חדשות

סקר מנדטים: הליכוד שומר על הפסגה, בן גביר עוקף את סמוטריץ'

על פי הסקר שפורסם הבוקר בוואלה ניוז, מפלגת הליכוד היא הגדולה מהמפלגות בכנסת עם 31 מנדטים. מפלגתו של יאיר לפיד פותחת פער על המקום השני. איתמר בן גביר מוביל את גוש הציונות הדתית | כל הפרטים

ארנולד נטייב |  5
נתניהו בליכוד (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
אתר החדשות וואלה פרסם היום (רביעי), את סקר המנדטים שערך עבורו מכון wפאנלס פוליטיקס'. לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה זוכה בכ-31 מנדטים ויש עתיד שומרת על מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה. 
על פי הסקר, מפלגת יש עתיד ממוקמת במקום השני בגודלה בכנסת ה-24, עם 18 מנדטים. מגמת התחזקות של המפלגה באה לידי ביטוי גם בסקרים נוספים מהימים האחרונים. מפלגת תקווה חדשה, שעד לא מזמן הייתה למפלגה השנייה בגודלה בסקרים, מקבלת רק 15 מנדטים וצונחת למקום השלישי. 
ימינה של נפתלי בנט ממשיכה להיות יציבה עם 12 מנדטים ושומרת על המקום הרביעי, בעוד חבר המפלגה בצלאל סמוטריץ', נאבק בתחתית אחוז החסימה. הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, ש''ס ויהדות התורה שומרות על כוחן עם 8 מנדטים. 
מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יציבה עם 7 מנדטים, מפלגת העבודה ממשיכה להתחזק בסקרים וניצבת על 6 מנדטים, מרצ סוגרת את רשימת המפלגות שעוברות את אחוז החסימה עם 5 מנדטים.  
הנפגעים העיקריים מעליית כוחה של מפלגת העבודה הם גנץ, חולדאי ושלח שלא עברו את אחוז החסימה פעם נוספת. על פי הסקר, גם מפלגות הימין מאבדות מנדטים מתחת לאחוז החסימה, כאשר לראשונה מפלגתו של איתמר בן גביר, גוברת על הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. עוצמה יהודית מקבלת 2.2%, לעומת הציונות הדתית עם 2%. 
בתוך כך, בימים האחרונים סמוטריץ' ויו''ר הבית היהודי, חגית משה נמצאים במשא ומתן עיקש לקראת איחוד הרשימות. גורמים בימין לוחצים על השניים להתאחד עם רשימתם המאוחדת של בן גביר ונעם, כדי לא לגרום לאיבוד קולות שיקשה על הקמת ממשלת ימין.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ביבי פירק גם את המשותפת.מבריק.לא כמו לפיד האנאלפבית (ל"ת)
    לאכול סמולני ולנוחחח 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זבל עוקף זבל שניהם מגיעים למזבלה (ל"ת)
    הלוחש לעיתון 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איזה סמוטריץ' רץ' זה.. ירוץ לבן גביר עכשיו
    חחח 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריצ'רץ' הזה פר הרבעה - מקים מפלגות כמו ילדים.. האיחוד הלאומי, הבית הציוני, הציונות הדתית, תקומה, תרועה, איחוד הימין, הימין הלאומי, הימין הדתי.. השב
    סגור
  • 2.
    ביבי הוא בעצם רובינהוד,נכון "קהילת" השמאל. (ל"ת)
    השמאל מת על ביבי 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אם לא תתאחדו- לא נצביע
    ימני מודאג 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סמוטריץ חייב להוריד את האגו שלו ולהתאחד עם בן גביר! אין שום סיבה להתנשאות הזו, במיוחד לפי הסקר הזה. בן גביר הוא זה שמיטיב עם סמוטריץ ולא להיפך.
    סגור