השוק

הקנאביס הרפואי מישראל בדרך לגרמניה: פנאקסיה מודיעה על מכירות קמעונאיות ראשונות במדינה

החברה הפלכה להישראלית הראשונה שמוכרת את מוצריה במדינה האירופאית. בנוסף, החברה מודיעה כי נבחרה על ידי ממשלת קפריסין לספק מוצרי קנאביס רפואי עבור ציבור המטופלים במדינה

ארנולד נטייב | 
קנאביס (צילום freepik)
פנאקסיה יצרנית מוצרי הקנאביס בישראל, דיווחה היום (רביעי), על שני אירועים משמעותיים בחברה: הראשון,  מכירות מסחריות קמעונאיות ראשונות למטופלים של מוצרי הפרימיום של החברה תחת המותג Naxiva-Panaxol, יחד עם חברת Neuraxpharm בגרמניה. השני, בחירתה כספק של שמני קנאביס רפואי פרי פיתוחה על ידי מממשלת קפריסין.  
בגרמניה, המטופל מקבל מרשם עם שם המוצר והמותג הספציפי ורק אותו יכול הרוקח לספק בבית המרקחת. השיווק החל אצל רופאים המתמחים במחלות הקשורות במערכת העצבים, לרבות כאב, וצפוי להתרחב לתחומים נוספים בשבועות הקרובים.
נכון להיום ישנן חברות ספורות בלבד המשווקות שמני קנאביס רפואי בגרמניה כך שהשוק המקומי, שעל פי הערכות צפוי תוך 4 שנים לצמוח ולהוות כ-1%-2% מהאוכלוסייה (800 אלף מטופלים), אינו רווי שחקנים, מה שמאפשר לכל חברה פוטנציאל מכירות גדול יותר. הסיבה לכך טמונה בין היתר, ברגולציה מחמירה ומערכת בריאות קפדנית הדורשת בין היתר ייצור על פי דרישות תקן EU-GMP בסטנדרטים פרמצבטיים מחמירים.
ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ- 400-500 יורו לחודש, בהשוואה להוצאה חודשית ממוצעת של כ- 500-800 שקלים למטופל בישראל, כאשר על פי הדוחות העדכניים, כ – 60% מהחולים מקבלים כיסוי ביטוחי מלא לרכישת מוצרי קנאביס רפואי.
על פי הערכות, היקף מכירות מוצרי קנאביס רפואי למטופלים עם ביטוח בריאות ציבורי בגרמניה במחצית הראשונה של 2020 הסתכם בכ- 75 מיליון יורו, לא כולל מכירות ששולמו על ידי מטופלים עם ביטוחי בריאות פרטיים. הצפי הוא שתוך שנים ספורות היקף שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה יעמוד על כמה מיליארדי אירו.
בתוך כך החברה הודיעה היום כי נבחרה כספקית על ידי ממשלת קפריסין לאספקת מגוון שמני פרימיום פרי פיתוחה תחת המותג Panaxir עבור מטופלי הקנאביס במדינה. מדובר בפעם השנייה מזה שבוע שרשות בריאות אירופית מביעה אמון בחברה ובמוצריה, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה על בחירתה כספקית ראשית של מוצרי קנאביס רפואי לחולים בצרפת על ידי רשות התרופות בצרפת (ANSM).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה