משפט

שירביט חוטפת קנס ענק בעקבות מתקפת הסייבר בשנה שעברה

חברת הביטוח שירביט שעברה מתקפת סייבר על ידי קבוצת ההאקרים בלאק שדואו, עומדת לשלם על ההפרות הרגולטוריות שאפשרו את המקרה קנס כספי רציני, זה הסכום שהוטל עליה
מערכת ice |  2
שירביט (צילום freepik , מסך כאן 11)
חברת הביטוח שירביט שמצאה את עצמה לפני שנה תחת מתקפת קבוצת ההאקרים "בלאק שאדו", תאלץ לשלם סכום עתק בעקבות הפריצה. ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, החליט על הטלת הקנס בסך של 10,720,000 שקלים, וזאת בגין הפרות שונות וקריטיות בתחום ניהול סיכוני הסייבר, שגרמו בסופו של דבר לפרצת האבטחה שאפשרה לדליפת המידע של לקוחות החברה.
כזכור, קבוצת ההאקרים שכינתה את עצמה בלאק שדואו (BlackShadow) פרצה בדצמבר האחרון למאגרי המידע של חברת הביטוח שירביט, שכוללים פרטים אישיים של לקוחות החברה כולל פרטי אשראי, ודרשו בתמורתם 50 ביטקויון, סכום שהיה אז שווה למיליון דולר עם עליית מחיר הביטקוין באותה תקופה לכמעט 20 אלף דולר. ההאקרים אף איימו כי בכל יום יעלה הכופר עד כדי 200 ביטקוין ואם אז לא ישולם הכופר - ההאקרים יחשפו את המידע שברשותם.
חברת הביטוח סירבה להיענות לאיומים לתשלום כופר, ואף הכחישה את עומק הפריצה של בלאק שדואו לנתוני החברה. בתחילת השבוע הודיע משרד האוצר כי למרות הפריצה, המדינה תמשיך את ההתקשרות עם שירביט לביטוח רכב לעובדי מדינה לשנת 2021.
 
עם תום הדד-ליין שהציבו, קבוצת ההאקרים בלאק שדואו פרסמה היום (ראשון) תכתובות עם רוכשים פוטנציאליים למאגרי המידע של שירביט, ביניהם גם כאלו שלכאורה מגיעים מישראל ומאיראן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המנכל והבעלים נוכל
    מנוכל 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה של נוכלים .
    סגור
  • 1.
    בדיחה. הקנס צריך להיות אחוז מהכנסותיה השנתיות
    כג 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    15% לפחות. רק אז יהיה תמריץ לשיפור
    סגור