השוק

צפו: אילון מאסק הצעיר על העתיד של טסלה, בכמה המניה קפצה מאז?

צריך הרבה חזון ואומץ כדי לדבר על רכבים חשמליים בשנת 2009, ועוד להעביר 70 מיליון דולר למה שנראה כהימור פרוע על עתיד כלי הרכב בעולם. אילון מאסק, אז בן 38 בלבד, מאמין במהפכת הרכבים החשמליים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
המיליארדר אילון מאסק לא עוצר. אם זה דרך הציוצים שלו שמקפיצים את שוק ההון ואת מטבעות הקריפטו, או הניצחונות האחרונים שלו על החלל, בו הוא סוף סוף הגשים את חזונו להפוך את חברת החלל שלו לשותפות עם נאס"א להנחתת אדם על הירח ועל הדרך לנצח את ההצעה של האדם העשיר ביותר בעולם, ג'ף בזוס.
אבל מעבר לכל זה, אילון מאסק, בן ה-49, מוכר כמייסד טסלה, וכאחד שהאמין בחזון הרכבים החשמליים כבר מגיל צעיר. טסלה כבר התחילה את המודל העסקי שלה אי שם בשנת 2003, אבל רק לאחר כמה שנים השתלט מאסק על החברה שהחלה בשנת 2008 לייצר ולמכור רכבי ספורט חשמליים.
בסרטון משנת 2009, מאסק, אז מיליונר בן 38 בלבד, התארח באייטם שעסק בעתיד הרכבים החשמליים, אז חלום רחוק מאוד. היזם האמריקאי מסביר מדוע הוא העביר לחברה 70 מיליון דולר במה שנראה אז כהימור פרוע: "הסיבה שעשיתי זאת", מסביר מאסק, "הייתה כדי להאיץ את מהפכת הרכבים החשמליים". שנתיים אחר כך הוא ייאלץ לשכנע את העולם למה הטרנד של רכבים הממונעים בגז הוא זמני, והרכבים החשמליים עוד יכבשו את העולם.

צילום טוויטר Jon Erlichman

בשנת 2010 מניית טסלה הייתה שווה 4 דולר בלבד, בתחילת 2016 כבר נסחרה בשער של 40 דולר, והמשיכה לעלות באיטיות עד תחילת 2020 אז הייתה בשער של כמעט 90 דולר. מאמצע אפריל באה הקפיצה הגדולה של טסלה והמניה זינקה למעלה בפראות עד לשיא של 900 דולר למניה, כאשר עתה היא מתייצבת סביב ה-740 דולר למניה.
אם אז מאסק היה צריך לגייס ולהעביר 70 מיליון דולר לחברה שרבים לא האמינו בה, היום שווי המניות שלה מוערך 165 מיליארד דולר, ומאסק עצמו על פי מגזין "פורבס" במקום השלישי מבין עשירי העולם עם הון מוערך בכ-180 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה