משפט

פרשת NSO וכלכליסט מסתבכת: משרד המשפטים נכנס בעיתון

במשרד המשפטים הגיבו לטענות של כלכליסט מהפרסום הבוקר שנעשה בתגובה לממצאי צוות הבדיקה של הפרקליטות: "העיתונאי תומר גנון לא הביע נכונות להופיע בפני הצוות לאחר שהוזמן"
מערכת ice |  2
גלית חמי עורכת כלכליסט (צילום צילום מסך יוטיוב)
אחרי שהבוקר (שני) פורסם בעיתון הכלכלי "כלכליסט" התייחסות לממצאי צוות הבדיקה על תחקיר NSO בשירות המשטרה, משרד המשפטים שיחרר תגובה חריפה נגד כלכליסט ויצא נגד הטענות של העיתון. 
בהודעה שיצאה ממשרד המשפטים נכתב כי: "בתאריך ה-7 בפברואר 2022 פרסם עיתון 'כלכליסט' שמשטרת ישראל ביצעה מעקבים אחרי אנשים שזהותם פורסמה וזאת באמצעות מערכת פגסוס Nso. כפי שפורסם בהודעה רשמית של משרד המשפטים, צוות מררי בחן את  הטענות שפורסמו בתאריך 7 בפברואר באופן יסודי ומדוקדק באמצעות אנשי מקצוע מגופי ביטחון ובאמצעות מידע מחברת Nso ומצא שאין אינדיקציה לביצוע פעולות ע"י המשטרה כפי שנטען בפרסום האמור.
 
כפי שנרשם בדו"ח הצוות, צוות הבדיקה ממשיך בעבודתו וכפי שהובהר אף הרחיב את פעילותו לכדי בדיקה מערכתית כוללת. בניגוד לנטען, הצוות איננו כולל גורמים מהפרקליטות אלא גורמי היעוץ המשפטי לממשלה וחברי צוות נוספים אשר כיהנו בתפקידים בכירים ביותר בגופי ביטחון, והוא מסתייע במומחים טכנולוגיים ממערכות הביטחון.  בתוך כך צוות הבדיקה לא התעלם ממידע שהועבר ע"י העיתונאי תומר גנון, ואף הזמין את העיתונאי  להופיע בפניו. עד כה לא הובעה נכונות מצדו להופיע בפני הצוות. למעלה מן הצורך יודגש כי כל מידע שיועבר לצוות ייבדק".
כזכור, הבוקר "כלכליסט" פרסמו מעט ממה שעמד מאחורי הקלעים של התחקיר. לפי העיתון, תחקירי כלכליסט נשענו על עדויות מתוך היחידה המשטרתית שהפעילה את הרוגלות, צוות הבדיקה של פרקליטות המדינה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, קיבל מידע מפורט ממקורות המידע של העיתון והציעו לספק הבהרות אך לטענת העיתון לא נענו. עוד טענו כי צוות  הבדיקה דילג על בדיקת השימוש הכולל שעשתה המשטרה בפגסוס.
העיתון גם הודה: "אנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות שנפלו טעויות ברשימה. כל עוד לא בשלו התנאים למתן עדות בתנאי חסיון, איננו יכולים להציג הוכחה פומבית שהרשימה נכונה". יחד עם זאת קראו לפרקליטות למנות ועדה עצמאית בשל ניגוד העניינים של הפרקליטות בפרשה.
סגן  העורכת הראשית, אמיר זיו, כתב בדף הטוויטר שלו: "צוות מררי, מצער לגלות, חיפף את הבדיקה וצופף שורות, כדי להרחיק ביקורת מהמשטרה או הפרקליטות. הוא לא היה מעוניין באמת או בעובדות וכעת מתנהל בעצלתיים לקראת הדו״ח הסופי. עננת ניגוד העניינים תמשיך לרחף, ודרושה בדיקה חיצונית. שימוש המשטרה ברוגלות נגד אזרחים שאותו חשפנו חשוב מכדי שייקבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משרד משפטים-מצוי בניגוד עניינים-ומכסת"ח=מונע חשיפת האמת (ל"ת)
    איתן 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    עיתון שהפך לבדיחה. עשו צחוק ממקצוע העיתונות.
    אדי 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איך יתכן שהעורכת מכהנת עדיין בתפקידה? לא יאמן....
    סגור