תקשורת ומדיה

לחץ פיזי מתון: כרוזים נגד מפקד משטרת ירושלים שולבו באייטמים - הכתבים נחקרו

יקי אדמקר מ'בחדרי חרדים' וישי כהן מ'כיכר השבת', נחקרו במטרה להוציא מהם מידע על זהות הקיצונים שפרסמו את הכרוזים נגד ניצב ניסו שחם
העיתונאים החרדים יקי אדמקר מאתר \'בחדרי חרדים\' וישי כהן מ\'כיכר השבת\', נחקרו היום (יום ה\') במשטרה - כך נודע לאייס. מטרת החקירה הייתה לחשוף את שמותיהם של מי שבימים האחרונים הפיצו ברשת כרוזים שמשווים בין מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, לבין אדולף היטלר. הבעיה: ההגעה לעיתונאים דווקא הייתה בשל פרסומיהם של הכרוזים כחלק מכתבות שהעלו באתריהם, ובעיה גדולה אף יותר - הכתבות האמורות, כך לפחות נראה, היו אינפורמטיביות לחלוטין .
כפי שנודע לאייס, אדמקר וכהן הגיעו למשרדי יחב\"ל רחובות בשעות הבוקר ונחקרו במשך 3 שעות וחצי, כשהחוקרים מנסים שוב ושוב להוציא מהם את שמותיהם של המפיצים. משנכשלו בכך, החוקרים ניסו להגיע לשמותיהם של אלה שמסרו את המידע על הכרוזים, אלא שהעיתונאים השתמשו בזכותם לחיסיון מקורות וסרבו לדבר. במהלך הדברים השוטרים אף האשימו את ה-2 בכך שהם שותפים לעבירה שבהפצה וכשסיימו, אמרו להם כי ההליך יימשך.
עיתונאים חרדים וחילונים הגיבו בזעזוע על דבר החקירה ואחד מהם אף אמר לאייס: \"מאחר שאין למשטרה מש\"תפים בתוך הציבור החרדי הכללי, היא מרגישה חסרת אונים ולכן פונה לעיתונאים וחוקרת אותם\".
יצוין כי 2 האתרים שבהם עובדים אדמקר וכהן אינם היחידים שפרסמו כתבות אודות הכרוזים בליווי התמונות. בין האתרים נמנים nrg מעריב, ynet, ו-mako. בתגובה לכתבה אמר יקי אדמקר לאייס, כי אין לו אפשרות להתייחס לפרטי החקירה מהחשש לשיבוש הליכיה, אך הוסיף \"בושה שבמדינת ישראל חוקרים עיתונאים שעושים את עבודתם נאמנה\".
ישי כהן, מאתר \'כיכר השבת\' אמר לאייס: \"אני לא יודע אם לצחוק או לבכות כשאני שומע את החשדות שבגינם חקרו אותי. לעצם החקירה לא אוכל להתייחס אך תמוה בעיני שדווקא אנחנו, חרדים, זומנו לחקירה בעוד שעניין הפשקווילים נחשף באתרים רבים נוספים. שיתפתי פעולה עם החוקרים והם התייחסו אלי בצורה מצוינת. עוד אומר שהידיעה באתר \'כיכר השבת\' עלתה כידיעה חדשותית לכל דבר. חבל שהגענו למצב שבו עיתונאים נחקרים על ידיעות שפרסמו\".
את תגובת המשטרה על הדברים לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה