מדדים ומחקרים

מלכת אנגליה מתה: זה ההון שהשאירה ליורשים

היא יושבת על הכס יותר זמן מכל שליט בהיסטוריה הבריטית, מחזיקה בנדל"ן בשווי מאות מיליונים, פריטי אמנות נדירים וציורים של דה וינצ'י, ולמרות זאת לא הכל בדיוק שייך לה.  כמה שווה אליזבת' השנייה?
מערכת ice |  5
כמה שווה מלכת אנגליה (צילום ויקיפדיה/ Joel Rouse)
מלכת אנגליה הלכה לעולמה היום בגיל 96. לפני 70 שנה, ב-6 בפברואר 1952, נתמנה אליזבת' השנייה למלכת אנגליה, בגיל 25 בלבד, לאחר מותו הפתאומי של אביה, המלך ג'ורג' השישי, בגיל 56 בלבד. ב-70 שנות מלכותה, המהוות את המלוכה הארוכה ביותר בתולדות הממלכה הבריטית, ראתה אליזבת' הכל: שליטים עולים ונופלים, מדינות מתפרקות וקמות, וכמובן מגיפה עולמית.
המלכה אליזבת' השנייה שולטת על 16 המדינות המרכיבות את חבר העמים הבריטי, הכוללות את: בריטניה, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, ג'מייקה, ברבדוס, איי בהאמה, גרנדה, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה, טובאלו, סנט לוסיה, סנט. וינסנט והגרנדינים, בליז, אנטיגואה וברבודה, ו-סנט קיטס ונוויס.
 
אליזבת אלכסנדרה מרי נולדה בלונדון באפריל 1926. הוריה היו הנסיך אלברט, דוכס יורק, ואליזבת, הדוכסית מיורק. בשנת 1947 נישאה לנסיך פיליפ מיוון ודנמרק, מה שעורר סערה עקב היותו יווני-אורתודוקסי, ובעל 2 גיסים שהיו תומכי המשטר הנאצי. בסופו של דבר פיליפ ויתר על האזרחויות שלו מחוץ לבריטניה ועל ירושת הכתר הדני, והיה נשוי לאליזבת' 74 שנים, עד שנפטר באפריל שעבר בגיל 99.
אליזבת' ופיליפ גידלו ארבעה ילדים: הנסיך צ'ארלס, היורש לכס המלכות, הנסיכה אן, הנסיך אנדרו (שהסתבך בשערוריית ג'פרי אפשטיין ונשללו ממנו תארי המלוכה) והנסיך אדוארד. אליזבת' היתה המלכה הראשונה בהיסטוריה שהכתרתה שודרה בטלוויזיה, והיא הפטרונית של יותר מ-600 ארגוני צדקה ואחרים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, המלכה אליזבת לא נמנית מעשירי העולם. ומבחינה טכנית היא אפילו לא מיליארדרית. הנכסים של אליזבת מחולקים לשתי קטגוריות: 1) נכסים בבעלותה באופן ישיר ו-2) נכסים לפי גוף הנקרא אחוזת הכתר (estate crown). באופן אישי, היא הבעלים של טירת בלמורל בסקוטלנד ואחוזת סנדרינגהם נורפוק, אנגליה. היא ירשה את הנכסים הללו מאביה. היא מחזיקה באופן אישי תיק מניות יקר, מספר יצירות אמנות ואפילו אוסף בולים.
אחוזת הכתר היא בעצם גוף שלא שייך לאליזבת' ולא לממשלה, המלכה ניצבת בראש אחוזת הכתר, אך לא נחשבת לבעלים הבלעדיים של הנכסים הללו. שווי הנכסים בגוף הנ"ל, הכולל נדל"ן ואוסף פריטי אמנות יוקרתיים, עומד על כ-15 מיליארד דולר. למרות שהיא לא הבעלים של אחוזת הכתר, היא מרוויחה מההכנסות שלה. בשנה האחוזה מייצרת הכנסה של כ-18 מיליון דולר עבור אליזבת. נדל"ן נוסף בשם הדוכסות של לנקסטר, מייצר הכנסה של 27 מיליון דולר בשנה. באמצעות ישות הנקראת "מענק הריבון", אליזבת לוקחת 25% מההכנסה שמפיקה אחוזת הכתר כדי לשלם עבור הוצאות משפחתה כגון נסיעות, ניקיון והוצאות IT.
אוסף האמנות מכיל כ-7,000 ציורים וביניהם יצירות של רמברנדט ודה וינצ'י. בסופו של דבר הונה האישי של המלכה מוערך בכ-600 מיליון דולר, ושאר הנכסים באחריותה שווים כ-15 מיליארד. אז למי שרוצה להתעשר, עדיף להקים רשת חברתית או אתר מכירות מאשר להצטרף לבית המלוכה הבריטי בעל החוקים הנוקשים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מרבה נכסים מרבה דאגה.
    רבקה 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נאמר מרבה נכסים מרבה דאגה בטח בגלל זה נפטרה לפני גיל 100
    סגור
  • 3.
    ??
    מומו 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה המארכת חיבת לפרסם דגובות של דבילים ? ירדתם הכי נמוך שאפשר
    סגור
  • 2.
    שתלך לעזאזל עם כל הכסף שלה (ל"ת)
    מציע 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    9 12
    סגור
  • איזה אדם קטן. (ל"ת)
    סמדר 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    איזה קליקבייט מעפן! אני בהלם. הכי גרוע שלכם עד כה (ל"ת)
    כמה נמוך אפשר לרדת 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור