בריאות

בריטניה באבל: המלכה אליזבת' השנייה מתה בגיל 96

אבל בממלכה. מלכת אנגליה, אליזבת השנייה, הלכה לעולמה בגיל 96, אחרי יותר מ-70 שנים מאז הוכתרה למלכה וירשה את אביה, המלך ג'ורג' השישי
מערכת ice | 
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
המלכה אליזבת השנייה, שחגגה לאחרונה את יום הולדתה ה-96, מתה היום, לאחר תקופה ארוכה בה מצבה הרפואי הלך והידרדר. בפברואר השנה חלתה המלכה אליזבת בקורונה, ומאז השתתפה פחות ופחות באירועים ממלכתיים.
הבוקר החלו להגיע דיווחים מבריטניה, לפיהם רופאיה מודאגים ממצבה הבריאותי, ולאור זאת הוזעקו בני משפחת המלוכה לשהות לצידה. בפרלמנט הבריטי עצרו דיונים הבוקר, ובנה הנסיף צ'ארלס יחד עם רעייתו קמילה נסעו לטירת בלמורל לשהות לצידה. בכלי התקשורת נערכים שידורים מיוחדים מאז העדכון על מצבה הקריטי.
בסוף פברואר דיווחו מארמון בקינגהאם כי "הוד מלכותה סובלת מתסמינים קלים המזכירים צינון, אך צפויה להמשיך בביצוע משימות קלות בטירת וינדזור במהלך השבוע. היא תמשיך לקבל טיפול רפואי ותמלא אחר כל ההנחיות המתאימות". עוד צוין כי המלכה חוסנה שלוש פעמים נגד נגיף קורונה. 
 
לאחרונה החמיר מצבה והמלכה אף הודתה כי היא מתמודדת עם תופעות לוואי של הנגיף. "זה משאיר אדם מאוד עייף ומותש, לא?" אמרה בשיחת וידאו שניהלה עם צוותי הרפואה, והוסיפה כי "המגפה הנוראית הזו. אלו לא תוצאות נעימות".
כזכור, ב-8 בפברואר בילתה מלכת בריטניה עם בנה, יורש העצר הנסיך צ'רלס, שאובחן בהמשך חיובי לנגיף בפעם השנייה. עם זאת, נסיבות הידבקותה של המלכה לא היו ברורות, שכן צ'רלס היה בטירת וינדזור ב-8 בפברואר, אך נודע לו שנדבק רק ב-10 בפברואר.
רמז להידרדרות במצבה הגיע לאחר שבחודשים האחרונים נמנעה המלכה מלהשתתף בשורה של אירועים פומביים בהמלצת רופאיה. באוקטובר שעבר אף תועדה כשהיא נעזרת במקל הליכה לראשונה 20 שנה. לאחרונה, במסגרת האירועים לציון יובל הפלטינה לכהונתה, הודיעה אליזבת שכלתה קמילה תיקרא "מלכה-רעיה", זאת לאחר שהנסיך צ'רלס יוכתר למלך הבא. 
 
בארמון בקינגהאם לא מיהרו לעדכן שמצבה לא פשוט בשל הקורונה, וכתב בית המלוכה של ה-BBC, ניקולס וויצ'ל, אף טען כי "מארמון בקינגהאם לא מספקים תמונה מלאה והגיונית בכל הנוגע למצבה הבריאותי של המלכה. שמועות ומידע שגוי מתרבים ומשגשגים כתוצאה מהיעדר מידע. עלינו לקוות שאנחנו יכולים לסמוך על המידע שהארמון מספק לנו כעת". בחודש שעבר הגיעה המלכה אליזבת לטקס לזכרו של בעלה המנוח, הנסיך פיליפ, לצד כל בני משפחתה וכשהיא נתמכת על ידי בנה, הנסיך אנדרו.
המלכה אליזבת השנייה, או בשמה המלא אלכסנדרה מרי, הפכה למלכה בספטמבר ,2015 ותקופת כהונתה היא הארוכה ביותר בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. החל מאוקטובר  2016 לאחר פטירת ראמה התשיעי מלך תאילנד, הפכה למנהיגת המדינה הוותיקה ביותר בעולם.
מלבד היותה ראש הממלכה המאוחדת וחבר העמים הבריטי, שימשה אליזבת כמפקדת העליונה של הצבא הבריטי והמושלת העליונה של הכנסייה האנגליקנית העולמית. סמכויותיה היו רחבות היקף להלכה, אך בפועל לא עשתה בהן שימוש. כמעט כל פעולותיה, בפרט בתחום הפוליטי, נעשו לצרכים סמליים וטקסיים בלבד. ב-21 באפריל אמורה הייתה לחגוג את יום הולדתה ה-96.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה