השוק

אושרה הקמת בורסה נוספת, מה המשמעות של ההחלטה?

במקביל אישרה וועדת השרים חקיקה את הרחבת סמכויות רשות לניירות ערך בכל הנוגע לפיקוח על חתמים ומפיצים
ניצן כהן | 
יור רשות ניירות ערך ענת גואטה (צילום ענבל מרמרי)
וועדת השרים לחקיקה אישרה היום להקים פלטפורמות מסחר חדשות בישראל לרבות הקמה של בורסה נוספת. במקביל אישרה וועדת השרים את הרחבת סמכויות רשות ניירות ערך בכל הנוגע לאכיפת החוק על חתמים ומפיצי ניירות ערך כמו גם לקבוע כללים ברורים בכל הנוגע לתנאים שיאפשרו הנפקה של חברות בישראל.
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה אמרה היום כי "לצד הגידול המבורך בפעילות בשוק ההון, אנו כל הזמן עם היד על הדופק כדי לעדכן ולהדק את סל כלי הפיקוח לשמירה על ענייניו של ציבור המשקיעים.
"הרשות ערה למתרחש ונמצאת בשיח רציף עם השוק, במקומות ובצמתים הדורשים את מעורבותנו – אנחנו שם, כדי להבטיח שהגורמים המעורבים בהנפקה פועלים על פי חוק, כדי להגן על משקיעים.
"הצעת החוק תעניק לרשות את הכלים לגדר את הסיכונים המאפיינים תשקיפי ספאק– המטרה שלנו היא לבנות מנגנוני הגנה למשקיעים ולהציב רף גבוה ומחמיר ליזמים, כדי לצמצם את הסיכונים הכרוכים בהנפקות אלו".
כאן המקום לציין כי הקמה של זירות מסחר חדשות בישראל יכולה להיות התפתחות מצוינת לשוק ההון המקומי אולם ללא פיקוח, אסדרה ואכיפה של כללים ברורים על חברות, חתמים ומפיצי ניירות ערך בזירות המסחר החדשות (וככל הנראה בעלות רמת סיכון גבוהה משמעותית ממה שמוכר בישראל) יירד הרבה כסף לטימיון והחשש הוא מאובדן אמון של המשקיעים בשוק ההון שהוא כלי חיוני להתפתחות כלכלית מודרנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה