השוק

מקורבים לכצמן: יסכים למכור אם הצעת רוזן וטוכמאייר תשופר

מקורבים לכצמן אומרים כי הוא מבין היטב שבסיטואציה שנוצרה כדאי לו לקחת את הכסף וחלק ממניות גזית גלוב ולתת לרוזן וטוכמאייר את השליטה בנורסטאר
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום פלאש 90, יחצ גזית גלוב)
מקורבים לאיש העסקים חיים כצמן אומרים היום (ראשון) בשיחה עם ice כי כצמן שוקל ברצינות להיענות להצעת הרכש שפרסמה קנדה ישראל. "המצב הוא שכצמן במהלך האחרון, ואם יענה לו בסוף, ייפגש עם 800 מיליון שקל במזומן. אין הרבה אנשי עסקים שמציעים להם לקחת כל-כך הרבה כסף והם לא לוקחים אותו. בהתחשב בעובדה שהוא גם יישאר עם מניות של גזית הרי שהוא מבין שהוא עושה עסקה לא רעה מבחינתו".
המשמעות של דברי המקורבים שיודעים דבר וחצי דבר על העסקה המתגבשת היא שחיים כצמן מבין היטב שמלחמה תעלה לו הרבה כסף ולא בטוח שהיא תניב לו את התוצאה הרצויה, כלומר מיקסום שווי החזקותיו ולכן, במידה ופניהם של ברק רוזן ואסי טוכמאייר באמת לרכוש את השליטה בנורסטאר, הרי שעם קצת רצון טוב שלהם, הרי שהוא יסכים למכור את מניות נורסטאר שבבעלותו.
 
אם כן, גורמים הבקיאים היטב בפרטי העסקה מעריכים שנכונות הדירקטוריון של נורסטאר להיכנס למו"מ עם רוזן וטוכמאייר היא על דעתו של כצמן ואף בברכתו. נזכיר כי הצעת הרכש מדברת על מחיר של 55.55 שקל למניה, מחיר שהיה גבוה הבוקר ממחיר הפתיחה של המניה, מחיר שבינתיים נסגר.
 
יש לציין כי רוזן וטוכמאייר הם נדל"ניסטים מוכווני שוק המגורים בישראל וקשה לראות כיצד הם נכנסים לניהול והשבחה של נדל"ן בפולין, ברזיל ורוסיה שנמצאת כרגע תחת סנקציות שאין להן תאריך תפוגה. ואמנם לגזית יש כיום מספר מצומצם של נכסים ברוסיה אך יש לה לא מעט נכסים בברזיל וכן הלאה.
 
"כצמן לא מאוהב בחברה. זה באמת פרוייקט חייו אבל הוא מבין שבלי יורש טבעי ועם מלחמת עולם באופק (מלחמת שליטה, נ"כ) כשנולדו בעליי עניין נוספים בחברה שאין להם כל קשר אליה ולא יהיה להם קשר אליה אלא רק למאבק השליטה שיביא לדימום של כולם, הרי שכדאי לו לקחת 800 מיליון שקל במזומן (250 מיליון שקל שכבר קיבל בעסקה הראשונה עם רוזן וטוכמאייר ועכשיו סדר גודל של 550 מיליון שקל, נ"כ) ועוד יותר עם מניות משמעותיות בגזית גלוב - זו עסקה מצויינת עבורו". אמרו המקורבים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה