בארץ

חרבות ברזל, היום ה-52: 11 החטופים הישראלים בדרך לארץ

על רקע השלמת הפעימה הרביעית בעסקת החטופים, אישרו בקהיר על הארכתה לשני ימים נוספים. פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע כי שחרר ספינה מסחרית, בבעלות איש עסקים ישראלי, שנחטפה במפרץ עדן. טילים נורו לעבר ספינה השייכת לצי של נושאת המטוסים אייזנהאואר
מערכת ice | 
איחוד משפחת אביגדורי (צילום חיים צח /לעמ)
עסקת החטופים כמעט הושלמה ואחרי שהחלה הפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס ושוחררו כבר 40 מהשבויים הישראלים, היום (שני) תתבצע הפעימה האחרונה. צה"ל נערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-52, אך נמצאת בהפוגה ואחרי חשיפת המנהרות בשיפא, כרגע במערכת הביטחון דרוכים לקראת הימים הקרובים.
פיקוד המרכז של ארה״ב הודיע כי שחרר ספינה מסחרית, בבעלות איש עסקים ישראלי, שנחטפה במפרץ עדן. טילים נורו לעבר ספינה השייכת לצי של נושאת המטוסים אייזנהאואר. לא היו נפגעים או נזק. התוקפים נלכדו: "ב-26 בנובמבר, USS MASON (DDG 87) , עם ספינות בעלות ברית מכוח המשימה נגד פיראטיות של הקואליציה שלנו (TF 151), וכלי טיס קשורים הגיבו לקריאת מצוקה מה-M/V CENTRAL PARK, כלי שיט מסחרי, שהם היו מותקפים על ידי ישות לא ידועה. עם הגעתם דרשו גורמי הקואליציה לשחרר את כלי השיט. לאחר מכן, חמישה אנשים חמושים ירדו מהספינה וניסו לברוח דרך הסירה הקטנה שלהם. ה-MASON רדף אחרי התוקפים וכתוצאה מכך נכנעתם. צוות ה-M/V CENTRAL PARK בטוח כרגע".
 
עוד הוסבר: ״בערך בשעה 0141 ב-27 בנובמבר, שעון צנעא, נורו שני טילים בליסטיים מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן לעבר המיקום הכללי של USS MASON (DDG 87) ו-M/V CENTRAL PARK. הטילים נחתו במפרץ עדן בערך עשרה מייל ימי מהספינות. USS MASON (DDG87), המהווה חלק מקבוצת Dwight D. Eisenhower Carrier Strike Group, סיימה את תגובתה לקריאת המצוקה M/V CENTRAL PARK בזמן שיגור הטילים. ללא נזק או פציעות מדווחות מכל כלי שיט במהלך תקרית זו. "אבטחת התחום הימי חיונית ליציבות האזורית", אמר גנרל מייקל אריק קורילה, מפקד USCENTCOM. "נמשיך לעבוד עם בעלי ברית ושותפים כדי להבטיח את הבטיחות והאבטחה של נתיבי שיט בינלאומיים".
תאילנד מדווחת כי 15 אזרחים תאילנדים עדיין מוחזקים בשבי בעזה, אנו ממשיכים לעשות את כל המאמצים כדי להבטיח את שחרורם בהקדם. כך או כך, ישראל קיבלה הלילה את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר בפעימה הרביעית.
צה"ל פעל הלילה במספר רב של מוקדים לביצוע מעצרים וסריקת שטח לאיתור אמצעי לחימה ותחמושת בנפות: רמאללה, שכם , ג'נין, מחנה הפליטים עקבת ג'אבר ביריחו אך עיקר העצורים היו בבני נעים מזרחית לחברון שם נעצרו כעשרים וחמישה חשודים בפעילות טרור. קצינים קוראים: "סינוואר מבין שגורלו כבר נחרץ"
11:35 בעקבות תלונה שהגיש חבר הכנסת צבי סוכות, המשטרה פתחה בחקירה נגד אחת ממשוחררות עסקת החטופים, בחשד שהסיתה לטרור עם שחרור מהכלא.
12:00 בהצהרה שפרסם ארגון הטרור חמאס, הוא הזהיר שלא "להתחקות אחרי המוג'האדין" שלהם. זאת ככל הנראה במטרה להרתיע את העזתים מלשתף פעולה ולמסור מידע לישראל על מחבלי החמאס.
12:35 ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג לטייקון אילון מאסק את זוועות ה-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה, בסיור שקיימו השניים עם הגעתו של מאסק ארצה.
14:35 לפי שעה, ארגון הטרור חמאס מעכב את הפעימה הרביעית של שחרור החטופים היום.
16:38 על פי סוכנות הידיעות רויטרס המצרים הודיעו רשמית שהשחרור יתקיים היום כסדרו. בנוסף, הפסקת האש תתארך ביומיים נוספים, בהם ישוחררו 20 חטופים נוספים ובתמורה ישוחררו 60 אסירים פלסטינים.
17:00 משרד החוץ הקטארי: "הושג הסכם להארכת ההפוגה ההומניטרית ביומיים נוספים"
17:30 נתניהו כבר אמר אמש כי ישראל מוכנה להאריך את ההפוגה בתמורה לשחרור של חטופים נוספים באותו מתווה - ההודעה של חמאס וקטאר היא בעצם החותמת להמשך הפסקת האש ביומיים נוספים לפחות.
18:40 הזרוע הצבאית של חמאס פירסמו לפני זמן קצר מכתב שכביכול כתבה להם דניאל אלוני לפני ששוחררה מהשבי - המכתב פורסם כבר כמעט בכל כלי התקשורת בארץ, אנחנו כמובן לא נפרסם את תוכנו. אין ספק שמדובר בכתב שדניאל אלוני אולצה לכתוב יום לפני ששוחררה.
19:00 הצלב האדום בדרכו לאסוף את 11 החטופים.
19:35 בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: פועלים להכנת רשימה חדשה של חטופים שמוחזקים בעזה כדי להאריך את הפסקת האש. חמאס רציני לגבי הארכתה, אך טרם הגענו להסכם סופי.
19:45 דובר צה"ל בערבית הודיע כי חמאס העביר חלק מהחטופים לפלגים אחרים בניהם גם משפחת ביבס.
19:52 ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום (שני) ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים. 
הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה. במקביל, 200 משאיות סיוע הומניטארי מועברות לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. משאיות הסיוע ההומניטארי מכילות מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.
19:57 11 החטופים נמצאים בידי הצלב האדום. בנוסף אליהם שוחררו עוד 6 אזרחים בעלי תעודת זהות זרה. כלל המשוחררים הערב הם בני קיבוץ ניר עוז.
20:52 דובר צה״ל - אנחנו מנהלים מתווה דרך מתווכים מסביב לשעון, שום דבר לא מתרחש עד שהוא קורה בפועל. ליבנו עם המשפחות. עשרות סרטונים של מחבלים מנופפים לשלום לא יסתירו את האכזריות של חמאס. גם משפחת ביבס, שמוחזקת בידי אחד הפלגים הפלסטיניים, נמצאת באחריות של חמאס
20:55 המשפחות מתירות לפרסם:
משפחת קוניו (שרון האמא ובנותיה אמה ויולי)
משפחת אנגל (קרינה האמא, הבנות מיקה ויובל)
חוזרות הביתה. שתי המשפחות מותירות אבות בשבי
21:59 הותר לפרסום אלו אזרחי ישראל ששוחררו היום:
שרון קוניו ושתי בנותיה אמה ויולי
קריאנה אנגל ברט ושתי בנותיה מיקה ויובל
איתן יהלומי
האחים ארז וסהר קלדרון
האחים אור ויגיל יעקב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה