפחת נקש, אשר מחזיקה ב-70% מהון המניות של ארקיע, מציעה למזג את חברת התעופה שבשליטתה יחד עם חברת ישראייר, מה שיביא לקיטון משמעותי של עלויות הניהול וההוצאות של החברה.
לפי מתווה העסקה המוצע,  ישראייר וארקיע ימוזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחלופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך. ישראייר וארקיע תהיינה חברות בנות של החברה הגדולה והמניות של ישראייר וארקיע יקבלו מניות בחברה. מניותיה של חברת המטרה (החברה הממוזגת) יירשמו בבורסה לניירות ערך בתל -אביב בע"מ.
שווי המניות של חברת המטרה אשר יוקצו לבעלי המניות של ישראייר (מחזיקי אג"ח ט') יעמוד על 130 מיליון שקל (לפי המחיר למניה של מחיר חברת המטרה במועד השלמת המיזוג) בעוד שווי המניות של חברת המטרה אשר יוקצו לבעלי המניות של ארקיע יעמוד על השווי שיקבע בהערכת שווי שתוכן לצורך כך המבוססת כל פרמטרים השוואתיים דומים לישראייר אבל בכל מקרה לא פחות מ-90 מיליון שקל (לפי המחיר למניה של מחיר חברת המטרה במועד השלמת המיזוג). את קבוצת נקש ליוו בכל הליך הכנת ההצעה למיזוג עורכי הדין רונן קנטור וד"ר שלמה נס ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' ואילן ניר מפורטופינו השקעות.
"ארקיע מאמינה שמשבר התעופה מגלה הזדמנויות עסקיות וכי מיזוגים ורכישות בתחום יחזק את פעילות התעופתית והתיירותית", נמסר מטעם אחזקות תעופה של משפחת נקש. "הקבוצה מאמינה כי ענף התיירות (חבילות נופש) ייצא ראשון מהמיתון העולמי בענף התעופה. לפיכך, משפחת נקש מזהה במצב המאתגר הזדמנות לייצר פלטפורמה מתאימה אשר יש בה פוטנציאל השאת רווחים משמעותיים בעתיד ואחת ולתמיד לבנות חברת תעופה בעלת יכולות גבוהות".
במסגרת עסקת המיזוג תמחל חברת המטרה על כל סכום מעל 10 מיליון שקל מזכותה של ישראייר לקבלת החזר מאת אידיבי פתוח של חוב בסך 5 מיליון דולר, כך שאידיבי פתוח תשיב לישראייר סך של כ-3 מיליון דולר בלבד. לאחר השלמת המיזוג, חברת המטרה תפעיל את פעילותן של ישראייר וארקיע תחת מטרייה אחת בחברה מאוחדת אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה. 12 חודשים לאחר מועד ההשלמה, תגיש המציעה הצעת רכש לציבור לרכישת מניות של חברת המטרה, בהיקף כספי של 15 מיליון שקל, כאשר מחיר המניה בהצעת הרכש יעמוד על סך של 115% ממחיר המניה על-פיו ימוזגו ישראייר וארקיע לתוך חברת המטרה (כלומר, בתוספת פרמיה של 15%).
"קבוצת נקש מציינת בהצעתה כי הצעת המיזוג תהווה עבור מחזיקי אג״ח ט׳ של אידיבי פתוח פתרון מקורי ונועז, בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי, שעדיף על פני כל אלטרנטיבה אחרת. מיזוגן של שתי החברות בעתיד הקרוב והכנתן לפריחה הצפויה בענף התעופה בעת החזרה לשגרה היחסית ממגפת הקורונה, יבססו את החברה הממוזגת (ישראייר וארקיע) ככוח עולה למול המתחרות". נמסר.
"להערכת המציעה, ישנו צפי לעליית שווי ערכן של חברות תעופה לאחר היציאה ממשבר הקורונה. משפחת נקש סבורה שזו העת לשילוב ידיים כולל בין בעלי השליטה בארקיע ובישראייר, החוסכים באמצעות מחזיקי האג"ח, העובדים והטייסים, המדינה והציבור כולו להקמת חברת תעופה מבוססת ובריאה שתקדם את ענף התיירות בישראל".
גורם נוסף במשוואה היא תמי מוזס בורוביץ', הבעלים לשעבר של אל-על שנרכשה לאחרונה בידי אלי רוזנברג. חברת גלובל ליסינג שבשליטת חברת כנפיים, של תמי מוזס בורוביץ', הציעה לרכוש את ישראייר ב-17 מיליון דולר במזומן, ובקהצאה של אג"ח ייעודיות של גלובל ליסינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה