בארץ

סמל לדו קיום: לאן הולך כל החמץ שאתם מוכרים?

חוסיין אסמעיל ג'אבר עבד כמנהל מזון ומשקאות במלון רמדה ירושלים, עד שמפגש מקרי עם הרב לאו שינה את חייו. בשנים האחרונות הפך לסמל סטטוס סביב הליכי ההכשרה של מטבחים לקראת חג הפסח. איך זה קרה? הסיפור המלא

מערכת ice | 
מעמד מכירת החמץ עם חוסיין עסמאיל ג'אבר (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
מדי שנה ב-28 שנים האחרונות, חוסיין אסמעיל ג'אבר (59) לוקח על עצמו את התפקיד הקשה של מחזיק החמץ הרשמי של ישראל למהלך החג.. ג'אבר מתאר את התהליך בשיחה עם "ישראל היום": "טקס קניית החמץ מתקיים ברבנות הראשית עם שר האוצר והרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף".
"שר האוצר מייפה את כוחם של הרבנים הראשיים למכור את החמץ של מדינת ישראל למי שאיננו יהודי. זה חוזה רשמי לכל דבר, עם תנאים, ואני צריך לשלם מקדמה של 20 אלף שקל במזומן". ג'אבר ממשיך ומספר: "עלות החמץ של מדינת ישראל היא מעל 150 מיליארד דולר. זה מאוד יקר".
"מדובר על כל המפעלים של החמץ, כל המוסדות וגם בתי המלון. הכל עובר אלי, וזה שלי לשבוע של פסח. אני הכי עשיר בתקופה של פסח. אני הולך למפעלים ובודק מה יש שם. ברגע שאנשים שומעים שקניתי את החמץ בפסח, מתחילים להתקשר אלי ומבקשים שאביא להם או אתרום להם".
 
הקשר בין מדינת ישראל לג'אבר החל בשנת 1995, כשג'אבר עבד כמנהל מזון ומשקאות במלון רמדה בירושלים. ג'אבר אומר: "הרב ישראל מאיר לאו התארח בזמנו במלון, הכרתי את כל צמרת המדינה במהלך עבודתי במלון גם בתור אחראי כנסים ואירועים. הרב לאו פנה אליי בעזרה בנושא מכירת החמץ. מסתבר שהאדם שקנה את החמץ לפניי, אדם ערבי, התברר שאמו או סבתו יהודייה ולכן הרב לא היה יכול להמשיך איתו. הרב ביקש ממני לקחת את זה על עצמי, ואני עושה זאת בשמחה רבה".
"אני מרגיש שהטקס הזה הוא דו-קיום בין יהודים לערבים. זה דבר יפה מאוד. יש לי היכרות אישית עם שרי האוצר, כולל עם ראש הממשלה נתניהו. אני גם עושה את השמיטה כל שבע שנים לפי ההלכה היהודית, חייבים להעביר את האדמות למי שאינו יהודי, אז אני קונה את האדמות. זה כבוד גדול בשבילי. טוב לי לדעת מה קורה בדת היהודית ואני כבר מכיר מושגים בהלכה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה