השוק

עולם הבנקאות בדרך למהפכה: הושלם הליך הקמת הבנק הדיגיטלי

הפיקוח על הבנקים העניק היום רישיון קבוע לבנק הדיגיטלי לאחר שזה השלים את כל אמות המידה שנקבעו לו; נגיד בנק ישראל: הפיקוח ימשיך לעקוב מקרוב אחרי הבנק שהקמתו תסלול את הדרך לבנקים נוספים
ניצן כהן |  1
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
והנה זה קורה, הפיקוח על הבנקים העניק רישיון קבוע לבנק הדיגיטלי "וואן זירו" של אמנון שעשוע. הרישיון ניתן לבנק לאחר שזה עמד בכל אמות המידה הפיננסיות וההתניות הקשוחות שהעמיד לו הפיקוח. בסיומו של יום כעת הבנק עשה את השלב האחרון לקראת ההשקעה שאמורה להיות מחוללת תחרות בעולם הבנקאות הקמעונאית (קרי הבנקאות המיועדת למשקי הבית).
"זירו וואן הבנק הדיגיטלי השלים את העמידה בכל אבני הדרך שנקבעו להקמת הבנק, לרבות גיוס הון בהיקף הנדרש, ולאחר שניתן אישור המפקח על הבנקים על השלמת הליך ההקמה של הבנק, חתם היום הנגיד על אישור לבנק על הסרת ההגבלות מרישיון הבנק, והמשך פעילותו על פי תכניתו העסקית.
 
|בכך השלים הבנק את היערכותו ומעמדו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל והוא מפוקח על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו" אומרים היום בפיקוח על הבנקים. וואן זירו נמצא בשליטת פרופ' אמנון שעשוע, ובניהולם של שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון וגל בר דעה, מנכ"ל הבנק.
לבנק ניתן רישיון מוגבל ביום 30 בדצמבר 2019, והוא היה כרוך בהשלמת ההיערכות הניהולית והתפעולית להקמת הבנק, הקמת מערכות מידע ותשתיות לרבות באמצעות לשכת שירותי המחשוב שקבלה מענק מהמדינה, חיבור הבנק למערכות התשלומים והסליקה, חיבורו לכלים המוניטריים, השלמת ביצוע פיילוט וגיוס הון. 
בסיומו של יום ולאחר שבמשך 43 שנים לא קם בנק חדש בישראל, בחן הפיקוח על הבנקים שנחשב לרגולטור קשוח וקפדני את מוכנות הבנק בהיבטי אבטחת מידע וסייבר, ניהול הסיכונים הטכנולוגיים, הערכת איכות ניהול הסיכונים וכלי הפיקוח והבקרה הקיימים בבנק. 
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון אמר עם מתן הרישיון הקבוע לבנק כי: "אני גאה לאשר היום לוואן זירו, הבנק הדיגיטלי החדש, את הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי. לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מברך את מנהלי ועובדי וואן זירו הבנק הדיגיטלי על העמידה באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית.
"הפיקוח ימשיך לפקח מקרוב על הבנק במקצועיות וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שאנו עושים עם כל בנק בישראל. אני מאחל לבנק הצלחה ומקווה שהקמתו תסלול את הדרך לבנקים נוספים שיתרמו לתחרות ולרווחת הצרכנים".
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן אמר כי: "זהו יום שמח עבורי כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל. במסגרת זו נערכו שינויים רגולטוריים בהוראות הפיקוח , הפיקוח ליווה את הקמת לשכת שירותי מחשוב, הוקמה יחידת רישוי ובנקים חדשים שמלווה את הקמת הבנקים החדשים משלב הפניה ועד להסרת המגבלות מרישיון הבנק ועוד.
"זהו נדבך נוסף וחלק ממכלול הצעדים שמקדם בנק ישראל להגברת התחרות במערכת הפיננסית. ליווינו ונמשיך ללוות את הבנק בעבודתו, נפקח אחר השתלבותו במערכת הבנקאית ונפעל לסייע לכל יזם אחר שירצה להקים בנק בישראל".
שוקי אורן, יו"ר One Zero: "קבלת רישיון הקבע היא אבן דרך חשובה בדרך לתחרות אמיתית בתחום הבנקאות הישראלית. לא קם בארץ בנק חדש 43 שנים. בנק ישראל נותן אישוש למוכנות שלנו להציע אלטרנטיבה תחרותית, שלמה ובטוחה למשקי הבית בישראל. אנחנו מודים לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנקים על האמון והביטחון שהם נותנים בנו, לצד הרוח הגבית שקיבלנו מהמשקיעים החדשים שלנו. מרגש לראות כיצד ערכים של שקיפות והוגנות מתחילים לחלחל בשוק, מהם הציבור רק ירוויח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעופו עם עצמכם, למה לא
    אביבה 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    43 שנה לא קם בנק? לא הוקם בנק ישראלי בישראל כי נכנסו לכאן סיטי בנק, HSBC, BNP, הבנק ההודי, להמשיך? שיהיה לו בהצלחה, ואני בטוחה ששאר הבנקים יעשו לו את המוות
    סגור