משפט

כרמל שאמה הכהן על איחוד הרשימות היריבות: "דיל פוליטי ציני ואנטי ליברלי"

בחירות בצל המלחמה: ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן בריאיון ל-ice: "היחיד שהוביל קמפיין נקי, צנוע, מאחד ודמוקרטי בעיר רמת גן הוא אני, זאת לעומת קמפיינים המושתתים על פלגנות ושיסוי שכל תכליתם הוא לזרוע הרס ולפמפם פייק לציבור"
דוד זולדן | 
כרמל שאמה הכהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקרב על ראשות העיר רמת גן מגיע היום לישורת האחרונה. ראש העיר המכהן כרמל שאמה הכהן מתמודד מול יריבו המר ליעד אילני שאיחד שורות בדקה התשעים והעלה את מפלס המתח בלשכת ראש העיר. שאמה הכהן אמר לאחר שהצביע הבוקר: "הצבעתי למועמד הטוב ביותר שאני מכיר אותו אישית ואת העבודה שלו 24/7 חמש שנים, ואני מכיר את התוצאות. אני מכיר גם את התוכניות שלו לחמש השנים הבאות. ניהלתי קמפיין נקי. למרות השקרים שסיפרו עליי, לא סיפרתי את האמת המורכבת של הצד השני. אני מאמין שמכונת העשייה תנצח את מכונת הרעל". בריאיון ל-ice אומר שאמה הכהן על האיחוד באופוזיציה: "לא מדובר על מהלך שיש בו השפעה של ממש, מעבר להודעות יח"צניות ודרמטיות שלא עומד מאחוריהן כלום".
חוזים שיעור הצבעה נמוך וגם הצעד של מנע ותמיכתה בליאני לא מוסיפים שקט בגזרתך. עד כמה הנתון הזה מדאיג אותך?
"נתחיל בעובדה שזה סה"כ דיל פוליטי ציני אנטי ליברלי. מעבר לכך כלל הסקרים חזו למועמדת חיה מנע אחוזי תמיכה בודדים (2-3%) ככה שלא מדובר על מהלך שיש בו השפעה של ממש, מעבר להודעות יח"צניות ודרמטיות שלא עומד מאחוריהן כלום. שנית, על פי תחזית מזג האוויר צפוי להיות יום שמשי ונעים. אני סומך על הציבור הרמת גני שגם אם יהיה גשם לפרקים, הציבור לא יירתע מלהגיע ולממש את זכותו הדמוקרטית. חשוב לזכור שקבוצות אינטרס, עסקנים ומאכרים מגיעים בשיעור של 100% לקלפי, ולכן אסור לוותר על להגיע ולהצביע. אני חושב שהציבור היום מבין את זה הרבה יותר מאי פעם לאור התקופה הנוכחית במדינה, ואני מניח שנראה את זה גם בקלפיות".
 
האם ה-7 באוקטובר שינה אצלך משהו בתפיסה - אולי ביחסי דת ומדינה וריכוך כלפי המגזר החרדי?
"כל תושב ברמת גן יודע שכולם קיבלו יותר בקדנציה האחרונה. לכל מגוון קשת האוכלוסייה ברמת גן ניתן מענה חסר תקדים, החל משירות אישי של ראש העיר וזמינות גבוהה, ועד לכל צורך שהוא. המדיניות הזו התאפשרה הודות ליציבות פיננסית מרשימה, וייצוג של כלל האוכלוסיות על שולחנו של ראש העיר. לאורך כל הקדנציה אמרתי לכל מי שהתלונן שלהוא יש ככה ולהם יש ככה - מה חסר לך? אל תסתכל על אחרים. כולם נהנים משגשוג ופריחה של העיר. רמת גן היא עיר של כולם ולכולם – אני לא חוסך מאף אוכלוסייה את מה שמגיע לה וצריך לספק לה. היחיד שהוביל קמפיין נקי, צנוע, מאחד ודמוקרטי בעיר רמת גן הוא אני, זאת לעומת קמפיינים המושתתים על פלגנות ושיסוי שכל תכליתם הוא לזרוע הרס ולפמפם פייק לציבור".
על מה תשים דגש יותר מכל בקדנציה הבאה?
"ראשית, החזרנו את הגאווה הרמת גנית לתושבי העיר וזאת באמצעות ניהול עיר תקין שלקח קופה בגרעון והפך למערכת פיננסית יציבה שרק לפני ארבעה ימים זכתה במקום הרביעי במדד BDI והשקעה חסרת תקדים במערכת החינוך שהיא היהלום שבכתר. מלבד זאת כבר הודעתי שבכוונתי להחזיק שלושה תיקים נוספים – ביטחון, תחבורה וספורט. במטרתי לקחת ולטפל בנושאים הללו באופן אישי לאור העובדה שבתחומים הללו או שהמדינה לא עושה מספיק עבור התושב, או שבקדנציה הקודמת הם לא נוהלו כראוי ולא הגיעו להישגים שראויים לעיר כמו רמת גן".
 
מה ההישג הכי גדול לדעתך בקדנציה?
"קצרה היריעה מלהכיל את הכל, אבל בעייני הכי חשוב שהחזרנו את התשוקה של רמת גנים לעיר ואת הגאווה העירונית. העובדה שלקחנו עיר גרעונית, על סף פשיטת רגל, ובתוך חמש שנים בלבד ייצבנו אותה באופן כזה שמאפשר פיתוח במיליארדים היא תעודת כבוד. זכינו בארבעה פרסי חינוך, אחד מתוכם הוא פרס חינוך ארצי ועוד שלושה לבתי ספר מובילים ומצטיינים בעיר, רמת גן כיום היא העיר היחידה שמסבסדת תנועות נוער ומחנות קיץ בהיקף חסר תקדים שמוביל לכך שכל ילד שני חבר בתנועת נוער ברמת גן, הבנו את חשיבות ההזדמנות השווה וחילקנו קופוני הנחה לכלל פעילויות הפנאי בעיר באופן שהעלה את שיעור ההעשרה של ילדי העיר בעשרות אחוזים, בנינו לראשונה זה 30 שנים בתי ספר (תיכון ויסודי) חדשים".
אתה מאמין שהעשייה הזאת תבוא לידי ביטוי בקלפי?
"ביטלנו את אגרת החניה ואת דמי החבר במועדוני הגמלאים ועוד ועוד ועוד. מי שבאמת חי בעיר ואת העיר יודע היטב שהעשייה של החמש שנים האחרונות היא חסרת תקדים, בטח ביחס לקדנציה הקודמת. אני צריך מכל תושב שמאמין בעשייה הזו ומעריך אותה חמש דקות של השקעה מחר, עבור חמש שנים נוספות שבהן נרבה טוב, נחבר את הרמת גנים לעיר עוד יותר, ובשאיפה גם את כל גווני האוכלוסייה בעיר זה לזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה