משפט

תומכי טראמפ: "מלחמת האזרחים 2.0 רק התחילה"

תומכי טראמפ קיצוניים קוראים ל"מלחמת אזרחים" בעקבות הפשיטה על ביתו הפרטי של טראמפ 
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
סוכני FBI פשטו הלילה על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, זאת, לאור בקשתו של הארכיון הלאומי האמריקני להוציא משם 15 ארגזים ובהם מסמכים ורשומות מתקפותו כנשיא, בהם גם מסמכים מסווגים. לפי הדיווחים, החיפושים בביתו קשורים גם בחקירה של משרד המשפטים האמריקני נגד טראמפ, על מעשי טראמפ להפיכת תוצאות הבחירות.  
טראמפ, שרמז שבקרוב יכריז על ריצה רשמית לבחירות 2024,  טען שמדובר ברדיפה פוליטית, על מנת לפגוע בסיכוייו. לטענות של טראמפ הצטרפו  ברעש גדול תומכיו ברשתות החברתיות ."מלחמת האזרחים 2.0 רק התחילה", כתב אחד המשתמשים בטוויטר, ואחר הוסיף: "צעד אחד קרוב יותר למלחמת אזרחים קינטית". אחרים אמרו שהם מוכנים לקחת חלק: "כבר קניתי את התחמושת שלי".
 
פורומים כמו QAnon וקבוצות ימין קיצוני אחרות התמלאו בקריאות אלימות למה שחלק מהגולשים רואים כהתקפה פוליטית בהנחיית ממשל ביידן. "ככה אתה מדליק את הגפרור למלחמת אזרחים", כתב אחד המשתמשים בטוויטר בתגובה לחדשות. רטוריקה דומה חולקה בערוצי הימין הקיצוני בטלגרם. "מלחמת אזרחים שתגיע לאמריקה, לא יהיו יותר בחירות", אמר אחד החברים. "מלחמה טוטאלית במתנגדי המשטר עומדת להתפתח. לא בדלתיים סגורות אלא באופן בוטה, בפומבי", כתב חבר אחר בערוץ ימין קיצוני אחר. 
 
המונח "מלחמת אזרחים" כבר תופס תאוצה בטוויטר, ומאות תומכי טראמפ כבר התאספו מחוץ למאר-א-לאגו, היכן שבוצעה הפשיטה. חלקם טענו בערוצי טלגרם שהם היו שם כדי להגן על הנשיא לשעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה