השוק

הראל ויזל: "כל מותג בינלאומי שמתעניין בישראל פונה אלינו"

הוא הנפיק את ריטיילורס וטרמינל X והוא רוצה לשנת את תרבות הפנאי והספורט בישראל; הוא נמצא לפני פתיחה של עשרות חנויות ענק בישראל ומוציא את טרמינל X לחנויות פיזיות; הראל ויזל מנכ"ל השנה של ice בראיון 
ניצן כהן |  3
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי)
השנה החולפת הייתה ללא ספק השנה של הראל ויזל. הוא מחזיק ברשת פוקס ומנהל אותה ביד רמה. פוקס היא לא רק חברת אופנת בייסיק היא גם שורה של מותגי על (נייקי, אמריקן איגל וכדומה) הוא גם רשת חנויות מוצרים לבית (פוקס הום), הוא גם רשת חנויות מוצרי סלולר (RED) הוא גם ענק אינטרנט (טרמינל X) ובקיצור - אמרתם קמעונאות, אמרתם הראל ויזל.
בשנה החולפת הוא הנפיק את ריטיילורס, זרוע המותגים של הרשת, הוא הנפיק את טרמינל X, זרוע האינטרנט של הרשת ובכל פעם המוסדיים הסתערו על המניות עד כדי שהפכו את החברות של ויזל לשם נרדף לכלכלה הישראלית, או נכון יותר לצריכה הפרטית הישראלית. והישראלים חובבי קניונים וקניות, שנשארו בבית שנתיים כמעט רצו לקניונים ושם הם פגשו את הראל ויזל והוא חיכה להם עם מוצרים טובים, מחירים טובים ובקיצור הוא היה שם לקלוט את זרם המזומנים של הצרכן הישראלי.
 
הראל ויזל יודע שהוא תחת מתקפה, ולכן היה מרשים לראות את הפתיחות שלו בראיון שהעניק ל-ice לרגל בחירתו לאיש השנה שלנו. ויזל לא מתנצל, לא מסתתר ועונה על הכול (כמעט) ובפתיחות מלאה (כמעט). זו שיחה מעניינת עם מלך הקמעונאות הישראלית.
אתה נמצא בכל מרכז קניות בישראל, אתה מוכר כמה שאתה רוצה, יכול להיות שהגעת לנקודה שפוקס לא מסוגלת יותר להתרחב בישראל?
"אל תטעה, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה. עוד לא התחלנו לפתוח את פליינג טייגר, רשת ג'מבו עוד לא הגיע לחלק קטן מהיכולות שלה ותזכור שכל חנות של ג'מבו היא 10,000 מ"ר כשביוון כל חנות מוכרת ב-20 עד 40 מיליון אירו בשנה. אם תיקח בישראל את היחס בין האוכלוסייה כאן לזו שביוון אז אני צריך לפתוח 25 חנויות כאלה. כרגע אני מתכנן לפתוח 10 חנויות עד 2024.
"רשת הסלולר שלנו - RED - עד עכשיו פתחנו רק 3 חנויות ובימים הקרובים יפתחו עוד 4 עד 5 חנויות כשבסך הכל יהיו לרשת 30 עד 40 חנויות סלולר.
"טרמינל X רק בתחילת הדרך ואני מודיע כאן ועכשיו שאני הולך לפתוח לה חנות פיזית ענקית במרכז שרונה-עזריאלי עם הפנים לרחוב. אנרג'י, זרוע הספורט שהיא לא ריטייל שלנו הולכת לעשות שינוי בתרבות הפנאי והספורט בישראל. אנחנו הולכים לפתוח 20 חנויות של ציוד ספורט מקצועי.
"את אמריקן איגל אתה מכיר ופתחנו חנויות אבל רק התחלנו עם המותג הזה אז למעשה עם כל 15 המותגים שלנו אנחנו נמצאים בצמיחה. תזכור, הכלכלה הישראלית צומחת וכל המותגים שלנו מתפתחים באופן טבעי בלי להביא דברים מהעולם ובלי ליצור משהו חדש. רק מעצם זה שהכלכלה צומחת, אנחנו צומחים".
 
ובכל זאת פוקס לא יכולה להתבסס רק על צמיחה אורגנית.
"אנחנו בוחנים כל הזמן אפשרויות לצמיחה שהיא לא אורגנית. אין היום מותג בינלאומי אחד שחושב להגיע לישראל ולא פונה אלינו. וגם אנחנו, באופן יזום סורקים כל הזמן את השוק ובודקים מה מתאים לישראל ואל תשכח, מעל הכול, המוח שלנו עובד. אנחנו חושבים כל הזמן על רעיונות וקונספטים חדשים ופיתוחים חדשים לא רק במותגים שלנו אלא לפתח תתי מותגים, מיני קטגוריות - זה היתרון שלנו".
אם היום אתה מחזיק ב-10% משטחי המסחר בקניונים, ההתפתחות שאתה מדבר עליה תיבלם על ידי רשות התחרות?
"זה נכון, אני מחזיק היום ב-10% משטחי המסחר בקניונים אבל הפעילות היותר גדולה שלי היא בחנויות הרחוב. הפעילות הזו גדולה מהפעילות בקניונים ולכן אם תשקלל את כל שטחי המסחר שלי מול שטחי המסחר בישראל אני לא מחזיק יותר מ-3% עד 4% משטחי המסחר בישראל, וזה רחוק מאוד מהמגבלה של רשות התחרות שמדברת על שליטה של 30% משטחי המסחר".
אחת הבעיות הגדולות של רשת פוקס היא התלות הגדולה בך. הרי יכול להיווצר מצב שיום אחד תרצה לשבת בקריביים ולשתות קוקטייל בלי לבדוק את התנועה בקניון עזריאלי, ואז מה אנחנו נפגוש?
"יש ברשת פוקס היום 30 מנכ"לים וסמנכ"לים קונצרניים כשאין הרבה מנהלים על הניסיון שלהם. אני מדבר על ניסיון בתחום הריטייל, ה-IT, הפיננסים, הסוגיות המשפטיות, אנשי שטח, אנשי מכירות אלה אנשים שגדלו 20 שנה בתפקידים שלהם וכל אחד מהם יכול בקלות להיות מנכ"ל של חברה ציבורית.
"ואני רוצה שתבין, ביום-יום חוץ מפיתוח עסקי ובקרה, אני לא מתעסק עם השוטף אלה המנהלים שנותנים לרשת את הנשמה. תקשיב ותקשיב טוב, אני עושה רק פיתוח עסקי ובקרה. אז אם אני עונה לשאלה שלך באופן ישיר אז עם אשתי אני שותה קוקטייל בים וגם עושה את מה שאני אוהב - זה ריטייל אבל אם נענה על מה שאתה שואל הרי שלא יקרה כלום לקבוצה אם אני יוצא לחופש ל-3 חודשים או שנה".
אתה מיתמם.
"אני לא מיתמם. נכון, הפיתוח העסקי יפגע. אבל כל התוצאות והפעילות השוטפת תעבוד כמו סכין על חמאה להוציא הפיתוח העסקי"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מתקרבת לשום עסק שקשור לאיש הזה. (ל"ת)
    איריס 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    האיש עושק את הצרכן הישראלי (ל"ת)
    צרכן 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    כבוד! 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור