השוק

ההאקרים שפרצו לשירביט: "מכרנו את המידע", בחברה לא מתרגשים "לוחמה פסיכולוגית"

קבוצת ההאקרים בלאק שדואו הודיעו כי מכרו חלק ממאגרי המידע של חברת הביטוח אליה פרצו, וזאת לאחר ששירביט סירבה לשלם את תשלום הכופר. על פי ההערכות, ההאקרים אינם מישראל ולא רצו באמת כסף. האם האיום אמיתי?
יהודה לוינגר | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס)
מתקפת הסייבר על שירביט. קבוצת ההאקרים בלאק שדואו, הודיעה הערב (שלישי) כי מכרה חלק ממאגרי המידע של  שירביט אליה פרצו. כזכור, ההאקרים איימו כי אם חברת הביטוח לא תשלם עד ה-6 בדצמבר בשעה 9 בבוקר את הכופר, הם יחשפו או ימכרו את המידע שברשותם.
על פי הודעת בלאק שדואו בטלגרם: מכירת חבילת המידע הראשונה של שירביט בוצעה, ועתה מתכוננים ההאקרים למכור חבילת מידע נוספת, ואף צירפו דרכים ליצירת קשר איתם.

בנוסף, החלו ההאקרים לפרסם חומרים שברשותם, כמו הדרכון של מנכ"ל שירביט צבי ליבושור.
כזכור, קבוצת ההאקרים שכינתה את עצמה בלאק שדואו (BlackShadow) פרצה למאגרי המידע של חברת הביטוח שירביט, ודרשו בתמורתם 50 ביטקויון, סכום השווה למיליון דולר עם עליית מחיר הביטקוין לכמעט 20 אלף דולר. ההאקרים אף איימו כי בכל יום יעלה הכופר עד כדי 200 ביטקוין ואם אז לא ישולם הכופר - ההאקרים יחשפו את המידע שברשותם.
חברת הביטוח סירבה להיענות לאיומים לתשלום כופר, ואף הכחישה את עומק הפריצה של בלאק שדואו לנתוני החברה. בתחילת השבוע הודיע משרד האוצר כי למרות הפריצה, המדינה תמשיך את ההתקשרות עם שירביט לביטוח רכב לעובדי מדינה לשנת 2021.
מחברת שירביט נמסר: "מדובר בלוחמה פסיכולוגית צפויה סביב אותו מידע שכבר הופץ והוא חלק מקמפיין תודעה נרחב. מערכות ההגנה של שירביט בלמו ניסיונות תקיפה והמאמץ לסכל פגיעה נמשך כל העת בליווי מומחי סייבר מובילים וגורמים ממלכתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה