תקשורת ומדיה

גוש שלום הסירה העתירה נגד גלי ישראל: עכשיו מתחיל קרב הגרסאות מי ניצח

גוש שלום נגד "זליגת שידורים" לתחומי הקו הירוק, גלי ישראל טוענת לרדיפה, המדינה הצהירה כי הליקויים מטופלים, וביהמ"ש מבקר את העתירה
DELETE (צילום אלכסנדר כץ)
תנועת גוש שלום הסירה אתמול (יום ד\') את העתירה שהגישה לבג\"צ נגד תחנת הרדיו \'גלי ישראל\', שנה לאחר שהוגשה, וזאת בהמלצת בית המשפט. לצד זאת - וכשהתברר כי חלק מסעיפי העתירה טופלו ואחרים נמצאים בטיפול המדינה - בית המשפט מתח ביקורת על העתירה של גוש שלום.
כפי שפורסם באייס, בעתירה שהגישה בחודש אפריל 2012 , דרשה גוש שלום כי שידורי \'גלי ישראל\' - תחנה הפועלת בזיכיון הרשות השנייה ומיועדת לקהל המתנחלים ביהודה ושומרון - תוגבל אך ורק לתחומים אלו. העתירה הוגשה נגד התחנה, משרד התקשורת, הרשות השנייה והרשות השנייה ביהודה ושומרון. בעתירה טענו עורכי הדין גבי לסקי ונרי רמתי, כי גבולות השידור שלה הם \"לתושבים היהודים באזור יהודה ושומרון\" בלבד, אולם בשונה מתחנות רדיו אזוריות אחרות הפועלות בתחומי הקו הירוק ומוגבלות לאזור גיאוגרפי אחד בלבד, הוקצו לתחנת גלי ישראל גם 2 תדרי שידור נוספים המיועדים לשידור בגוש דן ובדרום הארץ - בניגוד לתנאי הזיכיון וללא סמכות חוקית. בעתירה טענה גוש שלום כי למרות פניות מרובות אל שר התקשורת והרשות השנייה, גופי הרגולציה \"לא נקפו אצבע לשינוי המצב, ונמנעו מאכיפת החוק והנהלים שנקבעו על ידי משרד התקשורת עצמו\".
בעתירה ביקשה גוש שלום מבית המשפט \"לעצור את הניסיון להכשיר את הקמתה של תחנה ארצית אידיאולוגית ללא דיון ציבורי וללא החלטה מפורשת של המחוקק וזאת באמצעים טכניים ותוך התעלמות ודריסה בוטה של החוק\".
אתמול הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט הודעה מעודכנת לגבי התנהלותה מול \'גלי ישראל\', ונחי בן אור, סגן בכיר בפרקליטות המדינה, פירט שורה של צעדים שהמדינה נקטה כדי למנוע \"זליגה\" של שידורי גלי ישראל אל תחומי הקו הירוק, שאינם נכללים באזור הזיכיון שניתן לה. בן היתר ציין בן אור כי פעילותו של משדר זמני באתר איתנים שבהרי ירושלים, כבר הופסקה, ואילו לגבי משדר בהר ברכה, המדינה נמצאת בהתנהלות מול התחנה.
במצב העניינים, הדיון בפני השופטים מרים נאור, חנן מלצר ואורי שוהם, התנהל אתמול לא יותר מ-5 דקות. במסגרת זמן קצרה זו, נזפה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופטת נאור, בגוש שלום, כשאמרה כי \"הרושם הוא שהחלטתם להכריז מלחמת חורמה מן הגורן ומן היקב\". השופטת נאור תהתה גם האם \"לא הגיע הרגע להגיד עד כאן?\" והוסיפה כי \"אתם גוררים אותנו שלא ברצוננו ושלא בטובתנו לאיזה משהו שהוא כולו פוליטיקה ואנחנו לא רוצים להיות שם\". נאור המליצה לבא כוחה של העותרת, עו\"ד גבי לסקי, למשוך את עתירתה, ודחו את בקשת גוש שלום לקבל \"הודעה מעדכנת\" בעוד 3 חודשים.
מרדיו גלי ישראל נמסר: \"הטענה כי ישנה רדיפה של ארגוני השמאל ובראשם גוש שלום, קיבלה היום חותמת של בית המשפט העליון. אנחנו נמשיך לעשות רדיו טוב, ישראלי וציוני, נמשיך לאהוב את מדינת ישראל ונמשיך להיאבק על זכותנו להוביל עיתונות שונה, שאינה מיישרת קו עם המקהלה המתוזמרת של התקשורת בישראל\".
דובר גוש שלום אדם קלר, מסר כי \"הצלחנו לחשוף ולמנוע את הטריקים והשטיקים בהם השתמשו אנשי רדיו המתנחלים כדי לנסות \'לזלוג\' מחוץ לתחומי הזיכיון ולהפוך בדלת האחורית לתחנה ארצית בעלת זיהוי פוליטי ואידיאולוגי, ולהעביר אל גלי האתר את התכסיסים בהם משתמשים המתנחלים להשתלט על קרקעות פלסטיניות. אנו רואים בכך הישג במסגרת מאבקנו בכיבוש הממאיר, שזה עתה מלאו לו 46 שנה. למתנחלים ניתנה בעידוד המדינה תחנת רדיו ייעודית, בעוד תחנת \'קול השלום\' ששידרה תכנים הפוכים, הורדה לגמרי מהאוויר. זהו אחד הביטויים לערעור יסודות הדמוקרטיה הישראלית על ידי הכיבוש המתמשך. חופש הביטוי צריך להיות פתוח בפני כל קצוות הקשת הפוליטית, ואין לעשות איפה ואיפה. אם רוצים המתנחלים להקים תחנת שידור מיוחדת לימין הקיצוני - בבקשה, אבל הדבר צריך להיעשות במסגרת החוק ובאופן שוויוני, שלא מפלה לרעה תחנות מקבילות משמאל\".
ממשרד התקשורת ומהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שגם נגדן הופנתה העתירה, טרם התקבלה תגובות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גלי הרמאות
    מיקו 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיטה ידועה ונקראת שיטת הסלמי מבקשים אישור רשיון למשהו "קטן" ואז הופכים אותו למפלצת.ראו את ההתנחלויות,ערוץ 14 ועוד ועוד שטיקים שהיהודים למדו בגולה לעבוד על הפריץ...
    סגור
  • 4.
    גוש שלום? גוש חרא, חלאות אנטי ישראלים (ל"ת)
    רון 06/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כמה טרחנים הם יכולים להיות?
    יאיר 06/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו שיש תחנה שלא חורגת מהאזור שלה. אי אפשר להגביל תדרים. כאיש בעל דעות שאני מגדיר אותן כמרכז-שמאל, זה נשמע לי כאילו התחנה הזאת היא מלאך משמיים אם מה שמצאו בגוש שלום להתעסק בו זה ששומעים אותם מחוץ לאזור שלהם
    סגור
  • 2.
    גלי ישראל גזענים (ל"ת)
    לסגור 06/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לסגור אותה מיד 06/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלי ישראל זו תחנה של פנאטים דתיים
    סגור