השוק

הביטקוין שוב צונח: ירד ב-17% וניפץ את כל התחזיות

המטבע הדיגיטלי ניפץ את התחזיות והחל לצלול במהלך היום לכיוון ה-47 אלף דולר. הזינוק המהיר בתחילת השבוע הבהיל את המשקיעים המוסדיים שכנראה חששו שמחירו גבוה מדי. האם עדיין אפשר לסמוך על הביטקוין או הגיע הזמן למכור?
יהודה לוינגר | 
ביטקוין (צילום Freepik)
לאחר שכבר כמעט והגיע לשיא נוסף של 58 אלף דולר, הביטקוין שוב מנפץ את התחזיות וצולל היום (שני) ב-7 אלף דולר, ומראה שוב לאנליסטים כי המטבע הדיגיטלי עדיין לא יציב למרות העלייה בביקושים מצד המשקיעים המוסדיים.
במהלך היום ירד המסחר במטבע הדיגיטלי למתחת ל-50 אלף דולר, הרמה הנמוכה ביותר של המטבע הדיגיטלי מאז אמצע פברואר, כאשר הסיבה לכך קשורה לחשש של המשקיעים המוסדיים מצד הזינוק המהיר מדי של מטבע הקריפטו
כזכור, מי שהיה שותף לכך הוא האיש השני מעשירי העולם, מייסד טסלה אילון מאסק שהעביר את תמיכתו בתקופה האחרונה דווקא למטבע הדוג'קוין. לדבריו בתחילת השבוע, המחיר של הביטקוין היה גבוה מדי.

עד כמה הייתה חדה הירידה של הביטקוין? במהלך היום הגיע שערו ל-47,400 דולר וירידה של כמעט 17% מערכו. גם שווקי השוק של מטבעות הקריפטו, שכבר חצו את הטריליון דולר, ירדו ב-160 מיליארד דולר משווי השוק הכולל.
בשעות אלה נסחר הביטקוין מעל 53 אלף דולר, ונותר לשאול האם תחזיות האנליסטים שציפו לו גבוהות יתממשו. כזכור, איש העסקים אנתוני סקרמוצ'י, מייסד בית ההשקעות סקיי-ברידג', אמר השבוע  כי להערכתו מטבע הביטקוין יגיע לסכום של 100 אלף דולר כבר בסוף שנת 2021 ועוד לפני כן,  אנליסטים של ג'יי פי מורגן צ'ייס העריכו כי הביטקוין אף יגיע לסכום של 146 אלף דולר בטווח הרחוק.
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX ניתח ל-ice כי הביטקוין ימשיך לעלות: "כניסה של משקיעים מוסדיים וחברות ציבוריות כגון: טסלה ומיקרוסטרטג'י, במקביל לאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם(רשות ניירות הערך האמריקאית SEC), מחזקת את ההוכחה, פעם אחר פעם, כי הביטקוין והבלוקצ'יין כאן בשביל להישאר. כל אלו מוסיפים לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים. להערכתינו, ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים  וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכול להיות חדות".
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, מדגיש כי: "ביטקוין הוא לא השקעה ולא מניה שקונים עם ספקולציה שהמחיר יעלה על מנת למכור. הוא פשוט מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר אשר מהווה כספת ששומרת על החסכונות שלך לאורך שנים, ללא צד שלישי, ללא התערבות המדינה וללא בקשת רשות מאף אחד".
עוד מדגיש בקשי: "מי שמבין את הפוטנציאל בביטקוין לא מופתע מהמחיר. זה אפילו זול. מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו. עד היום נכרו כ 18.6 מיליון מטבעות. 4 מיליון מתוכם (הערכה) אבודים לנצח - אנשים שאיבדו את המפתחות. 11 מיליון מטבעות - לא זזו כבר למעלה משנה. זאת אומרת שסך כל המטבעות במחזור הוא כ 3.6 מיליון, והביקוש רק הולך ועולה. אין מספיק סחורה. גם אם כל אדם שמתעניין היום לקנות יחזיק עשירית ביטקוין, זה אומר 36 מיליון איש וזהו. חשוב לציין כי יש כיום כ 4.6 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ויש כתריסר מדינות שגובלות בחדלות פרעון עם מטבע קורס ואזרחים שמחפשים עוגן (לבנון, ונצואלה, ארגנטינה, טורקיה ועוד). לתוך המירוץ הזה נכנסות חברות ענק שגם הן רוכשות ביטקוין במאות מיליוני דולרים, מה שלא משאיר הרבה סחורה לאדם הפשוט. אזרחי ישראל צריכים לחשוב על איך ייראה הכסף בעתיד, והאם הם באמת לוקחים את הסיכון של לא להיות חלק מהעולם החדש הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה