תקשורת ומדיה

בגלל טעות של המשטרה: כלי תקשורת דיווחו על פטירתו של נער שנפגע בתאונה

דוברת מחוז מרכז דיווחה על פטירת נהוראי דנינו שנפגע לפני מס' ימים. ב-ynet, רשת ב', גל"צ, נענע10 וערוץ 7 מיהרו לפרסם את הידיעה, ואח"כ להסירה
נהוראי דנינו (באדיבות המשפחה) (צילום באדיבות המשפחה)
דיווח מוטעה של המשטרה, שלא הוצלב על ידי גורמים רשמיים נוספים, הוביל לפני שעה קלה (יום א\') לפרסום שגוי בשלל גופי תקשורת, בהם ynet, קול ישראל, גל\"צ, נענע10 וערוץ 7, על מותו של נער שנפגע בתאונה עם רכב באגי בחולות יבנה. כעבור דקות לא ארוכות, הוסרה הידיעה מאתרי האינטרנט השונים.
ביום רביעי שעבר נהג הנער נהוראי דנינו בן ה-13 בבאגי במסגרת צילומים לקליפ בר המצווה שלו. הוא התהפך עם הרכב, הועבר במצב אנוש לבית החולים שיבא תל השומר, ומאז חלה הידרדרות במצבו.
הבוקר בשעה 10:36 דוברת מחוז המרכז, רב-פקד הילה חמו, הודיעה לכתבי המשטרה באמצעות קבוצת הווטסאפ המשותפת, כי \"בהמשך לתאונת טרקטורון ביבנה הילד נהוראי דנינו נפטור בבית החולים הבוקר\". יש לציין כי ההודעה לא שוגרה לכלל הכתבים באמצעות הביפר. כעבור 24 דקות כתב אחד הכתבים בתגובה: \"בתל השומר אומרים שהוא לא נפטר. אז מה נכון?\". על כך ענתה חמו כעבור דקה: \"מיד בודקת שוב\".
ב-11:09 כתבה חמו בקבוצת הווטסאפ: \"המתינו עם הדיווח. כבר אעדכן שוב\". כעבור עוד כמה דקות, כתבה חמו: \"מדובר בטעות. בוועדה שהתקיימה בבית החולים נקבע כי הילד נמצא במצב מוות מוחי והם ממליצים לנתקו מן המכשירים. ההורים טרם החליטו על צעדם אך התחנה עודכנה ובעקבות כך אני ואז אתם. אי לכך אני מצטערת על הטעות וממתינה לאישור רשמי של בית החולים\".
ביומן הצהריים של רשת ב\' ניסו להסביר את מקור הטעות. ב-ynet פרסמו לפני דקות אחדות מבזק נו נכתב ש\"המשטרה הפיצה הודעה מוטעית לפיה נהוראי דנינו.. מת מפצעיו במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בהמשך תיקנה המשטרה את עצמה והתנצלה\".
לאייס נודע עוד כי בעקבות הפרסום המוטעה של המשטרה, נפגש מפקד משטרת יבנה עם בני משפחתו של הנער, והתנצל על הפרסום.
מבית החולים תל השומר נמסר לאייס: \"אנחנו לא הוצאנו דבר למשטרה, ולא לגבי מוות קריטי. מצבו קריטי\". את תגובתה של הילה חמו לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הנער נפטר לצערנו. יהי זכרו ברוך (ל"ת)
    גלעד 04/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ככה זה שהמשטרה מלאה הדוברים אהבלים שרצים לספר
    Ruti 03/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחברה. אין שכל, איןמדאגות
    סגור
  • 1.
    מוות מוחי הוא מוות לכל דבר
    י.ג 03/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנחומים למשפחה. הלוואי שיצליחו לגלות גדולת נפש ולתרום את איבריו.
    סגור