בארץ

מה שפספסתם השבוע בפוליטיקה: מקרה שוחד בעיריית בית שמש?

בישראל אנחנו מוצפים בפוליטיקה מדי יום, עד כדי כך שישנן ידיעות שיכול להיות שלא שמעתם עליהן. מהבחירות המקומיות ברשויות, דרך גיוס החרדים ועד לסכסוך בין השר אמסלם למיכל רוזנבוים - כאן תקראו בכל שבוע על הידיעות הפוליטיות שאולי פספסתם, ושאתם בטוח צריכים לדעת עליהם
שחר גרשון |  2
עליזה בלוך (צילום פלאש 90/ יעקב לדרמן, יונתן זינדל, shutterstock)
שוחד בעיריית בית שמש? הבחירות לראשויות המקומיות צפויות להתקיים ב-31 באוקטובר השנה, עיר אחת שבה צפוי קרב מותח היא בית שמש. כבר שנים שהעיר מתחלקת בין תושבי המקום הוותיקים לבין תושבי המקום החרדים. ביום שני פורסם כי התרחשה פגישה בין מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי, ראש העיר עליזה בלוך ונציגי מפלגת ש"ס. ב
פגישה, נציגי ש"ס דרשו מהמנכ"ל ומבלוך להקצות להם מבנים נוספים למוסדות שמזוהים עם התנועה. ביום שני, מנכ"ל העירייה נעתר וזימן ישיבה דחופה בהשתתפות חברי ועדת ההקצאות המקומית, יתכן שמדובר בשוחד לקראת מערכת הבחירות? כזכור, שר הפנים המכהן הוא משה ארבל מש"ס שכידוע, מונחה על ידי יושב ראש המפלגה, אריה דרעי שממנו נבצר מלכהן כשר בעקבות תיקים פליליים בהם הורשע, כולל קבלת שוחד.
 
הקרב על חופש הביטוי: ח"כ שמחה רוטמן עתר לבית משפט השלום בירושלים על מנת להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד שלוש פעילות מרכזיות שמוחות נגדו במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית. בית המשפט השיב לעתירה וקבע כי אין לגיטימציה להורות על הצו.
מנגד, השופט נאיל מהנא קבע כי המחאה נגד ח"כ רוטמן לא תוכל להתקיים יותר במקומות בהם בני משפחתו של רוטמן נוכחים מחשש לצילום ופרסום תמונותיהם של ילדיו. "מצאתי להגביל את האפשרות כי המחאה תתקיים במקום בו נצפים בני משפחתו הקטינים של המבקש באותו נופש, על מנת למנוע אפשרות לצלם אותם או לפרסם את תמונותיהם ברבים", טען.
אמסלם vs  רוזנבוים: הסוף? על רקע העימות המתמשך בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לבין השר הממונה עליה, דודי אמסלם, נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ' קיים פגישה על עתידה של רוזנבוים בתפקיד, זאת לאחר שהשר אמסלם דרש ממנו את קיום הפגישה הזו. בפגישה נציב המדינה הרשקוביץ' הנחה את המשתתפים בה לקיים דיון שממנו יצאו המלצות בנוגע לפתרון המשבר בין השר למנהלת.
רוחות פשרה אצל החרדים: חוק הגיוס יהיה ללא ספק הסערה הפוליטית של כנס החורף של הכנסת, שצפוי להיפתח בקרוב. בינתיים, נראה כי ישנם ח"כים שמנסים להכין את הבסיס לפשרה כבר מהיום. שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס אמר בריאיון לאסתי פרז בכאן רשת ב' כי: "אנחנו נעשה הכל כדי להביא חוק גיוס בהסכמה, שיהיה מקובל על מערכת הביטחון – זה בר השגה".
לעומת זאת, ביהדות התורה מתבצרים בעמדות, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אמר בישיבת הממשלה בנוגע לחוק הגיוס כי: "יש הסדר בממשלה, מה שמתחייבים צריך לקיים". מה שבטוח, יהיו עוד התפתחויות בהמשך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוחד בבית שמש
    יהוחי אסולין 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם לא מפרסמים את הכתבה שלי ,מה ?נגעתי בלפיד ? אוי וואי
    סגור
  • 1.
    שוחד בעיר בית שמש
    יהוחי אסולין 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכילזולה וכתבה לא מקצועית .לש"ס מגיע גם כן מוסדות ושטחים לבנייה לצורך הקהילה. שוחד זה מתי לפיד נתן לבנט להיות ראש ממשלה עבור 6 מנדטיםרק כדי להיות הוא בעצמו רה"מ .שוחד זה 50 מילון שלפיד נתן לבסיס על מנת לגנוב את השילטון יש עוד
    סגור