בריאות

מהפכת הקנאביס הרפואי בישראל: זו הרפורמה שתביא בשורה לחולים

בקרוב צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה שאושרה ע"י משרד הבריאות, במסגרתה התהליך לקבלת קנאביס רפואי יופשט ועלותו תפחת. בשלב הראשון צפויים להיכלל בה חולי איידס, אפילפסיה, חולים במחנה סופנית, חולי פרקינסון ועוד. כמו כן, המרשמים יינתנו במערכת ציבורית בלבד ובאופן אלקטרוני
מערכת ice |  4
קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
בחודש אוגוסט האחרון משרד הבריאות אישר רפורמה שמטרתה להקל על פרוצדורת קבלת טיפול בקנאביס רפואי, ואף להפחית בעלותו. אחרי תקופה ארוכה במהלכה צורכי הקנאביס הרפואי נאלצו להמתין בכיליון עיניים (בין היתר, בעקבות המלחמה) – היא צפויה להיכנס לתוקף כבר ביום ראשון בשבוע הבא (31.3.24). אז מי יוכל ליהנות ממנה?
ראשית, חשוב לציין כי מדובר בבשורה משמחת במיוחד, מאחר ועד כה התהליך לקבלת הקנאביס הרפואי היה מסורבל ומתיש, משום שאין במערכת הבריאות מספיק רופאים אשר עוסקים בתחום. זו הסיבה כי הקנאביס הפך לפופולרי בתחום הפרטי ("שוק שחור"), והוא נמכר במחיר יקר הרבה יותר – אם כי בהליך מהיר יותר.
 
הרפורמה מיועדת עבור מי שצורך קנאביס בעקבות המלצה מרופא, וביניהם נכללים: חולים במחלת מעי דלקתית; חולי פרקינסון; תסמונת טורט; חולי טרשת נפוצה; הפרעה בספקטרום האוטיסטי; חולי איידס; אפילפסיה; דמנציה וחולים במחלה סופנית. חשוב לציין כי מדובר רק בשלב הראשון לרפורמה, וכי סביר להניח שבעתיד היא תורחב ותונגש גם לחולים נוספים.
המרשמים יינתנו במערכת ציבורית בלבד, ויהיה ניתן לקבל מרשם בקופות חולים או בבית חולים ציבורי. המרשם עצמו יהיה ממוחשב בלבד (אלקטרוני), ויהיה ניתן לרכוש את הקנאביס באחד מ-350 בתי המרחקת אשר אושרו על ידי משרד הבריאות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די עם הכפייה הדתית
    די 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    די עם הכפייה הדתית תתנו לנו לעשן יש אנשים שסובלים מחרדות וכאבים גופניים בלי הצמח הזה ולא יכולים חקבל מרשם או רישיון בגלל הכפייה הדתית של ממשלות ישראל לדורותיהם. מספיק די תעזבו אותנו בשקט לא רוצים לקנות מסוחרי סמי8 עבריינים קנאביס באיכות נמוכה מאוד ובמחיר מופקע על חשבון האוכל שלנו
    סגור
  • מה? (ל"ת)
    מה הקשר לכפיה דתית? 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שרלטני מיטרד הבריאות (ל"ת)
    נזלת 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קילקול גלקסיה פארמקק נזלת
    קנדרק 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף שלך הכיס שלנו הבריאות שלך הת₪ת שלנו
    סגור