השוק

בנק הפועלים: בנק ישראל יצמצם את תוכנית רכישת האג"ח שלו

בבנק הפועלים מעריכים היום כי לאור העלייה בסביבת האינפלציה וההתאוששות הכלכלית המהירה, בנק ישראל יצמצם באופן הדרגתי את התוכניות שלו לתמיכה בכלכלה ובעיקר תוכנית רכישת האג"ח
ניצן כהן |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
בבנק הפועלים כותבים היום (ראשון) כי "מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.6%, שיעור גבוה מעט מהתחזית שלנו שעמדה על 0.5%. עליית המדד הושפעה מגורמים עונתיים כמו עלייה במחירים בסעיף ההלבשה וההנעלה, בסעיף ההארחה נופש וטיולים, בסעיף עריכת מסיבות וכן מעלייה במחירי הדלקים שתרמה כ-0.12% למדד הכללי".
"אנו מעריכים כי העלייה באינפלציה בחודשים האחרונים היא בעיקר תיקון לירידות המחירים שנרשמו בשנה שעברה בהשפעת הסגרים. מחירי המזון לדוגמה, שלא הושפעו מהסגרים, ירדו בשנה האחרונה ב-0.1%. מחירי שכ"ד תנודתיים מאוד ובשנה האחרונה הם עלו ב-1%".
עוד כותבים בבנק כי תהליך התיקון כלפי מעלה של המחירים צפוי להימשך בחודשים הקרובים, אך הוא אינו מעיד בהכרח על עלייה פרמננטית בסביבת האינפלציה. "אנו מעריכים לדוגמה שמחירי הנסיעות לחו“ל צפויים להתייקר עם תחילת המדידה, וכן צפויים לעלות מחירי הארחה ונופש בישראל, לאור מיעוט הנסיעות לחו“ל".
"הסיכון שנראה את קצב האינפלציה ממשיך לעלות תלוי במידה רבה במדיניות האוצר ובנק ישראל - ”הדפסת הכסף“ המתמשכת מוסיפה להעלות את מחירי הנכסים הפיננסיים ובייחוד את מחירי הנדל“ן. אלו עשויים להתגלגל לבסוף למחירי מוצרים ושירותים שנמדדים במדד המחירים לצרכן. תחזית האינפלציה ל–12 החודשים הקרובים עומדת על 1.1% ובשנת 2021 על 1.7%".
באשר למדיניות בנק ישראל כותבים בבנק כי "האינפלציה בהסתכלות שנתית צפויה להגיע תוך חודשיים לרמה של 1.5%. לאור הגידול החד בפעילות הכלכלית וחזרת האינפלציה לתחום היעד, אנו מעריכים כי הנטייה בבנק ישראל תהיה לצמצם בהדרגה את תכניות הרכישה השונות, ובפרט את רכישות איגרות החוב הממשלתיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נדל"ן ישראלי יקרוס איתו השקל והליצנים של הכנסת ב"ה
    זולינס רון 04/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמה ונדל"ן קורס
    סגור