תקשורת ומדיה

מוטי מורל מאשים: לא האינטרנט הפיל את שוק העיתונות - אלא 'ישראל היום'

טען בפאנל על מצב העיתונות כי אין ירידה במספר הקוראים, אלא החינמון שינה את החלוקה. חן קוטס מ'מעריב': "לא עשינו עיתונות טובה, הציבור ברח מאיתנו"
מוטי מורל (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
שוב מונפת אצבע לעברו של \'ישראל היום\' - שאשם לכאורה במצבו של שוק העיתונות. יועץ התקשורת והאסטרטגיה מוטי מורל מאשים את החינמון של שלדון אדלסון במצבו של שוק הפרינט הישראלי, וטוען כי דווקא מספר קוראי העיתונים לא פחת בצורה משמעותית.
בפאנל \'המאבק על הבית - מדריך איך להיאבק להצלת העיתונים\' בכנס אילת לעיתונות, שהחל היום (יום א\') במלון הרודס, אמר מורל כי מעבר \"האינטרנט אינו האשם היחידי במצבם של העיתונים, אלא ישנו גורם נוסף לקריסת העיתונות - ישראל היום. אתם יודעים כמה עיניים קוראות את \'ישראל היום\' בכל יום? המספר של הקוראים לא ירד באופן דרמטי\". לדבריו, הציבור ימשיך לקרוא עיתון נייר משום ש\"אנשים לא סובלים לקרוא על המסך, העיתונות לא נעלמת, זה רק מתחלק אחרת\".
הפרשן והכתב הכלכלי של \'מעריב\', יהודה שרוני, מאמין כי אתרי האינטרנט לא יכולים להוות תחרות לעיתון פרינט. \"עיתונות מעמידה לראשות הקוראים נושאים חשובים יותר, מעמיקים יותר\", אמר, \"זה לא רק להקליק ולהמשיך הלאה. העיתונות גורמת לשינוי סדר היום\".
על המצב אליו נקלע עיתון הבית שלו, אמר שרוני: \"במעריב, כשעמדה אפשרות לסגירת העיתון, קיבלנו חיבוק מהקוראים והמפרסמים ובמידה רבה ממקבלי ההחלטות. זה כלי תקשורת מהחשובים במדינת ישראל. כל מי שחרד למדינה, לשיח הציבורי, חושב שכל עיתון ימשיך לפעול\".
על כך ענה מנחה הפאנל, איש התקשורת משה שלונסקי: אבל בישראל כבר נסגרו עיתונים, \'חדשות\', \'על המשמר\', \'העולם הזה\'\". \"נכון\", הודה שרוני, \"אבל העיתונים שנסגרו נסמכו על מקור מימון אחד, וזו הסיבה שהם נסגרו, והמדינה לא נסערה\".
העיתונאית חן קוטס-בר, סיפרה בהתרגשות על מה שעברו היא וחבריה לעיתון \'מעריב\' בחודשים האחרונים: \"בהפגנה הראשונה שעשינו בסוף אוגוסט, אמרתי לעצמי שאם לא יסגרו את מעריב ואני אפוטר, אחיה עם זה\", אמרה כשקולה רועד, \"ביום שלישי ישנה אפשרות שאקבל מכתב פיטורים, אבל מעריב עצמו שרד, אז זה בסדר\".
קוטס הוסיפה: \"הידרדרנו כ לא עשינו עיתונות מספיק טובה. הכתיבה ירדה באיכות שלה וירינו לעצמנו ברגל. לכן אין לנו על מה להתלונן כשהציבור ברח מאיתנו. לא עשינו עיתונות טובה\". על כך ענה יועץ התקשורת רוני רימון: \"תפסיקו להאשים את עצמכם. זה קשור למצב הדמוגרפי, הצעירים עזבו את העיתונות\".
מורל הפנה אצבע מאשימה גם לעברו של אחד המשתתפים בפאנל, איציק אלרוב, שהחל את המאבק על מחירי הקוטג\'. \"משה כחלון הוריד את מחירי הסלולר, אלרוב הוריד את מחירי הקוטג\', ושניהם אחראים למצב התקשורת הישראלית. חברות הסלולאר, שהיו המפרסמות הגדולות ביותר, הפסיקו לפרסם\".
שרוני התייחס למהלך אותו בחנו אנשי ועד העיתונאים של \'מעריב\': \"זה נשמע רומנטי, אבל מבחינה כלכלית - לא ניתן להרים עיתון שנשען על כספי עיתונאים\".
אז יש פיתרון?
רימון הציע לקהל פיתרונות שלדבריו עשוי להציל את שוק התקשורת. \"יש חשיבות לתקשורת המסורתית הכתובה. הפתרונות הולכים לרוחב, ואף אחד לא יוכל להתעסק בתכנים. יש פה סתירה בין האינטרסים של הפוליטיקאים שהאינטרס שלהם היא שהעיתונות המסורתית לא תישמר, אבל טובת המדינה היא שהיא תישמר\".
ההצעות הן: \"כל תלמיד בבית ספר יסודי עד תיכון יקבל פעם בשבוע עיתון יומי שיעלה למדינה שקל אחד. כתוצאה מכך ההכנסות מפרסום יגדלו בגלל הגידול בתפוצה. כמו כן, כל חייל בשירות חובה יקבל עיתון שהצבא ישלם עליו שקל. מדובר בהוצאה של כ-25 מיליון שקלים בשנה. בנוסף, כל עובד מדינה חדשה שהתקבל לשירות הציבורי, בשנה הראשונה שלו כעובד חדש יקבל עיתון חינם. יש 50 אלף עובדי מדינה - זה לא הרבה כסף\".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    יועץ טמבל.
    z-7. 11/2012/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר ביועץ טמבל שחי בהזיות ולא פלא שקדימה לקחה אותו מתאים להם שניהם לא עוברים את אחוז החסימה.
    סגור
  • 12.
    מורל מקשקש חן קוטס מכמירה
    יואב הרטום 11/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע מורל,איש פוליטי בעצם עשייתו, מאשים את ישראל היום כאחראי למצב העיתונים. ישראל היום הוכיח כי חינמון יכול להיות בעל תפוצה בלתי רגילה הודות לפרסומת שהוא זוכה בה. זו דרך פתוחה גם בפני העתונים האחרים. הם לא ניצלו אותה זולת ייעות אחרונות שמ]יץ 100000 גליונות חינם ( מורל לא ידע זאת?) מי שאשם במצב העיתונים, הוא מה שאמרה חן קוטס: העיתונות הדרדרה. נעשתה בלתי אמינה. הארץ גורס קו פרו פלשתינאי ולא ישראלי. ידיעות אחרונות שכח את המושג של אתיקה ואמת עתונאית ונעשה תוך מחשבה שהקורא מטומטם ומאמין שעליו להיות קרבן של להפצת שנאה נגד המשטר. זאת בראשות העיתונאים הקשישים שזקנתם מביישת את צעירותם נחום מרנע וסימה הקדמונית הארץ ידיעות אחרונות ערוץ 10 שייכים לטייקונים שרצו לעשות כסף. האמת העיתונאית מהם והלאה גם אם קיים לכאורה עלה תאנה ששמו מועצת עיתונות
    סגור
  • 11.
    עם יועץ כזה,מופז לא צריך אוייב. (ל"ת)
    גיל 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    עיתונאינו החביבים, הרווחתם את זה ביושר !
    מנחם 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטי מורל.:. "ישראל היום" הפילה את שוק העיתונות... ומה כל כך רע בזה ? מה רע בכך שבא עיתון מעולה מעניין ואמין.. כן אמין.. ומגרש את כל העיתונות הרעה והעיתונאים הרעים שחגגו פה יותר מידי שנים ? דוגמא לעיתונאים רעים קבלנו רק בשבוע האחרון כשאחד אמנון אברמוביץ אץ רץ למיקרופון הקרוב , איך לא, בערוץ 2, ובעודו מתנשף הפריח את הנפיחה התורנית בדבר הסכם סודי לרוטציה בין ליברמן ונתניהו. אף אחד מעמיתיו לא הוריד נבוט על ראשו. האיש עצמו לא טרח לבוא ולהתנצל בפני קוראיו/מאזיניו/לקוחותיו על הלוקש הארוך שמכר להם בלי למצמץ. וזה לא ארוע יוצא דופן בקרב ברנז'אינו. כאלה יש אלפים. אז מה לכם כי תלינו שלקוחותיכם נטשו אתכם לאנחות. אילו טייס או מהנדס היה שוגה באופן בוטה כל כך היה מפוטר תוך שניה. מישהו ראה את מכתב הפיטורין של אברמוביץ' ?
    סגור
  • 9.
    גם בזה אשם ישראל היום?
    נוני 11/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4294012,00.html
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    ריח הכסף העתידי
    דוד 11/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרוב לודאי שמוטי מורל חש באפו ריח של דמים לכן יוצא במתקפה על החינמון "ישראל היום" לידיעתך מורל לו גם לו שילמו עיתון הארץ או מעריב ובודאי ידיעות על מנת לעיין בהם הייתי מוותר על התענוג המפוקפק. וגם דגים לא הייתי עוטף בהם על מנת לא להרעילם.
    סגור
  • 7.
    חן קוטס בר, יפה שתיארת את הכתבות שלך
    הכובען המטורף 11/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלק גדול מהכתבות שלך, שהיו בעצם עבודה בשירות דובר צה"ל, באמת דרדרו את העיתון בצורה קשה, אבל היו לא מעט עיתונאים שלמרות התנאים הקשים המשיכו לעשות עבודה עיתונאית אמיתית ולא להיות השליחים הנאמנים של דובר צה,ל ושל נציגיו עלי אדמות, קוטס בר ונטע ליבנה.
    סגור
  • 6.
    חן קוטס בר, אני מסיר את הכובע בפנייך.
    חוטא בכתיבה 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד על האומץ והיושרה הפנימית. למרבה הצער את כ"כ צודקת. כבעל טור(לא פופולארי במיוחד) אני מרגיש זאת כבר כמה שנים. הקולגות שלנו למרבה הצער הוציאו שם רע למקצוע. לא תמיד באשמתם, אבל הם התמסרו לכך בהנאה מוגזמת בד"כ. עצוב.
    סגור
  • 5.
    האיכות יורדת בכל דבר שביבי מעורב בו
    ישראל היום ולא מחר 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתושבי ישראל יפסיקו את הבדיחה הגרועה הזאת. האיש מחסל לאט לאט את ישראל הישנה והטובה
    סגור
  • תגיד, השתגעת?
    תמה 11/2012/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שייך ביבי למצבם של העתינוים? מאיפה את ממציא את השנאה הזו.
    סגור
  • 4.
    קוטס בר מתלוננת על איכות?
    דו"צ 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת לא העיתונאית שחלק גדול מהסיפורים שלה מגיעים מדובר צה"ל? זאת אכן לא איכות אלא סתם עבודת דוברות. אולי בן צבי באמצעות עורכים סבירים יפסיק עם המנהג הנלוז הזה של סיפורי דו"צ ואז איכות הכתיבה בעיתון אכן תעלה.או במלים אחרות: במקום לחרטט על איכות פשוט תנסי לעשות איכות.
    סגור
  • 3.
    משהו על הבדיחה שהוא עשה למופז יש לו להגיד? (ל"ת)
    סוסו 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תפסיקו להאשים את ישראל היום ותתקדמו. בכל...
    אחד ש... 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם יש חינמונים. הדפוס מת ולאט לאט התקציבים עוברים לדיגיטאל. במקום לבכות תבנו אפליקציה כמו של ישראל היום או בלייזר ותגבו כסף על תוכן משלים. גם קודאק וטאוור רקורדס בכו עד שנסגרו. הגופה שקוראים לה דפוס נאכלת, תתקדמו... עיתונאים רגילים להאשים את העולם אבל לא יודעים לקבל החלטות(לטוב או לרע) ולהתקדם עם הזמן. תעברו לאינטרנט או לכנסת רק תפסיקו לבכות.
    סגור
  • 1.
    צודק!! (ל"ת)
    גלי . ג 11/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור