משפט

פשרה לאבליטי: תשלם 6.5 מיליון דולר, תביעת ההונאה תיגנז

בתביעה נטען שהחברה ובעלי המניות בה – מנכ"ל החברה אנטולי חורגין, ומנהל הטכנולוגיה הראשי, אלכסנדר אורובסקי – הציגו מצגים שקריים לבעלי המניות כדי לאשר את מיזוג הפעילות של החברה לשלד בורסאי שנסחר בנאסד"ק
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום edrod /freeimages)
קבוצת חברות טכנולוגיות המודיעין אביליטי הגיעה לפשרה עם רשות ני"ע האמריקנית (SEC) במסגרת תביעה נגדה בגין הונאת משקיעים, כך דיווח היום (ראשון) כלכליסט. בתביעה, שגרמה למנייתה להיכנס להשעיה, נטען שהחברה ובעלי המניות בה – מנכ"ל החברה אנטולי חורגין, ומנהל הטכנולוגיה הראשי, אלכסנדר אורובסקי – הציגו מצגים שקריים לבעלי המניות כדי לאשר את מיזוג הפעילות של החברה לשלד בורסאי שנסחר בנאסד"ק.
 
לפי הסכם הפשרה, החוב של אביליטי ל-SEC, שמסתכם ב-25.4 מיליון דולר, יהיה מסולק במלואו, ובתמורה החברה תשלם ל-SEC קנס של 6.5 מיליון דולר – סכום שנסגר בעבר בפיקדון. לאחר שישולם הקנס, שיחולקו לבעלי המניות שהצביעו בעד המיזוג, תימחק התביעה. ההסכם אינו מסדיר את האחריות הפלילית של החברה בארה"ב, ולפי ההסדר כל צד שומר את טענותיו.
ההסכם עדיין כפוף לאישור בית המשפט המחוזי בתל־אביב שמינה נאמן לחברה בשל חובות של כ-150 מיליון שקל, ובית המשפט במנהטן ארה"ב שבו מתנהלת תביעת ה-SEC.
למרות שבעלי השליטה באבילטי, חורגין ואורובסקי, הגיעו להסדר מול ה-SEC נגד השניים עדיין מתנהלת במקביל בישראל חקירה פלילית בחשד לעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה