השוק

סערה בדירקטוריון: מנכ"ל דנאל התפטר מתפקידו אחרי 15 שנה

על רקע חילוקי דעות קשים מול בעלת המניות הגדולה יוניברסל מוטורס, שהובילו למינוים של ארבעה דירקטורים בהם היו"ר החדשה סיגל רוזנברג, התפטרותו של אילן ישראלי הייתה שאלה של זמן. המניה איבדה כ-50% משווייה בשנתיים האחרונות. דנאל עברה להפסד נקי ברבעון השני של 2023, והמשקיעים החלו לאבד סבלנות
מערכת ice | 
אילן ישראל, מנכ"ל קבוצת דנאל (צילום Moment הפקות צילום)
על רקע חילוקי הדעות הקשים מול בעלת המניות הגדולה יוניברסל מוטורס, הודיע אמש (ראשון) מנכ"ל דנאל אילן ישראלי על כוונתו להתפטר מתפקידו אחרי 15 שנה. ישראלי נכנס לתפקידו ביוני 2009 ולקח את החברה משווי של 60 מיליון שקל ל-3.8 מיליארד שקל (1.9 מיליארד שקל כיום). ההתפטרות מגיעה מיד לאחר מינויים של ארבעה דירקטורים, ביניהם גם היו"ר החדשה סיגל רגב רוזנברג. 
המהלך להחלפת הדירקטורים נעשה על ידי יוניברסל מוטורס (UMI) המחזיקה ב-13% ממניות החברה. בין הדירקטורים החדשים נמצא גם עמית רון, מנכ"ל משותף ביוניברסל. המניה איבדה כ-50% משווייה בשנתיים האחרונות. הירידה במניה נבעה בין היתר מהשקעות שהובילו בחמש השנים האחרונות היו"ר לשעבר רמי אנטין והמנכ"ל אילן ישראלי.
 
אנטין התפטר באוקטובר, וכעת גורמים בשוק ההון מעריכים כי חילוקי הדעות בין הדירקטוריון להנהלה על המשך דרכה של דנאל הובילו להתפטרותו של ישראלי. החל מ-2019 דנאל החלה להיכנס למגזר הרפואה, עם רכישת חברה לניתוחי עיניים (עיניים), חברה לטיפולי פוריות (מנור), והשקעה בחברת אביב סיינטיפיק, העוסקת בתחום תאי לחץ. ההשקעות הללו לא הניבו רווחים לאורך זמן והכבידו על החברה.
יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס, הפכה בקיץ האחרון לבעלת המניות הגדולה בחברה עם החזקה של 13% ולאחר פרסום הדו"חות לרבעון השני של 2023, שהראו כי דנאל עברה להפסד נקי, החלה יבואנית הרכב לפעול בכדי לבצע שינויים בהנהלת החברה. דנאל עברה להפסד נקי ברבעון השני של 2023, והמשקיעים החלו לאבד את סבלנותם בהמתנה לרווחים ממגזר הרפואה. UMI זיהתה את ההזדמנות בדנאל עם ירידת המניה, והגדילה את אחזקותיה לאורך 2023. הדירקטוריון שבו UMI דומיננטית יפעל כעת לאיתור המנכ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה