בעולם

ביידן חוטף מכל הכיוונים: המפגינים צעקו - "רוצח עם, חזיר מלחמה"

גורמים פרו-פלסטינים מחריפים את קולות המחאה נגד נשיא ארצות הברית. בכנס גיוס כספים בהשתתפות הנשיאים לשעבר קלינטון ואובמה, מפגינים הפריעו לפאנל ובמקביל התקיימה מחאה. קמפיין טראמפ התייחס לאירוע: "מאות ליברלים הוליוודיים מטורללים יהיו שם, והם יפתחו את הארנקים שלהם כדי לממן את הרס ארצנו" 
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
על רקע הבחירות המתקרבות לנשיאות ארצות הברית ותמיכתו העקבית של הנשיא ג'ו ביידן במדינת ישראל, נראה כי גורמים אולטרה-פרוגרסיביים במפלגתו התומכים ביתר שאת בפלסטינים - מחריפים את קולות המחאה נגדו. בעצרת גיוס כספים הלילה (שישי) בניו יורק נשמעו לעברו קריאות חסרות תקדים. 
המפגינים צעקו לעבר ביידן "רוצח עם", "דם על הידיים שלך", "חזיר מלחמה",  כאשר על פי פרסומי סוכנויות הידיעות כמה מהם כבר נעצרו על ידי המשטרה המקומית. כנס גיוס הכספים נערך ברדיו סיטי מיוזיק. באירוע השתתפו מנהיגי המפלגה, כולל הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון, וגם מספר אמנים מוכרים כגון קווין לטיפה, ליזו ולאה מישל.
 
מחיר כרטיס לאירוע נע בין 250 ל-500,000 דולר. המפריעים הפריעו לפאנל ובמקביל התקיימה מחאה. הקהל הגיב בשריקות בוז, ולאחר שנתפסו על ידי האבטחה, הנשיא ביקש לשחרר אותם. "לא, תקשיבו. אתם לא יכולים לדבר כל הזמן. לפעמים אתם צריכים להקשיב", אמר אובמה בשלב מסוים, ופנה אל המפגינים, "אתם לא יכולים פשוט לדבר ולא להקשיב".
 
את הדיון בין שלושת הנשיאים הדמוקרטיים הנחה סטיבן קולבר. בסך הכל היו שש הפרעות במהלך הפאנל של קולבר. "מאות ליברלים הוליוודיים מטורללים יהיו שם, והם יפתחו את הארנקים שלהם כדי לממן את הרס ארצנו", נכתב באימייל לגיוס כספים בקמפיין טראמפ ביחס לאירוע. לבידן יש יתרון פיננסי משמעותי על טראמפ, למרות הסקרים האחרונים שמראים כי הנשיא לשעבר מוביל את המירוץ לבחירות.
קמפיין ביידן דיווח על 155 מיליון דולר במזומן נכון לחודש זה והנשיא גייס 53 מיליון דולר במהלך החודש האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה