השוק

באיראן מתעניינים במידע של שירביט, הערכה שהפורצים לא מעוניינים בכסף

הודעה בעברית ובקשה לרכישת המידע עבור העם האיראני, קבוצת ההאקרים פרסמה התכתבויות עם רוכשים פוטנציאליים. הכנסת תקיים דיון דחוף, ובכירים מעריכים: הפורצים אינם ישראלים והם לא מעוניינים בכסף
יהודה לוינגר | 
שירביט (צילום freepik , מסך כאן 11)
עם תום הדד-ליין שהציבו, קבוצת ההאקרים בלאק שדואו פרסמה היום (ראשון) תכתובות עם רוכשים פוטנציאליים למאגרי המידע של שירביט, ביניהם גם כאלו שלכאורה מגיעים מישראל ומאיראן.
בלאק שדואו פרסמה בקבוצת הטלגרם צילומי מסך של רוכשים שהתעניינו לשלם עבור מאגרי המידע. אחת ההודעות נפתחה במילה "הי" בעברית, דבר המרמז על ישראלי או דובר עברית שמעוניין בכך. אולם ההודעה המסקרנת יותר רומזת על התערבות איראנית.  בתוכן ההודעה נכתב: "אם תעזרו לי, תעשו שירות גדול עבורי ולעם האיראני, ולכל העולם כולו".
בפרסום גם עקצו בבלאק שדואו את האמון על המשא ומתן מטעם שירביט שכתב להם: "ברשותכם, אני חייב ללכת לישון עכשיו, לילה טוב", ותגובתם שאיחלו לו שינה טובה.
בעקבות מתקפת הסייבר, יתקיים מחר בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, דיון דחוף בעקבות מתקפת הסייבר על שירביט עם מנהל תחום אבטחת מידע וסייבר באוצר, נציגי המשטרה, מערך הסייבר הלאומי, רשות שוק ההון, חברות סייבר ואבטחת מידע ועוד. 
יו"ר הוועדה, ח"כ עינב קאבלה, מסרה לקראת הדיון: "בשל תופעה מדאיגה זו, שכמובן לא מתרחשת בפעם הראשונה ובוודאי אינה חד-פעמית, קבעתי לתחילת השבוע הקרוב דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא. המדינה, על רשויותיה השונות, לא עוסקת מספיק, בלשון המעטה, בדאגה להגנה על הפרטיות, בעוד שחשוב כי תפעל אקטיבית לשם כך וכי תוקדש תשומת לב ראויה לנושא"
ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש תחום הסייבר במכון טכנולוגי HIT אמר כי "להבנתי, כל נושא הכסף הוא מסך עשן - לדעתי והבנתי הפורצים לא רוצים כסף. הם לא תכננו להחזיר את המידע בכל מקרה וכל המטרה שלהם  בדרישת הכסף הייתה להביך את הציבור. הם מנצלים את הדיווחים ואת הסיקור התקשורתי בנושא הזה ומעצימים את אפקט התודעה של האירוע בהצלחה רבה". 
על זהות הפורצים, אמר ד"ר מנשרי: "בגלל העובדה שמעורבים כאן כל הגורמים המדינתיים, לדעתי הפורצים אינם ישראלים, אם הם היו לדעתי כבר היו שמים עליהם את היד. לדעתי התקיפה הזאת מקורה לא מתוך ישראל. בקשר למכור את הכסף לאיראן - זה בדיוק חלק מאותו מסך עשן, המידע כבר נמצא בחוץ והוא נמצא אצל גורמים שאנחנו לא רוצים שימצא אצלם".
כזכור, מוקדם יותר הבוקר פרסמה קבוצת ההאקרים הודעה אחרונה שאם חברת שירביט הייתה משלמת 50 ביטקוין, כמיליון דולר, מאגר המידע לא היו נמכרים או מופצים, אך, לטענתם, בחברת הביטוח לא האמינו לעומק הפריצה במאגרי המידע שלהם וסירבו לשלם את הכופר.
על פי דיווח של כתב גלי צה"ל, ניתאי ענבי, על פי הערכת גורמים ממשלתיים, תיפתח בדיקה פלילית נגד עובדים בשירביט על נוהלי אבטחת המידע והאחריות לשמירה על פרטיות הלקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה