חדשות

כוננות שיא בוושינגטון: מפגינים מול הקפיטול, עוצר ומעגל אבטחה ענק

במהלך חזרה לטקס ההשבעה, הועלה חשש לאירוע ביטחוני בעקבות שריפה שפרצה באזור גבעת הקפיטול והופעל מצור על האזור. 25 אלף חיילי המשמר הלאומי יאבטחו באופן חסר תקדים את המתחם. העיר וושינגטון סגורה כמעט לגמרי
יהודה לוינגר | 
המשמר הלאומי קפיטול (צילום צילום מסך)
רשויות החוק בארה"ב מעלות את האבטחה מיום ליום סביב השבעתו של ג'ו בדיין לנשיאות ארה"ב ביום רביעי הקרוב, וזאת לאחר שהחלו הפגנות של תומכי טראמפ ברחבי ארה"ב. במהלך החזרה לטקס הוטל עוצר על גבעת הקפיטול והמשתתפים התבקשו להתפנות, במה שנראה כניסיון שיבוש של האירוע אך התברר כשריפה שפרצה באיזור.
מספר עצום של חיילים יאגפו את בניין הקונגרס כמו גם את העיר וושינגטון עצמה - 25 אלף חיילי המשמר הלאומי שכבר התמקמו באזור, על רקע החשש ממפגינים חמושים שינסו לעצור את השבעת ביידן ופריצת מהומות בקפיטול כפי שקרה בפעם האחרונה.
 
השבעת ביידן תתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 12:00 בצהריים בשעון ארה"ב, כאשר הפעם ברשויות החוק לא לוקחים סיכונים אל מול האיומים האפשריים, איומים שבאים לידי ביטוי בהרחקת זרים מהעיר וושינגטון שסגורה כמעט לחלוטין. גם מסביב לקפיטול הונחו גדרות ועמדות אבטחה פוזרו באם מפגינים ינסו לפרוץ.
 
גם החברות בארה"ב נזהרו כהוראת רשויות החוק. בפייסבוק יאסרו כל מודעה של נשק או אביזרי נשק כמו אפודים עד לאחר השבעת ביידן. גם חברת אייר בי אנד בי (Airbnb) ביטלה את כל ההזמנות השבוע לעיר הבירה, ואף פועל לניטור קבוצות מהימין הקיצוני שמנסות להשתמש באתר שלה כדי להתקרב לעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה