השוק

האוצר: לישראכרט וכאל לא תהיה בלעדיות על סליקת אמריקן ודיינרס

מנכ"ל האוצר, רמי בלניקוב, הודיע לישראכרט שאמריקן אסקפרס ודיינרס לא יוכלו יותר לדרוש בלעדיות בסליקה של הכרטיסים שלהם; בלניקוב: אם ישראכרט תפעל ליישם את המתווה וולנטרית, המשרד לא יתערב, אבל אם לא - תהיה התערבות
ניצן כהן | 
ישראכרט (צילום pixabay)
ישראכרט מקבלת היום מכה משמעותית. מנכ"ל משרד האוצר רמי בלניקוב הודיע לחברה כי לא תוכל לדרוש בלעדיות על הנפקת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס ודיינרס תוך חודשיים. במידה וישראכרט תעשה זאת באופן וולנטרי, בלניקוב ימנע מלפעול נגדה אך במידה ולא תעשה כן, הוא יפעל נגדה בעוד חודשיים ויכפה זאת עליה.
מי שמחזיק באמריקן אקספרס ו/ או דיינרס נתקל לא פעם במצבים בהם בעל העסק לא מקבל את הכרטיס שלהם והסיבה לכך היא - העמלה הגבוהה. למעשה אמריקן ודיינרס מחייבות בעלי עסקים (נוסף לעמלה הגבוהה אבל זה שטויות) לבצע את הסליקה דרכן, כלומר דרך ישראכרט או כאל ולמעשה הן כובלות את בתי העסק לשירותי הסליקה שלהן.
 
מאחר והכרטיסים של אמריקן פופולריים מאוד הרי שבעלי העסקים נותרו במצב בעייתי ולכן הם משלמים את העמלה הצולבת. 
לימים הוקמה ועדה שהטילה על שר האוצר (נו, ליברמן היום) להכריע עד לסוף השנה אם להתיר לאמריקן לעשות כן או לא, רמי בלניקוב אחד ממנכ"לי משרד האוצר היותר מוערכים, הכריע - מפסיקים את זה ולמעשה מחייבים את אמריקן לאפשר סליקה של הכרטיסים שלהם ללא קשר לזהות הסולק.
 
ישראכרט נמצאת במצב בעייתי. היא החברה הגדולה בישראל וכשבנק הפועלים שינה את הסכם ההתקשרות איתו, היא חטפה מכה (לטווח קצר) של 200 מיליון שקל בשנה והפעם נפתח לה סיגמנט משמעותי לתחרות.
למעשה ישראכרט מפרסמת אזהרת רווח שניה בתוך חודש. וזה לא טוב לטווח הקצר אבל מדובר בחברה רצינית עם יכולת מצויינת ולטווחים הבינוני והארוך היא תתאושש, בכל זאת החברה הגדולה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה