השוק

משבר רוסיה-אוקראינה: הנפט מזנק ל-95 דולר לחבית

הדיווחים בשעות הבוקר המוקדמות על כניסת כוחות צבאיים לאוקראינה הפילו את החוזים על המדדים בארה"ב כשלאחר שהתברר כי מדובר "במלחמת מוחות" יותר מאשר ממלחמת טנקים/ טילים וכן הלאה, נמחקו הירידות
ניצן כהן | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, freepik)
נראה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעדיף מלחמה בסגנון "המלחמה הקרה" מאשר מלחמה בסגנון מלחמת העולם השניה - לפחות כרגע. נראה שפוטין התאהב בסיטואציה בה הוא משחקי עם העצבים של המערב על פני יציאה למלחמה כוללת שתפגיש אותו עם חזית מערבית אחידה, כועסת וחזקה.
פוטין שהוא יציר המלחמה הקרה מיטיב לשחק את המשחק מורט העצבים הזה וכך בשעות הבוקר המקדמות התפרסמו דיווחים (מסוייגים) על כניסה של כוחות צבאיים רוסיים למחוזות הבדלניים באוקראינה ולא היה צריך יותר מזה כדי לשלוח את החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק לירידות של כמעט 2% ואת מחירי הנפט לרמה הקרובה ל-100 דולר.
 
כמה שעות לאחר מיכן החלו להתפרסם ידיעות מעודכנות יותר שלא מדובר בפלישה כרגע של כוחות רוסיים אלא בנסיעה של כלי רכב משוריינים (שעל פי דיווחים בארה"ב, מיושנים שלא מאפיינים צבא סדיר בסדר גודל של רוסיה) לא מזוהים. זו הייתה סוג של צפירת הרגעה למשקיעים והירידות בחוזים נמחקו ומחיר הנפט חזר לרמה של 95 דולר לחבית.
צריך לסייג את כל הנאמר כאן, הכל נכון לרגע זה וכמובן שהכל יכול להשתנות מהר מאוד ולכן מוסכם על המשקיעים שהמתיחות בין רוסיה לאוקראינה היא משקולת על צווארו של שוק הכסף, משקולת שמתווספת לאיום הגדול מכיוונה של האינפלציה ותחילת העלאות הריבית.
כך או אחרת, נכון לרגע זה המסחר באירופה מתנהל בסך הכל ביציבות כשהבורסה בלונדון אף עולה בשיעורים קלים. החוזים על המדדים האמריקאים יציבים והנפט חזר להיסחר ברמה של 95 דולר לחבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה