השוק

ביטקוין גרסת 2020: מנכ"ל חברת הפינטק קוין מאמא מסכם את השנה

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק קוין מאמא (Coinmama) מסכם את השנה ואת האירועים שגרמו למטבע הדיגיטלי להיתפס מאז פרוץ משבר הקורונה כנכס השקעה בטוח לכל המשפחה  

מערכת ice | 
שגיא בקשי (צילום מערכת ice)
אין ספק ששנת 2020 תחקק בספרי ההיסטוריה בגלל הקורונה והשפעותיה אך זו הייתה גם שנה של אימוץ פרדיגמות חדשות בתחומי חיים רבים. בין אם נשים דגש על השימוש בכלים מקוונים בתחום החינוך או הרגלי הצריכה שעברו בבת אחת לאונליין אך הבולט שבהם אשר היה מוכן למהפך מידי זה הוא תחום המטבעות הדיגיטליים.
הביטקוין מאפשר כלכלה בינלאומית מבוזרת אשר פתוחה לכולם ללא תלות בממשלות או בבנקים – וללא יד מכוונת מלבד אלגוריתם ידוע מראש ושקוף לכל. שילוב של כל אלו עם המשבר העולמי גרמו לזינוק משפל של 3,800 דולר בחודש מרץ 2020 למחיר של מעל ל- 28,000 דולר בחודש דצמבר. זו הייתה שנה שבה רכבת ההרים של המטבע הדיגיטלי המריאה לגבהים חדשים כמו גם מספר המשתמשים ברשת זו.
ביטקוין נועד לשרת את האזרח הקטן ולהעניק אלטרנטיבה אל מול הבנקים ואל מול ממשלות אשר מדפיסות כסף ובכך גורמות לאינפלציה. הוא גם נועד להעניק חופש פיננסי והגנה על פרטיות - שני תחומים שמאוד נפגעו השנה, בכל העולם. כל אלה קרו בשנת 2020 ביתר שאת, מה שהבליט למיליוני אנשים ברחבי העולם את היתרונות בשיטה.
חשוב להדגיש כי ביסודו ביטקוין לא נועד להחליף כסף ממשלתי - אלא נועד לאפשר חסכון והשקעה מחוץ לכסף הממשלתי. זו הסיבה המרכזית לעלייתו השנה. נוכחנו לדעת השנה כי לא רק האזרח הקטן והמתוחכם מבין בביטקוין, אלא גם חברות מסחריות ותאגידי ענק מוצאים אותו כפתרון לשמירת ערך מוניטרי לאורך זמן. אקסודוס של מיליארדי דולרים מהדולר האמריקני לביטקוין על ידי חברות כמו מיקרוסטרטגי, קרן גוגנהיים, פידליטי, סקוור, ג׳יי. פי. מורגן, מס-מיוטואל ועוד. שינוי גישה זו כלפי המטבע הדיגיטלי מהווה את הברבור הלבן המשמעותי ביותר שקרה השנה לביטקוין.
מהלך נוסף ומרכזי מהרבעון האחרון של שנה זו - ננקט על ידי פייפאל אשר מאפשרת קניה ומכירה של ביטקוין ואף גשר לתשלום בביטקוין לכל אחד מ- 26 מיליון העסקים איתם היא עובדת, דרך 300 מיליון משתמשי הארנק שלהם. זה ללא ספק זרז משמעותי לאימוץ על ידי ההמונים, על אף שזו לא באמת קניית נכס הבסיס (הלקוח עדיין צריך לסמוך על פייפאל שקונה ומחזיקה עבורו את הביטקוין), זו התחלה חיובית שתסייע בהמשך הדרך. עדות נוספת לתחילתו של שינוי בדרך התייחסותן של הממשלות אל הביטקוין היא רגולציה לא מחמירה אלא מאפשרת סביב המטבע הדיגיטלי, ברחבי העולם ובעיקר בארה״ב.
כל שתהליכי החקיקה מתקדמים סביב ביטקוין, יורדת אי הוודאות וקל יותר למוסדיים ולחברות גדולות להיכנס לביטקוין כשהשקעה ארוכת טווח בנכס בטוח אשר שומר על ערכו לעומת מטבעות אינפלציוניים. השנה נוכחנו לראות הצעות חוק שאמורות להגן על אזרחים שמשקיעים בביטקוין, מלחמה של ה SEC בהונאות או במטבעות לא מבוזרים מספיק כמו XRP וב ICOs אחרים. כאשר החקיקה מתקדמת והיא אינה מתנגדת לביטקוין אלא מאפשרת אותו ומתווה דרכי שימוש, דיווח ושיתופי פעולה עם המוסדות הפיננסיים והרשויות למניעת הלבנת הון – מחזיקי הביטקוין נהנים.
בחודש מאי 2020 התרחשה חציית הבלוק (אירוע של פעם בארבע שנים) - זהו אירוע מתוכנן שכתוב בפרוטוקול ביטקוין ומוריד את גובה התגמול לכורים ב 50%. כתוצאה מכך ישנה עלייה חדה בעלות הייצור והיא גורמת לעליית מחיר חדה (למרות שאין הבטחה שזה יקרה) המשיבה את הרווחיות של תהליך הכרייה. כפי שקרה גם ב 2012 וב- 2016, גם השנה המחיר החל לעלות עוד לפני החצייה עצמה כאשר קונים רבים הבינו את הפוטנציאל והקדימו לקנות לפני עליית המחיר – מעין נבואה שמגשימה את עצמה.
מה שייקח את הביטקוין מכאן ועד להפיכתו להיות מטבע רזרבה עולמי - אלו הגופים המוסדיים, תאגידי הענק ואפילו מדינות שנכנסות לתחום. כמה שזה משמח לראות ביטקוין חזק, זה מאוד עצוב לראות את נפילתו של הדולר - וייתכן שהתהליך הזה יהיה הרסני עבור הרבה מדינות. תחזיות מחיר הביטקוין לשנת 2021 הן מאוד אגרסיביות בשלב זה, כאשר הפסימיים צופים מחיר של $40-50 אלף דולר למטבע עד סוף 2021 ואילו האופטימיים מדברים על $300 אלף. מי שבוחר להמשיך להתעלם ממנו - לוקח סיכון של הישארות מחוץ למשחק. הגענו לנקודה שבה זה יותר ממומלץ ללמוד את התחום ולהתחיל לרכוש מעט בשביל ההתנסות. הילדים שלכם יודו לכם על כך.
הכותב: שגיא בקשי, מנכ"ל חברת קוין מאמא (Coinmama)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה