בארץ

כוננות שיא בחודש הרמאדן: מתיחות לקראת תפילות יום השישי

על רקע ההסלמה המתרחשת בד"כ במהלך חודש הרמדאן, הוצבו משעות הבוקר שוטרים ולוחמי מג"ב במספר עמדות בעיר העתיקה ובכותל המערבי בכדי למנוע הפרות סדר חמורות

מערכת ice | 
חודש הרמדאן (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
על רקע חודש הרמדאן אשר במהלכו יגיעו היום (שישי) עשרות אלפי מתפללים להר הבית, שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים הוצבו כבר משעות הבוקר המוקדמות במספר עמדות בכדי לאבטח את סמטאות העיר העתיקה.
אחד האתגרים הגדולים של כוחות הביטחון טמון בסיום התפילות, אשר בד"כ במהלכן מתקיימות בהר הבית הפרות סדר שמאלצות את כוחות המשטרה להתערב ולפעול בהתאם.
לצד הפעילות המוגברת של כוחות הביטחון, המשטרה מפעילה מספר חדרי פיקוד באזור הכותל המערבי ובעיר העתיקה. בין הבכירים שיפקדו את האזור הם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, פיקוד מחוז ירושלים וגורמים בשירות הביטחון הכללי. השניים יעודכנו בין היתר על מספר המתפללים שהגיע להר הבית. 
כאמור, במיוחד בשל ההסלמה באזור ובשל חודש הרמדאן, דרש רה"מ נתניהו מכוחות הביטחון להגביר את הנוכחות באזור הכותל המערבי והעיר העתיקה. לשם כך נדרש כמובן כוח אדם. בעקבות כך, החליט משרד האוצר לגבש הסכם למשרד לביטחון לאומי, אשר בראשו עומד השר איתמר בן גביר
על פי הדיווח של "ישראל היום", ההסכם כולל מענקים בסך 25 אלף שקלים לאלו שיתגייסו למג"ב בירושלים. ההסכם כאמור גורם לאי הסכמות רבות במשטרה, בשל הטענה כי רבים סוברים כי לא ניתן להעניק תקדים כספי לשוטרים חדשים על פני שוטרים ותיקים. מלבד זאת, נטען כי מתן המענק גם מפלה בין שוטרים המשרתים באזורים שונים ומדגיש כי משרתי מג"ב ירושלים מבצעים  לכאורה עבודה קשה יותר מהשאר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה