משפט

דוד ביטן, חיים רביבו וחצי חינם מסתבכים? כתב אישום הוגש נגדם

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד 16 נאשמים ביניהם חיים רביבו, דוד ביטן וכל-בו חצי חינם. ביטן קיבל כתב אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים: "לקח הנאשם טובות הנאה משורה של יזמים ובעלי אינטרסים"
אביחי דלאל |  1
דוד ביטן (צילום יוטיוב: כאן 11)

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הערב (שלישי) כתב אישום נגד 16 נאשמים ביניהם דוד ביטן, מ.ס.א.א דיור מוגן בע"מ, חיים רביבו כדורגלן העבר, חצי חינם ועוד. ביטן הואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים בשבע פרשות שונות.
 

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט על העמדתו לדין של חבר הכנסת דוד ביטן בעבירות לקיחת שוחד בסכום כולל של 715 אלף שקל בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס; אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה. הודעה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של חבר הכנסת ביטן.

כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת ביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.
בנוסף, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים. עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו. הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.
על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 לקח ביטן טובות הנאה ממספר יזמים ובעלי אינטרסים, בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה לטובות ההנאה, פעל ביטן לקידום אינטרסים של אותם גורמים, במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה. חלק הארי של טובות ההנאה הכספיות שלקח ביטן התקבלו על ידו באמצעות מ.י. בין השניים התקיימה שותפות פלילית ממושכת, במסגרתה קיבל ביטן ממ.י. שירותים שונים, בהם שירותי הלבנת הון והחזקת כספים, העמדת קו אשראי ושירותים אישיים מגוונים.
לאחר בחינת הטענות שהועלו בשימוע, החליט היועץ המשפטי לממשלה להימנע מהעמדתו של ביטן לדין בפרשת בני סולימני, יזם נדל"ן. הוחלט אף לסגור את תיק החקירה נגד בני סולימני, שנחשד באותה פרשה. כן הוחלט לסגור את תיקיהם של רונן גינזבורג ואייל לנגר, מראשי חברת דניה סיבוס, ונגד חברת דניה סיבוס, אשר אף להם נשלחו מכתבי שימוע.
התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ומיכל גזית מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
עוה"ד דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו. ח״כ ביטן סמוך ובטוח, כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת, שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב".
בהמשך להודעת הפרקליטות מהערב כי אין מקום להעמיד לדין את חברת דניה, מנכ"ל החברה רונן גינזבורג ואייל לנגר מנכ"ל נתיבי היובל, כמעורבים בכתב האישום נגד ח"כ דוד ביטן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים מדניה נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת הפרקליטות לסגור באופן סופי את התיק נגדה, נגד מנכ"ל החברה, רונן גינזבורג ומנכ"ל חברת נתיבי היובל אייל לנגר".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תלמדו ביטן עושה השלמת הכנסה, מיסכן לא גומר את החודש (ל"ת)
    אחד העם 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור