בארץ

חרבות ברזל, היום ה-53: עשר החטופות הועברו לידי הצלב האדום

במהלך הלילה, אישרה הממשלה את הצעת התקציב לשנת 2023 שהביא שר האוצר, בגובה 30.3 מיליארד שקל. עשרת החטופות שהופיעו ברשימת השחרור שהעביר חמאס הועברו לידי הצלב האדום בדרכם לישראל. 
מערכת ice |  1
בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי שעסקת החטופים המקורית הושלמה וכשהפסקת האש הזמנית בין ישראל חמאס נמשכת, היום (שלישי) אמורה להתבצע פעימה נוספת של מסירת החטופים. צה"ל נערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-53, אך נמצאת בהפוגה ואחרי חשיפת המנהרות בשיפא, כרגע במערכת הביטחון דרוכים לקראת הימים הקרובים.
על פי הודעת לשכת ראש הממשלה: "התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר מחר. הרשימה נבדקת בשעה זו. הודעות נמסרות בשעה זו למשפחות", הכוונה היא שהפסקת האש כרגע נמשכת.
 



במהלך הלילה, אישרה הממשלה את הצעת התקציב לשנת 2023 שהביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, בגובה 30.3 מיליארד שקל. ההצעה כללה תיקון התקציב והוספת עשרות מיליארדים לצרכים הבטחוניים והאזרחיים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח את הביטחון לטווח הארוך של הישראלים והפלסטינים". בציוץ בחשבון הטוויטר כתב: "לא נוותר על העבודה למען המטרה שישראלים ופלסטינים יחיו באותה מידה של חופש".
08:30 מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום חמישי הקרוב - בפעם הרביעית מתחילת המלחמה. בלינקן ידון בהארכת הפסקת האש והכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה. בהודעת מחלקת המדינה נכתב כי הוא ידון גם בתוכניות "היום שאחרי" בעזה.
"יש לפעול בצעדים מוחשיים שיקדמו הקמת מדינה פלסטינית עתידית", צוין. מכאן ימשיך לוועידת האקלים של האו"ם בדובאי, אליה היה אמור להגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו - שביטל את הגעתו לנוכח המלחמה.
10:16 ירדן בירכה על הארכת הסכם הפסקת האש בתמורה לשחרור חטופים ביומיים נוספים. "אנו משבחים את המאמצים הדיפלומטיים של קטאר, מצרים וארצות הברית", נמסר.
11:11 בכיר תאילנדי יגיע הבוקר לישראל: סגן ראש הממשלה ושר החוץ של תאילנד יגיע לישראל הבוקר. הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אוריאל בוסו - יחד הם יבקרו את האזרחים התאילנדים ששוחררו לאחרונה מהשבי בעזה, ומאז שוהים בבית החולים אסף הרופא.
11:57 הרמטכ"ל הרצי הלוי, נפגש היום עם ראשי הרשויות בצפון ואמר להם כי הוא רואה חשיבות רבה לקשר בין צה"ל לשלטון המקומי. הוא התייחס לפינוי חלק מהתושבים בצפון ואמר כי זו הייתה החלטה קשה: "אני מלא הערכה לאופן שבו אתם מפגינים חוסן ואורך רוח, ומאפשרים לנו להילחם. אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה. זה שמונה שבועות לוחמי צה"ל ומפקדיו נלחמים בנחישות ומגינים על הבית. אנחנו נמשיך להילחם ומוכנים להתפתחויות בזירות נוספות, גם בצפון".
15:24 דובר צה"ל פרסם כי במהלך השעה האחרונה הופעלו שלושה מטעני נפץ בשני מקרים שונים, בצפון רצועת עזה, בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה. בנוסף, באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח.
כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי.
בשני המקרים, כוחות צה״ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.
17:00 הרמטכ"ל קיים הצהרה סביב המשך צה"ל מוכן היום להמשך לחימה. את ימי ההפוגה במסגרת המתווה אנחנו מנצלים ללמידה, לחיזוק המוכנות ולאישור התכניות המבצעיות להמשך.
17:24 הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים אשר נפלו ב-7 באוקטובר. סמ״ר תומר יעקב אחימס , בן 20 מלהבים, סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן וסמל שקד דהן, בן 19 מעפולה.
20:21 עשר החטופות שהופיעו ברשימת החטופים הועברו ממחבלי חמאס לידיהם של אנשים הצלב האדום ולאחר מכן יעשו את דרכם למעבר כרם שלום. בנוסף ל- 10 הישראליות, הצלב האדום דיווח על שני חטופים נוספים בעלי אזרחות זרה שהועברו לידיהם.
החטופות שהועברו לידי הצלב האדום הן תמר מצגר, דיצה הימן, נורלין בבדילה, עדה שגיא, אופליה אדית רויטמן, רימון קירשט, מירב טל, גבריאלה ליימברג, מיאה ליימברג וקלרה מרמן

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראשי מערכת הביטחון מסכנים ביודעין את אזרחי ישראל וחיילי
    לעולם לא עוד 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשי מערכת הביטחון מסכנים ביודעין את אזרחי ישראל וחיילי צה"ל !!! * למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיילי צה''ל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטענים, צלפים ,RPG נגד טנקים, רחפנים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה. * זה מה ששלח לי קצין בעזה : תעשי טובה תעלי לרשתות שחזרתי לצפון הרצועה המדינה משחקת לנו בחיים זורקים עלינו מטענים, צוות של חיילים נפגעו , לא נותנים לנו אישור לירות, אזרחים מסתובבים לידינו ביניהם אנשי חמאס, הפלג האסלאמי, ונשי הג'יהאד הם מכינים לנו לחיילים מכה רצינית אנחנו רואים אותם מניחים מטענים, ומהפיקוד אין לנו אישור לעשות כלום. יורים עלינו אנחנו מחזירים אש לאותו כיוון ירי מעבר לזה הם מתמקמים עם צלפים הם מילכדו את כל האזור במטענים אנחנו עם המודיעין יודעים כל מי שמשתתף בלחימה אך הידיים שלנו קשורות שתדעי כל העניין של הפסקת האש זה לא השבויים אלא זה עניין *שהם מתארגנים* והם מסתובבים חופשי
    סגור