השוק

אמזון הפסידה למשקיעים כסף – אז למה המניה המריאה?

ענקית המסחר המקוון רשמה הפסד שני ברצף, שהיה אמור להטריד מאוד את המשקיעים – אך אז היא הסבירה מה גרם לו ומה היא עושה הלאה, והמניה זינקה במסחר המאוחר בכמעט 14%
יאיר מור | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
אמזון הפתיעה אמש (חמישי) את האנליסטים ומחזיקי המניות ברבעון השני לשני הכיוונים: מצד אחד, בשורה התחתונה היא הפסידה להם כסף רבעון שני ברצף, לראשונה מאז 2014; מצד שני, היא הפתיעה לטובה בשורות העליונות – ההכנסות, גם בתקופה שהיתה וגם בתקופה שעוד תהיה, וזה כנראה נסך במשקיעים אופטימיות רבה.
ההפסד נטו של אמזון בחודשים אפריל עד יוני עמד על 2 מיליארד דולר והפסד למניה של 20 סנט, בניגוד לציפיות לרווחים של כמה מיליארדי דולרים ורווח של 12 סנט למניה. עם זאת, ההכנסות עקפו את התחזיות, עם נתון של 121 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-119 מיליארד ועלייה של 7.1% לעומת הרבעון המקביל. בנוסף, החברה ציינה כי הסיבה להפסד שלה לא היתה הפעילות שלה, אלא ההשקעה שלה ביצרנית הרכב החשמלי Rivian, ששוויה נחתך ברבעון הזה ביותר ממחצית בעקבות עיכובים ובעיות נוספים בייצור.
חטיבת הענן של אמזון, AWS, עקפה את התחזיות עם הכנסות בגובה 19.7 מיליארד דולר לעומת תחזיות של 19.4 מיליארד בממוצע; היא שולטת כעת על 34% משוק תשתיות הענן העולמי, בהובלה עצומה מעל מיקרוסופט וגוגל; וסמנכ"ל הכספים של החברה, בראיין אוסלבסקי, ציין כי "אנו יודעים ש-AWS הם הזמנות ענקית" משום שיש להם דרישה עצומר, גם בתקופה הנוכחית.
 
אוסלבסקי הוסיף כי אמזון גם האטה את העסקת העובדים שלה לקצב האיטי ביותר מאז 2019 – כלומר לפני מגפת הקורונה – ואף הורידה את מספר העובדים ב-100,000 ברבעון הזה. עם זאת, היא עדיין המעסיק הגדול בעולם, עם יותר ממיליון וחצי עובדים.
לצד ניפוץ תחזיות ההכנסות של החטיבות השונות, החלק האופטימי ביותר בדו"ח היה התחזית לרבעון הנוכחי: החברה צופה צמיחה בקצב כפול בהכנסות – 17%, לסכום של כ-127 מיליארד דולר בממוצע, רווח תפעולי בין אפס ל-3.5 מיליארד דולר ורווח בגובה 3.83 דולר למניה. בין היתר, היא מתכוונת להשיג זאת על ידי קיצוץ עלויות המחסנים. מנכ"ל החברה, אנדי ג'אסי, אמר כי "למרות הלחצים האינפלציוניים הגוברים בעלויות הדלק, האנרגיה והתחבורה, אנו מתקדמים בנושא העלויות הנשלטות יותר שציינו ברבעון הקודם – במיוחד בשיפור היעילות של רשת המשלוחים שלנו".
מניית החברה עלתה ביום המסחר במעט יותר מאחוז, ובשעות המסחר המאוחר זינקה בכמעט 14%
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה