חדשות

השוואות להיטלר ועליונות לבנה, מול טענות לשקרים ושחיתות: סיכום העימות בין טראמפ לביידן

שני המועמדים לנשיאות סיפקו מופע של השמצות. המועמד לנשיאות תקף: "אברהם לינקולן כאן הוא הנשיא הכי גזען בהיסטוריה", הנשיא המכהן: "הוא יוביל אותנו אל עבר סוציאליזם, אני האדם הכי פחות גזען בחדר הזה"
כפיר אדר | 
עימות בין ביידן לטראמפ (צילום מסך)
חשבתם שדונלד טראמפ וג'ו ביידן לא מסוגלים להתעלות על העימות הקודם ביניהם? טעיתם ובגדול. שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית נתנו הלילה (אור לשישי) מופע של ממש בעימות האחרון לפני הבחירות וענו על כל השאלות הקשות כשהכפפות כבר מזמן הוסרו והפוליטיקלי קורקט בכלל לא בתמונה. אגב, לפחות כלפי המנחה כריסטין וולקר טראמפ נראה מפויס ובחר לפנות אליה בצורה מכובדת למדי. ותוצאות הסקרים?
השאלה הראשונה בעימות הופנתה לנשיא המכהן טראמפ: "איך תוכל להוביל את המדינה בשלב הבא של מגפת הקורונה? תשובתו של הנשיא הייתה: "יותר מ-2 מיליון בני אדם היו אמורים למות. גם אני הייתי בבית חולים, אבל קיבלתי תרופה ועכשיו אומרים שאני מחוסן. העולם לא יכול להישאר במרתף כמו שג'ו עושה. הוא רק מדבר על סגר". ביידן השיב על הנושא: "זה לא נכון, אני אוודא שכולם יעטו מסכות, וייבדקו כמה שיותר. אני אטפל בזה, אוודא שיש לנו תכנית".
 
עוד בנושא הקורונה, טראמפ הצהיר: "נדבקתי בנגיף, אבל למדתי הרבה והחלמתי. כ-99% מהאנשים מחלימים בסופו של דבר. אנחנו חייבים להתאושש, אנחנו לא יכולים לסגור את האומה שלנו", ביידן: "הוא אומר שאנחנו לומדים לחיות עם זה, אנחנו לומדים למות עם זה". טראמפ הבטיח לאחר מכן: "יש לנו חיסון שמגיע, נכריז עליו בשבועות הקרובים" המנחה כריסטין וולקר וידאה זאת: "זה בטוח?" טראמפ: "לא, זה לא בטוח".
 
ביידן נשאל לאחר מכן על היחסים של ארצות הברית עם קוריאה הצפונית: "הייתה לנו מערכת יחסים טובה גם עם היטלר לפני שהוא פלש לאירופה", טראמפ השיב: "ברק אובמה אמר לי שאנחנו בדרך למלחמה עם פיונגיאנג, אבל היועץ של אובמה בן רודס, טוען שזה מעולם לא קרה".
לאחר מכן, ביידן נשאל על המעורבות של בנו בסין ובאוקראינה: "האם משהו ביחסים הללו היה לא אתי?", תשובתו הייתה: "הבן שלי לא עשה כסף מסין - היחיד שעושה עסקים עם סין הוא טראמפ. היחיד שמקבל כסף מאוקראינה הוא טראמפ", טראמפ הגיב לדברים: "ברגע שביידן נהיה מונה לסגן נשיא, שמעתי שגורמים זרים שילמו לו 183,000 בחודש".
המעורבות הזרה בבחירות: ביידן טען לגבי כך: "מי שינסה להתערב בבחירות שלנו ישלם מחיר כבד", טראמפ בחר לתקוף: "רוסיה רוצה שאני אפסיד, ובזמן שביידן מכר כריות וסדינים באוקראינה, אני מכרתי להם טנקים", יריבו ענה לכך: "לא לקחתי פני ממקור זר בכל חיי, הנשיא הזה ממשיך לעשות גם עכשיו עסקים בסין!".
 
בשאלה "איך תגרום לסין לשלם על חוסר השקיפות שלה?" ביידן ענה: "אני אגרום להם לשחק לפי החוקים הבינ"ל". טראמפ ביקש לענות, אבל דיבר על העסקים שביידן לכאורה ניהל בסין - והמנחה קטעה אותו. השיחה עברה לתכנית ביטוח הבריאות של המועמדים: טראמפ תהה: "לביידן היו 47 שנים לעשות משהו, והוא לא פעל. הוא מתכנן להצעיד אותנו לעבר סוציאליזם", ביידן הגיב: "ביטוח בריאות זה לא מותרות, זו זכותם של האזרחים".
וולקר ניסתה להתקדם הלאה לנושא הבא, אבל שני המועמדים פשוט לא איפשרו לה. טראמפ המשיך במתקפה: "ביידן מנסה להפוך את התרופות לסוציאליסטיות, ברני סנדרס גם ניסה לעשות את זה, האיש הזה יביא איתנו למיתון כמו שאף אחד לא דמיין", ביידן לא נשאר חייב: "טראמפ שוכח מול מי הוא מתמודד. זה ג'ו ביידן".
הדיון על הגזענות בארה"ב היה הנושא החם ביותר, כאן טראמפ סיפק משפטים לפנתיאון: "אני האדם הכי פחות גזען בחדר הזה", ביידן: "הוא מדבר לקבוצות שדוגלות בעליונות לבנה. יש גזענות ממוסדת בארה"ב, אברהם לינקולן פה לצידי הוא אחד הנשיאים הכי גזעניים בהיסטוריה". טראמפ המבולבל ענה: "מאיפה הבאת את לינקולן? אני לא מבין. ביידן היה בשלטון במשך 47 שנים, והוא לא עשה כלום חוץ מנזק לקהילה השחורה. אף אחד לא עשה יותר עבור אמריקנים שחורים מאשר דונאלד טראמפ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה