נבחרת אייס

המלחמה הסתיימה - עכשיו מתבוססים בבוץ | יריב אופנהיימר

ברקע האמרות של רה"מ על השגת "ניצחון מוחלט" ברצועת עזה, יריב אופנהיימר כותב בטור מיוחד ל-ice כי לעניות דעתו המלחמה כבר הסתיימה, וישראל עומדת בפני "התחפרות בבוץ העזתי". עוד הוא טוען כי נתניהו מתחמק ממציאת גוף שלטוני אלטרנטיבי לחמאס, ומעדיף לחזק כנופיות פשע מקומיות
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  6
יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, תומר אפלבאום)
נתניהו יכחיש, בתקשורת לא יכריזו על כך, אבל המלחמה הסתיימה. אנחנו כבר עמוק ביום שאחרי, מבססים שלטון צבאי על חורבות עזה, שאחריו יגיע גם כיבוש אזרחי ומדמם, ההתחפרות בבוץ העזתי כבר כאן. המלחמה הסתיימה, נותרה לחימה, ממוקדת, מצומצמת, שתגבה קורבנות מדי שבוע ומספקת לנתניהו עוד זמן לדבר על ״ניצחון מוחלט״.
המלחמה הסתיימה וכשנתניהו מסרב לכל שלטון פלסטיני אלטרנטיבי לחמאס, מי שנדרש לבנות נמל ימי, להתמודד עם חלוקת הסיוע ההומניטרי, ולסלול כבישים הוא צה״ל. המלחמה הסתיימה בניצחון צבאי, החמאס אינו מסוגל במצבו הנוכחי לשלוט בעזה, הוא איבד את יכולותיו השלטוניות, במחיר עצום ניצחנו. אבל כמו כל מסגרת פוליטית, מדינית וצבאית, את היכולות הללו חמאס יוכל לשקם ובלבד שאין כוח שלטוני אחר שיכנס לוואקום.
 
יש הצעה על הפרק, הקמת גוף שלטוני פלסטיני אלטרנטיבי לחמאס, הנמצא בשליטת הרשות הפלסטינית ברמאללה, מגובה בכוחות צבאיים מצרים ובין לאומיים. זאת תמונת הניצחון של המלחמה, הורדת שלטון חמאס והחלפתו בכוח המחויב לארה״ב ולא לקטאר, בתמיכת מדינות ערב המתונות. ההצעה הזאת באה עם בונוס, נורמליזציה עם סעודיה ומדינות ערביות נוספות ופתרון סוגיית החטופים. גם בחמאס מבינים ששיקום עזה גדול עליהם ובלתי אפשרי, גם שם יש הבנה כי זאת העת לרדת מהבמה ולאפשר לכוח פלסטיני אחר לשלוט.
אי אפשר לתאר תמונת ניצחון טובה יותר מזאת של החלפת חמאס בשלטון חדש, אבל נתניהו מסרב, הימין מסרב. עבורם שלטון פלסטיני מתון בעזה הוא איום, ולא הזדמנות. מבחינתם, אם יש פרטנר בעזה וברמאללה, אין תירוץ לישראל לסרב למשא ומדיני והשגת הסדר על בסיס פתרון שתי המדינות. פרטנר פלסטיני המוכן לשלום, הוא איום מבחינת נתניהו, לא הזדמנות. זאת הייתה הקונספציה שדגלה בחיזוק חמאס על פני הרשות הפלסטינית, זאת גם הקונספציה היום. נתניהו מעדיף לחזק כנופיות פשע מקומיות ולהתפלל לטוב, על פני שלטון מסודר ואפקטיבי התלוי בארה״ב, אירופה, מצרים וירדן.
והתוצאות הרות אסון, נטל האחריות הביטחוני והאזרחי על עזה נופל על ישראל, מדינות העולם לא ישקיעו בבניית עזה ללא ערובה לקידום תהליך מדיני, צה״ל נאלץ לעסוק בניהול הרצועה, הקמת בסיסים, כבישים, ונערך לשהות ארוכה של עשורים ברצועה. במקום טקסי שלום והבטחה לעתיד אחר, ישראל מבודדת, מצורעת והופכת לנטע זר במזרח התיכון.
אבל, הדבר הנורא והמכאיב ביותר בהחלטה של נתניהו שלא לאפשר כניסת כוח חלופי לעזה, הוא שחיקת ההישגים הצבאיים, עליהם שילמנו בדם. המנהרות שפוצצנו ייחפרו מחדש, הנשק שתפסנו יוחלף בנשק חדש ועל כל מחבל שנהרג, יגויס מחליף. נתניהו יחזיר את ישראל ל-6/10, כשחמאס חוזר להיות הכתובת השלטונית בעזה. המלחמה הסתיימה, עכשיו מתבוססים בבוץ.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    1
    OPXXUZJg 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 5.
    בוץ של השמאל
    נצח ישראל 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אופנהיימר ,הבוץ הזה הוא הבוץ שלך ושל החברים השמאלנים שלך . אתם גרמתם למתקפה האכזרית הסאת . אתם בגדתם בילדים של ניר עוז . בארי . וכל קיבוצי האיזור . מכרתם להם שלום . תיתביישו לכם לכו תבקשו סליחה מעל לקברים של ילדי בארי וניר עוז עכשיו
    סגור
  • 4.
    שקרן צבוע
    ספרדי גאה 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבוסתן שמאלני עלוב נפש היהו נשאר
    סגור
  • 3.
    דעתך באמת עניה. עד רגע זה אינך מבין
    ם 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה קרה פה ומה ניסו לעשות לנו . אין פיתרון אחר מלבד מחיקה טוטאלית של החמאס וארגוני הטרור האחרים.
    סגור
  • 2.
    יריב הוא מגה נזק למדינה שלנו
    אמיר 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עוד להעיז להמשיך לדבר ככה אחרי 7 ב10 רק מראה שהוא לא יהודי או יהודי מומר, בכל מקרה הוא נגד ישראל, כל מה שהוא מוציא מהפה זה רעל טהור נגד יהדות או ימין
    סגור
  • 1.
    האוטוסוגסטיה ניצחון מוחלט טוב למענו בלבד.נבלע ברקע (ל"ת)
    דנה 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור