השוק

הביטקוין ממשיך לרדת, מניות טסלה מתרסקות

יצרנית כלי הרכב החשמליים קשרה את גורלה עם מטבע הקריפטו בעקבות רכישת הענק שביצעה בסך 1.5 מיליארד דולר, ודווקא האזהרה של אילון מאסק על מחירו הגבוה מדי של הביטקוין הוביל לנפילתו
יהודה לוינגר |  6
ביטקון על טלפון עם מניות (צילום freepik)
המטבע הדיגיטלי ממשיך לצלול כאשר הוא נסחר בשעות הלילה (שלישי) בשער של מעל 45 אלף דולר, כאשר רק בתחילת השבוע כמעט והגיע לשיא מטורף של 58 אלף דולר. מטבע הביטקוין רושם ירידה של כמעט 20% משוויו, אבל הפעם הוא גורר עמו גם את חברת טסלה שתלויה במטבע בעקבות ההשקעות הרבות שביצעה.
עם ירידת הביטקוין, גם מניות טסלה ירדו בכמעט 10%, ושווקי השוק של יצרנית הרכבים החשמליים כבר נחתך החודש בלא פחות מ-225 מיליארד דולר. על פי האנליסטים, נפילתה של טסלה מגיעה דווקא לאחר דבריו של המנכ"ל, אילון מאסק, שאמר כי מחירו של הביטקוין נראה גבוה מדי. באופן אירוני, דווקא בגלל דבריו של מאסק, ירד הביקוש למטבע הדיגיטלי ובעקבות כך גם נפגעה רכישת הענק של טסלה שהודיעה לפני שבועיים כי רכשה מטבעות בשווי ענק של 1.5 מיליארד דולר.
למרות אזהרות של מומחים, משקיעים רבים עדיין מאמינים במטבע הדיגיטלי. כך, אמנם שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט יילן תקפה את אמון המשקיעים המוסדיים במטבע הקריפטו ואמרה כי המטבע עלול לשמש לפעילויות לא חוקיות והעסקה דרכו היא לא יעילה, אך משקיעים בכירים סוברים אחרת. 
איש העסקים אנתוני סקרמוצ'י, מייסד בית ההשקעות סקיי-ברידג', אמר שבוע שעבר כי להערכתו מטבע הביטקוין יגיע לסכום של 100 אלף דולר כבר בסוף שנת 2021 ועוד לפני כן,  אנליסטים של ג'יי פי מורגן צ'ייס העריכו כי הביטקוין אף יגיע לסכום של 146 אלף דולר בטווח הרחוק.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מהמרים כבדים !!!
    אחד מהעם 02/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצופה פשוט הריני ל"נבא" את נפילת האימפריות הכבדות ,שמתברר שהן גורמות נזק בל ישוער לכולנו ,ביניהן פייסבוק ,רשתות חברתיות נוספות כטיק טור,איסטגראם ועוד ,בעלי ומאמיני הבטקוין ושאר מטבעות הקריפטו ,טבלה וכדומה ,הכל בגלל הנזק הסביבתי לנו ולכדור הארץ - ראו הוזהרתם !!!
    סגור
  • 4.
    מאסק הוא מגלומן, מריץ מניות שצריך להיות בכלא (ל"ת)
    אבי 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    אוי אתה דביל
    ניי 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא מבין מהחיים שלך אז מה שנשאר זה לתרץ הכל במוצא פיו של הבלון הנפוח
    סגור
  • 2.
    ככה יעשה לאיש
    משה 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק הליכוד יכל מלוכה לישראל. אתם תראו מול העיניים ככה זה יקרה ויהיה. יאיר התפקד לליכוד ויבחר לראשות הממשלה. בנימין נתניהו יבחר לנשיאות . מגיע לו . כל המםלגות מציינות את זה. וכך המשפט ידחה לעוד ארבע שנים. רק הליכוד יכול מלוכה לישראל
    סגור
  • משה, אתה אמיתי?
    גבי 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יאיר המטורלל ראש ממשלה? כנראה אתה לוקח חומר משובח, ספר לי מאיפה אתה משיג אותו, בעצם, אנשים כמוך ראויים לאחד כמו יאיר. כשזה יקרה אני בוודאות לא אהיה פה
    סגור
  • 1.
    זה סופו של כל בלון ,להתפוצץ.
    איציק 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוות לביטקויין מטבע שמזהם את הטבע ופוגע בסביבה .
    סגור