השוק

ענקית התוכנה מפטרת עובדים בעולם – ומה קורה בישראל?

אורקל, החברה שהקים המיליארדר היהודי לארי אליסון ומנוהלת על ידי הישראלית צפרא כץ, מפטרת אלפי עובדים ברחבי העולם. האם גם מאות העובדים בארץ צריכים לחשוש?
יאיר מור | 
פיטורים (צילום freepik)
עוד ענקית בינלאומית מצטרפת לגל הפיטורים בהייטק: לפי דיווחים מהשעות האחרונות, חברת התוכנה הארגונית אורקל, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם עם שווי שוק של מעל 200 מיליארד דולר, הודיעה לעובדים רבים ברחבי העולם כי דרכם בחברה מגיעה לסיומה, בעקבות המצב הכלכלי, כך לפי דיווחים במספר כלי תקשורת. זאת לאחר שלפני כחודש החלו להסתובב בין העובדים שמועות על גל פיטורים בניסיון לחסוך לחברה כמיליארד דולר, כפי שדיווח אתר The Information.
לפי אתר הרג'יסטר, שסרק דיווחים על עובדים שפוטרו באתרים כמו הרשת החברתית העסקית לינקדאין ואתר דיווחי הפיטורים TheLayoff, נראה שהפיטורים מתמקדים בתחומי שירות לקוחות ויישומי סחר בארה"ב ואירופה. הדיווחים סיפרו על צוותים שבהם פוטרו כמה עובדים בודדים, וצוותים אחרים ש"חוסלו" לחלוטין וכל עובדיהם נשלחו הביתה, בעיקר בתחום השיווק. האתר הוסיף כי לפי תגובה של עובד ב-TheLayoff, בתוך החברה מסתובבות שמועות על פיטורי 10,000 עובדים.
סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג שוחחה עם ארבעה מקורות, שמסרו על קיצוצים של "אלפי עובדים" במספר חטיבות ומדינות, בעיקר בתחום השיווק.
 
גם הרשת החברתית לינקדאין, שרבים מהמפוטרים פרסמו בה מודעות חיפוש עבודה, דיווחה על הפיטורים. המתחרות המרכזיות – מיקרוסופט, דל ואמזון – מיהרו לפרסם מודעות באותה רשת חברתית לפיהן הן דווקא מחפשות עובדים בכמה תחומים רלוונטיים.
כרגע לא ידוע מה השלכות גל הפיטורים בחברה בישראל. עם זאת, לאתר ice נודע כי רק לאחרונה נוספו למצבת כוח האדם של אורקל ישראל, מעבר לכ-400 העובדים שהיא מעסיקה כאן בארבעה מרכזים, 25 נוספים. זאת ככל הנראה לאחר ביקורה של מנכ"לית החברה, הישראלית צפרא כץ, בארץ באוקטובר הקודם במטרה לקדם את מכירות שירותי החברה בישראל, ולנסות לשכנע את הממשלה להעניק לה חוזים כמו אלה שקיבלו אמזון וגוגל במסגרת פרויקט הענן הממשלתי נימבוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה