השוק

הבעת אמון בחברת GoTo הישראלית: מכרה שירותי טכנולוגיה בכ-21 מיליון שקל

חברת GoTo Global מדווחת כי בכירי החברה שבים ומביעים אמון בחברה והחליטו לרכוש כ-43 אלף מניות של החברה מידי קשת החזקות בתמורה כוללת של כ-184 אלף שקל
מערכת ice | 
גיל לייזר (צילום גלעד בר שליו)
חברת GoTo Global מדווחת היום (שני) כי בכירי החברה, בהם היו"ר יוסי בן שלום, המנכ"ל גיל לייזר והדירקטור שוקי אברמוביץ שבים ומביעים אמון בחברה והחליטו לרכוש כ-43 אלף מניות של החברה מידי קשת החזקות בתמורה כוללת של כ-184 אלף שקל. הרכישה תתבצע בעסקה מחוץ לבורסה ולפי מחיר של 4.3 שקל למניה, המשקף פרמיה של 25% על מחיר השוק.  
רכישת מניות זו מתבצעת לאחר שביוני 2023 רכשו בכירי החברה בראשות המנכ"ל, חברי דירקטוריון וחברי הנהלה כ-750 אלף מניות מידי חברת שגריר במחיר 3.98 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-3 מיליון שקל. 
 
יו"ר החברה, יוסי בן שלום, שזו לו הרכישה השלישית של מניות GoTo שהוא מבצע באופן אישי בשנה האחרונה, ירכוש כ-80% מהמניות של קשת. בנוסף, זו העסקה השנייה אותה מוביל המנכ"ל גיל לייזר, לאחר שרכש בעסקה הראשונה 33% מהמניות מידי שגריר וירכוש כעת כ-12% מהמניות של קשת. את יתרת המניות ירכוש שוקי אברמוביץ, מבכירי המנהלים בישראל ומי שכיהן כמנכ"ל כלל פיננסים בעבר, אשר ירכוש במסגרת העסקה הנוכחית כ-8% מהמניות של קשת. 
בן שלום, יו"ר החברה: "מנהלי החברה ואני מאמינים ביכולת של החברה לייצר ערך, החברה נמצאת מאז ההנפקה במגמת שיפור בכל המדדים, פועלת בשיתופי פעולה עם שחקנים חשובים בעולם ומצליחה לייצר ערך רב בזכות הטכנולוגיה שלה. כאשר מסתכלים על המסך, ניתן לראות הזדמנות אדירה וזה מה שאנו עושים, רוכשים מניות".
אתמול (31.12) דיווחה החברה כי ענקית התחבורה הספרדית חתמה על הארכת ההסכם האסטרטגי עם GoTo Global תמורת 5.5 מיליון שקל. הפתרון הטכנולוגי של GoTo יאומץ לראשונה גם בשווקי התחבורה השיתופית שלה בשווייץ ובפורטוגל.
GoTo מפתחת פלטפורמה טכנולוגית לרכבים שיתופיים ("רכב כשירות") בספרד; מתחילת 2023 נאמד סך התשלומים להם זכאית GoTo בגין ההסכם ליותר מ-21 מיליון שקל ב-16 חודשים בלבד.
בכוונת שתי החברות להרחיב את פתרון "רכב כשירות", אשר פותח על ידי GoTo ומשווק בספרד על ידי אסטרה, גם לשתי מדינות נוספות שווייץ ופורטוגל. בכך מצליחה GoTo לראשונה למנף את ההסכם הקיים גם לטובת הרחבת פעילותה באירופה.     
עוד הוסכם בין החברות כי תקופת ההארכה של ההסכם תהיה כ-4 חודשים, עד חודש אפריל 2024, וכי תמורת כל הארכה נוספת להסכם ישולמו ל-GoTo תשלומים נוספים. ההסכם החדש נחתם תחת אותם תנאים של ההסכם המקורי. 
בהתאם להסכם, GoTo מפתחת פתרון טכנולוגי במודל של "רכב כשירות" לטובת השכרת רכבים לפי תקופות קצובות. GoTo מספקת בספרד שירותים המבוססים על הידע והפיתוחים הטכנולוגיים שלה. פלטפורמת שיתוף רכבים הינה בבעלותה המלאה של אסטרה.  
החברה היא ענקית אוטומוטיב עולמית מקבוצות הרכב הגדולות בעולם והינה בעלת מניות ב-GoTo והשקיעה עד היום בחברה סך של 5 מיליון דולר. היא פעילה ב-16 מדינות ברחבי העולם, ולחברה מעמד תחרותי מוביל באירופה עם מחזור מכירות של 5 מיליארד יורו בשנה ופריסה של מעל 200 אלף רכבים.
לפי דוחות GoTo האחרונים, בשנה החולפת נרשם גידול של 7.3% בהכנסות החברה שנה אחר שנה (YOY) של 17% בגרמניה ל-9.2 מיליון שקל, 3.5% בישראל ל-24.3 מיליון שקל. 
לראשונה מזה חמש שנים נרשם EBITDA חיובי של 4.3 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל הפסד השנה שעברה. בנוסף, החברה הציגה רווח גולמי חיובי של 2.4 מיליון שקל לעומת - 1.2 מיליון שקל בשנה שעברה.
כמו כן, חברת טריניטי, חברת הבת של החברה אשר מתמחה ב אודיו AI, הציגה רווח נקי של 2.6 מיליון שקל (לעומת 6 מיליון שקל בשנה שעברה). בקופת החברה כ-32.7 מיליון מזומן בבנק, גידול של 4.6 מיליון שקל לעומת שנה שעברה. 
גיל לייזר, מנכ"ל GoTo, מסר: "אנו ממשיכים בכל המרץ להביא את החברה לשיאים חדשים, אנו הופכים כל אבן על מנת לייצר ערך והשבחת הנכסים הקיימים שלנו. אנו מודים על האמון המלא של אסטרה בטכנולוגיה שפיתחנו. הרחבת ההסכם מעידה על הצלחת השירות בספרד, ומכאן גם השאיפה להרחיב את המודל הטכנולוגי למדינות נוספות".
"אנו שמחים כי הודות להסכם אסטרטגי זה, GoTo תצליח להיכנס לשווקים משמעותיים נוספים באירופה ולהטמיע את הפתרון הטכנולוגי שלה, בשלב ראשון, בשווייץ ובפורטוגל. GoTo מתמקדת בצמיחה רווחית, כזו שתבטיח את הגידול בפעילות החברה לצד חתירה לאיזון תפעולי ומעבר לרווח בעתיד, בתקופה הקרובה נחל בפעילות שירות זה גם בישראל ונביא פתרון חדשני לקהל הלקוחות העסקי והפרטי שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה