תקשורת ומדיה

מתוך הכלא הרוסי: זה הפרס היוקרתי בו זכה מתנגד המשטר

פרס פוליצר הוענק לקארה מורזה, מבקר פומבי של שלטון פוטין המרצה עונש מאסר של 25 שנה. פעיל זכויות האדם כתב תורים לוושינגטון פוסט במהלך שהותו במושבת העונשין, בהם המשיך לקרוא לכינון משטר דמוקרטי בארצו
מערכת ice | 
כלא (צילום unsplash)
מתנגד משטר הקרמלין ופעיל זכויות האדם, קארה מורזה, זכה בפרס פוליצר עבור התורים שפרסם מתוך הכלא הרוסי. אתמול (שני) פורסמה רשימת הזוכים בפרסי הפוליצר, המוענקים בתחומים עיתונאיים שונים. בין הזוכים בפרס גם צוות הניו-יורק טיימס הכולל עיתונאי ישראלי. מורזה הוא מבקר פומבי של שלטון פוטין, הוא נעצר לאחר שביקר את הפלישה הרוסית לאוקראינה, ומרצה כעת עונש מאסר של 25 שנה. 
תוריו של מורזה פורסמו בוושינגטון פוסט וכוללים קריאות כנגד פוטין ובקשה להתערבות עולמית בתקווה לשלטון דמוקרטי ברוסיה. מורזה נעצר לאחר ראיון עם רשת CNN בו ביקר את התנהלות המשטר הרוסי כנגד מתנגדיו. הוא נעצר זמן קצר לאחר מכן באשמת חוסר ציות לפקודות משטרה. האישומים נגדו כללו בגידה והפצת חדשות שקריות בנוגע למלחמה באוקראינה. רוסיה אסרה ביקורת כלפי הצבא לאחר פלישתה לאוקראינה בשנת 2022. מורזה מרצה את עונשו ב"מושבת עונשין קפדנית", כך על-פי השופט שגזר את דינו.
 
מורזה הוא מבקר וותיק של פוטין, ועל-פי הדיווחים הוא שרד שני ניסיונות הרעלה בעבר. מוקדם יותר השנה התפרסם כי מתנגד משטר רוסי נוסף, אלכסיי נבלני, מת בכלא הרוסי. בהודעה על קבלת הפרס נכתב כי תוריו של מורזה מרגשים מאוד ונכתבו תחת "איום אישי כבד". אשתו הודתה לוושינגטון פוסט על האפשרות להשמיע את קולו של בעלה והביעה צער על כך שהוא לא יוכל להיות נוכח בעת קבלת הפרס היוקרתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה