השוק

ליברמן מנחית מכה על העצמאיים: "אין פיצויים או מענקים לכולם"

שר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר היום שלא יהיה פיצוי כולל לכלל העסקים אלא לעסקים שנפגעו כמו אל על ועוד עסקים שקיבלו סיוע של מאות מיליוני שקלים; "הייתי בסוף השבוע במודיעין ולא היה מקום פנוי בבתי הקפה. הסתובבתי ולא היה מקום לזוז במודיעין"
ניצן כהן |  5
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, יונתן זינדל)
שר האוצר אביגדור ליברמן אומר שסיימנו את שנת 2021 במצב מצוין אפילו בהשוואה לשנת 2019, טרום הקורונה. לגבי האומיקרון, "אני לא מציע לזלזל ולא להיכנס להיסטריה. אנחנו חייבם לקבל ולהתייחס ברצינות אבל לא להיכנס לפניקה כי אין יועץ גרוע מזה. אני ראיתי בהתייחסות של כמה אנשי עסקים בכל מה שקורה לכל ההפסדים ואובדן הלקוחות וכן הלאה.
"אותם אנשי עסקים שדיברו בתקשורת מכיוון שהם בעלים של חברות נסחרות בבורסה אני יכול לבדוק את הדוחות שלהם וראיתי את הדיבידנדים שמשכו ואני מאחל לכולם את אותו המצב גם בשנת 2022.
 
"מכיוון שאין סגר כללי אין מענק לכל אזרח אנחנו סבורים שכל עסק שיפגע צריך לעזור לו אבל בסופו של דבר רוב העסקים במצב מצויין ואני שמח על כך. כשר האוצר אני חייב לבדוק שהכלכלה תעבוד ועד היום אותם אנשים שנפגעו, כמו ענף התיירות ואל על קיבלו סיוע של מאות מליוני שקלים.
"כשאני מסתכל על הסיוע שהוענק לחברות התיירות הנכנסת, לבתי מלון ולאל על אנחנו מדברים על מאות מיליוני שקלים. "מעולם לא אמרתי שלא יהיה פיצוי אבל לא יהיה פיתוי כללי" אמר ליברמן.
"אחד הדברים החשובים אלה תשלומי המע"מ שבודקים בזמן אמת מה קרה לכלכלה. לגבי 2021 הכל בסדר. ולגבי 2022 אנחנו רק 9 ימים בתוך השנה ולהיכנס לפניקה זה מוקדם מידי, אמר  ליברמן, יכול להיות שיש ירידה בעסקים אבל הלכתי לשבת עם חבר במסעדה במודיעין ולא היה שולחן פנוי. הלכתי להסתובב באזור התעשיה במודיעין והכל היה מלא עד אפס מקום. סרדינים בקופסת שימורים היה להם יותר מקום.
"אני שמעתי הערכה שחצי מיליון איש יכנסו לבידוד, אנחנו מעל 9 מיליון אנשים, כשאני לוקח בהנחה שזה התרחיש המרחיק לכת זה סביב 5% מאוכלוסיית ישראל, כלומר 90% ימשיכו לעבוד. ראיתי הערכה של רח"ל אין סכנה לתפקוד המשק ואין סכנה למחסור במוצרים, אנחנו ערוכים. בסופו של דבר אי אפשר על סמך 10 ימים להגיע למסקנות מרחיקות לכת, אנחנו ערניים ובודקים את עצמנו כל ערב ב-23:00 ואנחנו בודקים כל יום וגם בתרחיש האפוקליפטי, 90% מאוכלוסיית ישראל תתפקד.
"נכון להיום, ודיברתי עם אנשי עסקים זה מחסור בידיים עובדות - גם נכון לערב זה. אמר ליברמן.
"עד סוף חודש פברואר הקרן בערבות מדינה ממשיכה לעבוד ובמידה ויהיה צורך נמשיך להפעיל את הקרן אבל כל עסק שנמצא בקשיים מימוניים יכול להשתמש בקרן בערבות מדינה. 
"אני מציע שהתקשורת לא תכניס את הציבור לפניקה" אומר ליברמן "אנחנו ערוכים מכל הבחינות ובכל תרחיש ואני חושב ומה שאני שומע מהמומחים, יש דו"ח יומי של ארגון הבריאות העולמי, אנחנו צריכים לשמור על יציבות ושיקול דעת. אני חוזר ואומר שתו ירוק לא עוזר לשום דבר. אין בו צורך. להערכתי אפשר להסתפק בתו סגול ואפשר להסתפק ב-5 ימי בידוד, זו עמדתי ולא עמדת הממשלה אבל אנחנו יכולים להיות רגועים ממה שזה נראה בדיווחים בכלי התקשורת.
"אני מקווה שהחברות שמספקות בדיקות לא מבקשות פיצוי מהאוצר, ואם תהיה ירידה בחולים גם הם יבקשו פיצויים. בנימה רצינית, מי שלא רוצה לשלם על בדיקות יכול לגשת לתחנה מוסדרת וזה לא עולה כסף. לגבי PCR כל האוכלוסייה מ-60 ומעלה זכאית לבדיקה חינם.
"מעבר לזה קיבלנו החלטה לחלק לידלדים בבית הספר 3 ערכות חינם הביתה ופתיחת השוק הזה להרחיב את נקודות המכירה גם לרשתות השיווק יוזיל משמעותית את הבדיקות האלה. כרגע אני חושב שחלוקה של 3 בדיקות אנחנו יודעים לבצע את זה ונשתדל בהמשך אם יהיה צורך להמשיך ולשפר את האספקה הזו.
"אנחנו רוצים בחודש מאי להביא תקציב בחודש מאי ואין אפשרות לאשר את זה בקריאה שניה ושלישית אבל נשתדל להביא את זה. החוק מאפשר לנו להביא את החוק עד סוף השנה אבל נשתדל להיות זריזים יותר. הכוונה לא להעביר תקציב בדצמבר אלא לפני אבל אנחנו רק בתחילת השנה. ב-15 בינואר נסכם את שנת 2021 ואין לי תאריך יעד לתקציב חדש" אמר ליברמן.
"שר הבריאות מתפקד בצורה יוצאת מהכלל ולהיות במרכז ההמולה הזו, לקבל החלטות ולהגיב עליהן, אני יודע מה עובר על משרד הבריאות ולכן אני רוצה לפרגן לשר הבריאות על התפקוד שלו. אני מוטרד מהתרחיש של 500 אלף איש בבידוד. גם אז מדינה של 9.9 מיליון אנשים, 90% ימשיכו לעבוד ואנחנו ערוכים להגיב ואם יהיה צורך להגיב או לשנות משהו - נשנה את זה. אנחנו עושים כל מה שאפשר ולא שלא עשינו שגיאות אבל בסופו של דבר הפעילות היא תקינה ועקבית וערוכים להגיב לכל מצב" אמר ליברמן.
ליברמן ביקש לסייג את דבריו ואמר בסיום תדרוך העיתונאים שכרגע הוא לא יכול להעריך את עומק המשבר אבל אחרי שלושה חודשים הוא יוכל להעריך או חודש שלם אחד אם יש מישהו שזקוק לסיוע. "לא סביר שאחרי 10 ימים נחליט למי מגיע סיוע ואיזה סיוע, אנחנו מאוד גמישים ומאוד קשובים ואני מזכיר שאנחנו ב-9 בינואר ועכשיו להחליט שיש איזה עסק שצריך סיוע ואיזה סיוע - זה מוקדם".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חחחחחח
    יוסי 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אנחנו שותקים כולנו לבלפור ליברמן הביתה
    סגור
  • 4.
    שונא ישראל. מסכנים האוקראינים שהצביעו לו (ל"ת)
    אדם מאוס 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מקומם מאוד! העצמאים סובלים, ואין מענה בממשלה
    מורן 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההכנסה שלי כמורה פרטית ומנחת קבוצות תרד החודש בכ40% לפחות... זה פשוט עצוב שאין עם מי לדבר...
    סגור
  • 2.
    המעמ לא אומר הכל
    אבי 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש גם הרבה שעובדים בשחור. בכלל יש לפצות שלא כל מי שירדה הכנסתו אלא רק מי שבאמת נזקק. בעלי פוקס שמרוויח מיליארדים עדיין ביקש פיצוי על ירידה בהכנסות. האם מגיע לו?
    סגור
  • 1.
    בשני מילים
    שמאל ומערכת האכיפה 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזיר המולדבי!!!
    סגור