בארץ

בעקבות רצח הנער בנימין: צה"ל נערך לפעולות הנקם של המתנחלים

עם פרסום הודעת דובר צה"ל כי אותרה גופת הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 במרחב מלאכי השלום, החלו להתפתח עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים. בעקבות כך, צה"ל מתגבר כוחות באזור. על פי ההערכות, קיים חשש לפעולות נקם מצד המתנחלים
מערכת ice | 
התנחלות (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר שאתמול (שישי) הוגדר הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 כנעדר, היום (שבת) מסר דובר צה"ל כי גופתו אותרה במרחב מלאכי השלום.  על רקע הודעתו של דובר צה"ל על איתור גופת הנער בן ה14, החלו עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים בכפר הסמוך לדומא ובעקבות זאת החלו כוחות הביטחון לאבטח את האזור ולהיערך לאפשרות של הסלמה. 
בצה"ל מעדכנים כי כלל המתנחלים שנכנסו לכפר הוצאו על מנת להוריד את גודל הלהבות. במסגרת העימותים האלימים שהחלו עם פרסום איתור גופת הנער, הפלסטינים מדווחים על בתים שהוצתו.
על פי ההערכות,  במערכת הביטחון חוששים מהסלמה ובעקבות כך נערכים לאפשרות של פעולות נקם בפלסטינים מצד המתנחלים. שעות ארוכות טרם הימצאות גופת הנער בן ה-14, החלו להתפתח מעשי נקמה של מתנחלים בפלסטינים. לאחר הודעת דובר צה"ל חודשו שוב המתקפות בכפרים אל מורייר ודומא ובהן נהרג פלסטיני. 
דובר צה"ל התייחס לפעולות הנקם של המתנחלים ואמר: "בשעות האחרונות התפתחו עימותים בין אזרחים ישראליים לפלסטינים במספר מוקדים באזור יהודה ושומרון, במהלכם המשתתפים יידו אבנים וביצעו ירי".
עוד הוסיף: "עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו באורחים שונים. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כלל האירועים הסתיימו. לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שרצחו את בנימין אחימאיר ז"ל".
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תנחומים למשפחתו של בנימין אחמיאר ז"ל והדגיש: "נגיע אל הרוצחים וסייעניהם". על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה נפצעו מירי בכפר אל-מורייר אשר ממוקם ליד מאחז מלאכי שלום. בסוכנות הידיעות "וופא", צוין כי אתמול הפלסטינים נורו על ידי מספר מתנחלים אשר פתחו באש מסע הלוויה של אחד ההרוגים בעימותים בכפר.
כידוע, לאחר שהנער בנימין אחימאיר בן ה-14 הוגדר ביום שישי האחרון כנעדר וחיפושים נרחבים בוצעו במרחב בנימין, היום (שבת) מסר דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי כי גופתו אותרה בשעות אחר הצהריים במרחב מלאכי השלום על ידי רחפן של יחידת 636.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה