תקשורת ומדיה

הדס שטייף תוקפת את 'חדשות 2': "הם פושעים כי אפשרו לרוזן להמשיך לפעול"

בפסטיבל 'שובר מסך' יצאה שטייף ב"אני מאשים" נגד התקשורת ומנהליה, שלא פעלו כשידעו על מעשיו של רוזן. 'חדשות 2': "אנו היחידים שפעלו בנושא"
הדס שטייף, היום בפסטיבל שובר מסך (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הדס שטייף הפנתה היום (יום ג\') אצבע מאשימה כלפי חברת החדשות של ערוץ 2, והגדירה את בכיריה כ\"פושעים\", וזאת משום שבחברה \"הייתה תלונה הוא פוטר\", אבל לדבריה הפרשה לא זכתה לפרסום, ובכך \"אפשרו לו להמשיך לפעול\".
את הדברים אמרה שטייף בראיון אחד על אחד עם טל ברמן, במסגרת פסטיבל הטלוויזיה \'שובר מסך\' של המכללה האקדמית עמק יזרעאל. הראיון זה אורגן ממש בימים האחרונים, עם התפוצצותה של פרשת עמנואל רוזן.
שטייף הרבתה להתייחס לקשר השתיקה בתקשורת, לגבי מעשיו של רוזן ושל אישים אחרים. \"אתה נחשף לתופעה קשה של אנשי תקשורת שידעו ושתקו שנים\", אמרה. \"ישבו אנשים מול מיקרופון ומצלמות ודיברו, ודיברו, וראיינו נפגעות תקיפה מינית, אבל זה קרה אצלם בבית. מה הם עשו בזה? הם הפקירו נשים אחרות\".
המהלך שהוביל לגילוי הפרטים באתר \'הארץ\' ועל ידי שטייף, היה מאמר שפרסמה שטייף לפני מספר חודשים באתר ONLIFE, בו ציינה כי היא מודעת לתופעה זו ולאנשי תקשורת ספציפיים. לדבריה, המאמר לא זכה להתייחסות בקרב הקולגות, למעט אייטם קצר ב\'צינור לילה\' בערוץ 10, אבל אז החלו לזרום עדויות נוספות של נשים. \"הגיעו כל יום עדויות, אבל עם עמנואל רוזן זה היה בלתי נגמר, בלתי נתפס מספר העדויות\", סיפרה.
ברמן סיפר לשטייף ולקהל, כי כאשר עבד בעבר ברדיו תל אביב, וכעת ברדיו 99FM, מקומות עבודה בהם עבד בעבר רוזן, הוא נחשף אף הוא לסיפורים על רוזן. \"תמיד היה דיבורים סביבו\", סיפר. \"על מישהו שמתחיל כמעט באופן אובססיבי עם כל מה שזז. הלכה והצטיירה דמות של מישהו מגעיל, סליזי, סוטה, דוחה, אבל אף פעם לא דובר על משהו אלים\".
על כך הגיבה שטייף: \"הבן אדם אנס, ואני לא אומרת את זה \'על פי החשד\'. הבן אדם הטריד מילולית, זו הטרדה מינית. כשבן אדם מגיע לבית של בחורה, פותח תא הדלת, נכנס ומתנפל עליה, זו הטרדה, זה אונס. אומרים לי לא על פי החשד? שיבוא ויתבע אותי. אני מכירה הרבה כאלה שמוגדרים \'חפים מפשע\' ואני יודעת מה הם עשו. הגיע הזמן שגם זה יפסק\".
לדבריו של ברמן כי במהלך הזה הרסו את חייו של רוזן, ענתה שטייף בזעם: \"הרסנו לו את החיים? הוא הרס לעצמו. את המשפחה שלו, את החברים שלו, את הקריירה שלו. עמנואל רוזן לא לבד, אולי לא בכמויות שלו, אבל יש אחרים. אני עובדת על זה, שהם לא יישנו בלילה. זה נוגע אליי כי זה קרה גם לי. כשהייתי חיילת, כשהייתי דיילת. כשעשיתי בייביסיטר הגבר שליווה אותי הביתה נגע בי\".
מ\'חדשות 2\' נמסר לגבי דבריה של שטייף: \"חדשות ערוץ 2 הוא גוף התקשורת היחיד שפעל בעניין זה. העניין נשמר בדיסקרטיות לאור בקשתה המפורשת של המתלוננת ובהתאם להוראות החוק. נראה לנו שכיבוד זכויותיה של המתלוננת חשוב יותר מכותרת צעקנית של הדס שטייף\".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    בדס שטייף
    אורנה 05/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא עתונאית מצויינת ואמיצה ואני מסכימה עם כל הטענות שלה, וכל ההתנפלויות הנבזיות עליה לא יעזרו לשותקיפ ובוודאי ובוודאי לא לעמנואל רוזן.
    סגור
  • 10.
    שטייף וסרגוסטי מנסות לסחוט את התפוז
    נסיך קטן 05/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רדיפת הפרסום של שתי אלה מבחילה אותי ומעוררת סלידה.
    סגור
  • 9.
    הדס שטייף - החלטורה העיתונאית במיטבה
    סטודנט בקורס של הדס 05/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדס שטייף היא מסוג האנשים שההתקדמות שלהם בנוף התקשורתי צריכה להיחקר. מלאה חשיבות עצמית מגוחכת, בטוחה שכל ידיעה שהיא מקריאה מהביפר מזכה אותה בפוליצר. בתור סטודנט שעבר תחת קורס רדיו שהיא מעבירה אני יכול להגיד לכם שמדובר בחובבנות לשמה, מפארת את שמה בכל משפט שני ולא תורמת דבר מ"הידע" שלה. הנסיון שלה להשיג פרסום על גבי הידיעה החמה של היום הוא לא פחות מפופוליזם עלוב. שלא תטעו אני הראשון לסלוד ממר רוזן וההתנהגות הגועלית שלו, אבל ניצול הרגע של גברת שטייף הוא מטריד ומעורר תהיות לגבי הכוונות שלה, במיוחד לאור העובדה שהחזיקה במידע הזה כל השנים (מטיל את זה בספק אבל מילא). ובנימה אישית, הקול שלה בלתי נסבל!
    סגור
  • 8.
    הדס מה זה מכוערת (ל"ת)
    פדרו 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שטייף לא מאמינה לך שמישהו נגע בך
    אסנת 05/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטייף נתנייתית עם אף ענק ועיניים קטנות וחזה קטן. אף גבר לא היה רוצה לגעת בה. היא צריכה תשומת לב. באתר שלה יש תמונות מעריצות שלה עצמה והאתר נפתח בשיר הילדה הכי יפה בגן שזו כביכול שטייף... פשוט פאתטית!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    שטייף יודעת על עוד אנס מחדשות 2 ולא מספרת (ל"ת)
    חן 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שטייף-אמיצה. רק בזכותה הסוטים רועדים כבר
    לילי 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו. כל הכבוד לה. בזכותה הילדות של היום לא יסבלו מהטרדות של בכירים סוטים.בצבא ובעבודה ובבית הספר.הם פשוט יפחדו. ועל כך צריך לומר לה תודה. בשם כל הנשים המבוגרות ובמיוחד הנערות והילדות. כל הכבוד לתא העיתונאיות. אל תשימו לב למגיבים כאן - מדובר בסוטים שפשוט מפחדים שהרבה תיבות פנדורה יפתחו לרווחה.
    סגור
  • 5.
    גברת שטייף הגזמת!
    ענבל 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו אני צריכה לשקלל את הנתונים שהובאו בפני הנהלת חדשות 2 ובהם צעירה מתלוננת שלא מעוניינת להגיש תלונה, לצד הסכמה של הכתב לסיים את תפקידו בחברה. זו החלטה מתקבלת על הדעת, הגיונית ואחראית מספיק. באותה מידה שבה את מאשימה את חדשות 2 בפשע, אפשר להאשים גם אותך שהיית מודעת לתלונות ולא פעלת כבר לפני שנים ובכך לא מנעת את המשך פשיעתו. בואי נירגע ונשרטט שוב מי פעל פה לטובת המתלוננת,התחשב ברצונה וברגישויותיה ומי פגע בה.
    סגור
  • 4.
    אם את יודעת על עוד אנשים אז תדברי תתחילי ל...
    משה 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להצביע על אותם אנשים שפוגעים ולא נענשים בהצלחה
    סגור
  • 3.
    תחרות בין שטייף לסרגוסטי
    צלול 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחרות עזה בין שטייף לסרגוסטי: מי זוכה בפרסום רב יותר מהפרשה הזניחה והלא חשובה הזו. בינתיים שטייף מובילה, יאללה סרגוסטי תראי לה מה זה.
    סגור
  • ראוי היה לגבות עדויות בערוץ 1
    בן יהודה 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מהחברה הטובים ראוים להשאל קצת תחקיר והשלל יהיה רב
    סגור
  • 2.
    ומה עם כל יפי הנפש בערוץ 10??שקיבלו אותו אחרי (ל"ת)
    תומר 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אובססיבית משהו...כנראה דרך על יבלת (ל"ת)
    צביקה 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ה"עיתונאית" מצאה גל פרסום ענק לגלוש עליו...
    אחד שיודע 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי לקרוא למי שמקריא הודעות דוברות של משטרת ישראל "עיתונאית" זה פשע לא פחות מהמעשים של מר רוזן
    סגור